Urimelige Priser å kreve?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Urimelige Priser å kreve?

Holder på i disse dager å selge anlegget mitt, og har derfor lagt alt ut. Slik det står nå, er det lite interesse for kjøp. Lurer derfor på, er det urimelige priser jeg har krevd for utstyret? Noe jeg kunne skrevet bedre, og gjort annet med annonsene? lagt alt ut hver for seg?

Høyttalere:
    Sonus Faber Concerto Domus
    Alder: 3 år
    Nypris: 22995,-
    Pris: 11 000,-

Forforsterker:
    Rogue Metis
    Alder: 1 år
    Nypris 12900,-
    Pris:5500

Effektforsterker:
    Rogue Stereo 90
    Alder: 4,5 år
    Nypris: 23900
    Pris: 13000,-

CD/DVD-spiller:
    Denon DVD 3910
    Alder: under 3 år
    Nypris: 9998
    Pris: 3000

DAC:
    Ontech SM 8513
    Nypris: 12500+2000,-
    Pris: 4500,-

Kabler:
    Høyttaler-kabler: Kimber 8TC Single Wire - 2,5 m: 1500,-
    Signal-kabler: 2 par Kimber hero 1,0m: 1150,- per par

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene er vel ingenting å si på, men det er jo markedet som styrer. Legg ut hver kompnent for seg, og gjerne på hifisentralen og.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel litt trått på markedet generellt sett nå for tiden...? Eller er det bare jeg som synes det?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bare en skjønnsmessig vurdering. Hvis de nyprisene du oppgir er reelle, ser helhetsbildet helt greit ut. Effekttrinnet er kanskje litt høyt priset i forhold til nypris i sammenlignet med f.eks. høyttalerne dine - men det ligger likevel innenfor et akseptabelt slinggringsmonn. Synes nå jeg.

Utfordringen er "de dårlige tidene" - de merkes helt tydelig. Jeg har selv plundret fælt med å selge en del utstyr det seneste halvåret - og kjenner mange som har slitt tilsvarende.

M.h.t. det å selge anlegg samlet eller splitte opp pakken, har jeg aldri opplevd at det har vært noen fordel å selge samlet. Alle slike forsøk fra min side i årenes løp, har hver gang resultert i at jeg har måtte splitte opp pakken. Tilsvarende når jeg kjøper - jeg har aldri noensinne reflektert på å kjøpe en samlet hifi-pakke - når jeg er ute for å kjøpe, er jeg alltid ute etter spesielle komponeneter. En forsterker, men ikke høyttalere. En DAC, men ikke drivverk. O.s.v. o.s.v. Jeg skal ikke påstå at alle tenker som jeg gjør, men mine mange mange mislykkede forsøk på å selge samlet, har styrket min tro på at dette ikke nødvendigvis er den beste måten å gjøre det på. I hvert fall ikke på utstyr i din prisklasse - de som kjøper på dette nivået, har gjerne helt egne idéer om hvordan de vil ha det og vil sjelden juble over et ferdig oppsett.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke vurdert prisene i detalj, men en-tredel av nypris etter tre års bruk er i utgangspunktet vedig snilt priset, spør du meg.

Du bør kunne ha med is i magen en god stund mens yrkespruterne maser ivei. Og ja, - man blir lett kresen av å se så mye lave priser på ett sted, med pruting og kjøpsvegring som resultat, tror jeg.

Artikelene burde egentlig kunne selge seg sjøl til den prisen hvis pent brukt. Markedsføringa/offentliggjøringa av salget vil avgjøre noe.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg ikke sett annonsene dine, men det virker som fornuftige priser du oppererer med.

Et tips: Ta gode bilder av utstyret, ikke bruk bilder du finner på nettet.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Har ikke vurdert prisene i detalj, men en-tredel av nypris etter tre års bruk er i utgangspunktet vedig snilt priset, spør du meg.

Du bør kunne ha is i magen en god stund mens yrkespruterne maser ivei. Og ja, - man blir lett kresen av å se så mye lave priser på ett sted, med pruting og kjøpsvegring som resultat, tror jeg.

Artikelene burde egentlig kunne selge seg sjøl til den prisen hvis pent brukt. Markedsføringa/offentliggjøringa av salget vil avgjøre noe.
    Edit: Skriveflei.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har lekre komponenter til salgs til en god pris, du må bare vente på at de der søker dine produkter faktisk ser din annonse.
    Der er flere plasser du kan legge det ut også...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er mye utstyr du har for salg,du trenger bare å treffe den rette kjøperen tror jeg. jeg synes ikke det er noe spesielt dyrt med tanke på nyprisen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •