Hva jeg har:

Denon AVC-A1SE forsterker
PS3 som dvd/BluRay spiller
Dali 8008 og 108 front og bak samt en dali C1000 (om jeg husker modellene riktig.. er i allefall 2x8" bass elementer i begge modellene).

Nu har det seg vel slik at de fleste sliter litt med laber kone faktor, og det hjelper lite når forsterkeren ikke passer inne i noen hifi møbler som passer i min kones verden.. Men hun har nå akseptert at forsterkeren kan bli, men høytalerne må ut.. Det kan jeg vel forstå da de spiser mye av plassen i rommet.

Dilemmaet mitt er at jeg tviler på at høytalere og forsterker er verdt de store penga jeg gav for det i hine dager, samt at forsterkeren er jeg meget fornøyd med, men jeg trenger en BluRay spiller som har 7.1 analog ut og intern dekoding av Dolby HD og DTS HD formatene for å kunne bruke forsterkeren videre. Nå er forsovidt ikke det det viktigste..

Så, har jeg da snust rundt på nett i håp av å finne noe bra.. budsjett rammen er alt fra 15-30 tusen, dog tipper kona blir ekstra fornøyd med nærmere 20 (når det er sagt endte det anlegget hun så for seg på hifiklubben opp på over 40 lapper når vi var ferdige, så...)

Det jeg har tenkt på er 3 alternativer..
1. komplett "mini" anlegg.
2. komplett surround anlegg
3. BD spiller med 7.1 analog ut + høytaler sett.

I alt 1. er det foreløpig Pioneer's LX01 anlegg som troner høyest på ønskelisten, har sett litt på et rimligere samsung anlegg, men... Og så kjøpe en Panasonic BD55 eller lignende (nye modellen blir vel BD80) som BD spiller.

Alt2. Har jeg sett på Yamaha RX-V863 forsterker, KEF KHT3005SE sett og Panasonic BD55, men er åpen for andre forsterkere og spillere.. har også snust på KEF KHT5005.2 settet, hvor stor forskjellen er på de to KEF settene aner jeg ikke..

Alt 3. er det billigste. KEF høytalere (3005SE eller 5005.2) + Panasonic BD55/BD80..

Hva burde en velge?.. droppe den gamle forsterkeren og heller få noe nytt med innebygget HD dekodere og romkorreksjon? Eller duger den gamle forsterkeren enda..?

-Hasse