Kan noen hjelpe med stereo til Bil...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan noen hjelpe med stereo til Bil...

Hei jeg har akkurat fylt 18 og har kjøpt meg en bil Mercedes Benz 230 E.
    og jeg har kjøpt dette til den.

Cd Spiller:

Pioneer DEH-P700BT - Bilradiospesialisten - CD-spiller

Forsterker:

Harman Kardon CA-5250 - Bilradiospesialisten - 5/6-kanals forsterker

Høytalere foran:

Infinity Reference 4022i - Bilradiospesialisten - 10 cm høyttalere

Høytalere bak:

Infinity Reference 9623i - Bilradiospesialisten - 6x9" høyttalere

bass: dette er ikke den bassen jeg har men den ligner!

Infinity KAPPA Perfect 12.1 - Bilradiospesialisten - 12" Subwoofer

jeg har noen spørsmål behøver jeg en kondensator, hva slags kondensator?

Hvor stor sikring må jeg ha fra batteriet og inn til forsterkeren? forsterkeren har en sikring på 80A.

hvordan ville dere ha koblet dette opp?

er i det hele tatt dette noe bra annleg?

hviss jeg må ha et nytt batteri hvilet, må jeg ha to stk?

Alt det dere sier vil være til stor hjelp!!!

Håper på mange svar

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bensintank og annen moro

Hei!

Har du sett noe på hvordan du vil trekke kablene til bagasjerom?
    Min lille erfaring med Mercedes og bilstereo har ikke vært positiv. Det er ofte en hel vegg mellom baksete og bagasjerom. Den må du gjerne skjære hull i (unngå tanken...) for å få kablene på plass. Sjekk i bilen før du begynner på prosjektet. Jeg vet at det går an å få det til, men jeg ville sjekket grundig før jeg satte i gang.

Angående kondensator, batterier osv. så kommer det mye an på hvor høyt du skal spille. Til "vanlig" bruk så går det nok helt fint uten kondensator og ekstra batteri, dynamoen på Mercedesen gir vel brukbare mengder strøm. I min Peugeot 806 (7-seter) har jeg 5-kanals forsterker, 16,5cm-høyttalere foran og bak samt 10" sub uten at jeg kan si at lyset dimmer når jeg drar på for fullt. I min bil har jeg kun brukt et vanlig installasjonssett for bilstereo og da følger det med kabler og sikring for tilkobling til bilbatteriet.

Lykke til med jobben, regner med at det kommer flere svar her fra de som har mye mere erfaring enn meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok går enda på skole om 3 uker til er det ferie så jeg skal bruke hele ferien til å jobbe med anlegget, takk for svar...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan starte en tråd i det dedikerte bilstereo forum :
    http://avforum.no/forum/god-lyd-bilen/ , der får du sikkert flere kommentarer.
    Er der ikke høyttalere i dørene i w124? Du nevner 10 cm men de sitter jo oppe på dashen....
    Mercedes er ikke noe tess å montere bilstereo i desverre, men det går da...., 10 cm høyttalere oppe front er en dårlig vits, de spiller bare fra 150 hz og opp, og med 6x9 i hatthylle får du all lyd bakfra, ikke bra....
    Har du høyttalere i sparkepanelet eller i dørene bruker du disse først, eller ser på E-Bay om dørsider, eller sparkepaneler der er spesiallaget før høyttalere. Mulig der er noen norske firmaer der har slikt ellers....
    10 cm høyttalere oppe front kan du bruke som "Ambience", sammen med noen 6,5" i dørene. Dette vil løfte lydbildet opp i høyden, og lyden vil oppleves å komme forfra. Du trenger 6,5" foran fordi trenger mellombass, for en jevn overgang til subwoofer.
    10 cm fås også som komponent systemer hvor "bassen" ligger nede i dashen og diskant elementet kan plaseres opp på selve dashen.
    Her er link til Focal 10 cm komponent system :
    ICE AUDIO AS
    Ellers, anbefaler ikke du monterer 6x9 i hatthyllen egentlig, det holder med noen 6,5" der med delefilter spiller opp til ca. 130 hz. Dette vil hjelpe legge "bunnen" av lyd, og ikke noen sjenerende høyfrekvente lyder kommer bakfra. Eller, bare en 6,5" , som denne :
    ICE AUDIO AS
    Dette er en woofer der kan kjøpes separat.
    Alternativt må du ha et komponent sett bak hvor du holder diskant elementet godt nede i nivå, dette vil gi deg en romvirkning, men ikke forstyrrer at lyden kommer forfra....
    Høyttalere, anbefaler deg virkelig å se på Focal også, ikke at Infinity er dårligt, men, se på de likevel, se linkene.
    Subwooferen du har valgt, det er en passiv? Ikke kjøp denne, kjøp en aktiv subwoofer, som Infinity BassLink, denne er helt suveren.....
    Bilstereo.no
    Da tar du ut førstehjepskassen i hatthyllen, da vil der være hul ned til koffertrommet. Nå monterer du BssLink´en i koffertrommet slik den henger rett under førstehjelps hullet og stråler inn i kabinen. Det fungerer fantastisk. Du må feste subwooferen veldig bra, ikke bruk plastic strips, disse vil rives av når du kjører over ett hull i veien.....
    Og du trenger ikke bekymre deg om montering, ut med baksete og ryggen, der vil du se kanaler der går igjennom bak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •