Klargjørelse ang. HDMI til TV/5.1 til reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klargjørelse ang. HDMI til TV/5.1 til reciever

Hei alle, og takk for et fint forum for oss som skal kjøpe hjemmekino for første gang.

Er like ved å kjøpe Samsungs LED 40A796 (ja, jeg vet det kommer nye nå, men trenger ikke tynnere TV). I den forbindelse ser jeg etter et hjemmekinoanlegg i 3-5k klassen. Skal bruke TV i hovedsak fra Getboks (muligens HD etterhvert) og ikke minst fra min Mac Pro som skal kjøre boxee via HDMI. Regner dermed med at jeg skal kjøre DVI-HDMI til TV og optisk ut fra macen til 5.1 receiveren.

Spørsmål 1:
    Kan det bli usynch i bilde/lyd som følge av at jeg kjører HDMI i tv og lyd i reciever. Har ikke budsjett til HDMI inn i recieveren tror jeg.

Spørsmål 2:
    Lyden fra getboksen kan vel bare gå i phono inn, siden det ikke akkurat er flusst av 5.1 på norske kanaler idag?

Vurderer nemlig TX715
    Samsung HT-TX715 - Samsung - Hjemmekino - Samsung HT-TX715 - Netshop.no - pc data foto minne digital

men aller helst Z310R
    Samsung HT-Z310R hjemmekino - Samsung - Hjemmekino - Samsung HT-Z310R hjemmekino - Netshop.no - pc data foto minne digital
    siden jeg ikke trenger masse power. Desverre ser det ut som netshop er tomme for tiden.

Hva tror folk om dette?

Takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump* Noen?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål 1 : Ja, men det avhenger av ditt tv. Noen tv prosesserer bildet så mye at lipsync kan være et problem, men det er veldig vanskeligt å vite om du får det problem. Kanskje du kan undersøke om andre her har den tv og har et problem...

Nei, 5.1 er ikke så vanligt, men flere kanaler sender det fra tid til annen. Analog ut fra Get boksen kan gå inn i en analog inngang, cd, aux el. lign. på Samsung ja. (ikke Phono hvs den har det, dette er en platespiller inngang)

Jeg vil nøye undersøke om du velger rett her. Med en receiver med hdmi inn/ut er det veldig enkelt da du får bare én kabel til tv´et.
    Har du tenkt på et Blu-Ray system?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar!

Har i utgangspunktet ikke følt behovet for bluray, da jeg uansett mest kommer til å spille av innhold fra macen. HMDI inn på recieveren er et lite hakk opp i pris, og tenkte egentlig å ta det litt rolig på hjemmekinoen foreløpig, da jeg ikke kan spille allverdens volum hele tiden (naboer)

Men er veldig interessert i å høre om folk som har "splittet" lyd og video til tv og reciever fra mac/pc, uten å få syncproblemer.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan se i tv forum om der er noen der med samme tv, og da spørre de, eller opprette en tråd.
    Hdmi har ikke så mye med høytspilling å gjøre, men det er sånn at de større modeller ofte har features man veldig nødig ville være uten, f.eks. lipsync og romkorreksjon f.eks. Der følger selvfølgelig prisen med.
    Ikke se på effekt og andre ting, se på hvilke features du trenger, eller kanskje trenger, da velger du ditt utstyr ut fra det. Det er veldig kjedelig om du vil spare kr. 1000,- og da etterpå finder ut du mangler en hdmi eller lypsync. Da kan du ikke gjøre noe med det.
    Disse små surroundsystemer er egentlig også mest laget for "å være" alene. De er ikke en kommando sentral som en receiver er og mangler da noen ting om du kobler annet utstyr til det.
    Men find ut om andre med det tv har noen problemer, lipsync er et ******* å mangle justering for hvis det er.
    Jeg har komponent fra Get boks til plasmaen, og analog ut audio til min forsterker, og jeg har ikke problemer, bortsett fra noen ganger når det er noe feil en sending da....men nu har jeg ikke HD heller jo...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •