Hva er dette???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er dette???

fikk min reciver igår, en yamaha RX-V663! hva er den plastmatta/nettingen som er festa med noen små klipps på toppen av recivern? den nettingen er hvit aktig. har den noen funksjon i det hele tatt? eller kan jeg trygt fjerne den?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare fjærne den.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er vel der for å hindre at det faller støv og slikt ned i kjølehullene under transport/lagring.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det bli bedre kjøling ved og fjerne den?Den sitter fremdeles på på min V1800 og den blir jo veldig varm ved belastning.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boge
    fikk min reciver igår, en yamaha RX-V663! hva er den plastmatta/nettingen som er festa med noen små klipps på toppen av recivern? den nettingen er hvit aktig. har den noen funksjon i det hele tatt? eller kan jeg trygt fjerne den?
    Antistatisk funksjon? Varme(av)ledende? Har dog ikke sett Yamaha`en. Har sjøl plastmatte over halvparten av perforeringen oppe på Denon AVR2807. Antok den fungerte antistatisk.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde også sånn på min Yamaha, jeg trodde dat var noe beskytelses greier under transport, å siden den så så stygg ut, så fjerna jeg den.
    Ingen som vet helt sikkert hva dette er?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    Jeg hadde også sånn på min Yamaha, jeg trodde dat var noe beskytelses greier under transport, å siden den så så stygg ut, så fjerna jeg den.
    Ingen som vet helt sikkert hva dette er?
    Det er pga CE-godkjenning eller noe slikt, den sitter der så man ikke skal brenne seg. Plastikk er mindre varmeledende enn metall, derfor sitter den der. Om man ikke har små barn man er redd for at skal legge hånden oppå receiveren, er det bare å ta den bort.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Det er pga CE-godkjenning eller noe slikt, den sitter der så man ikke skal brenne seg. Plastikk er mindre varmeledende enn metall, derfor sitter den der. Om man ikke har små barn man er redd for at skal legge hånden oppå receiveren, er det bare å ta den bort.
    Er du helt sikker på dette her? Den plastikk folien ser jo utrolig stygg ut. Det var det første jeg tok av.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Jopp! Bekreftes av Jostein på Hi-Fi klubbens Kundeservice:

"Hei

Grunnen til at den er der er at CE-merkingen krever en viss makstemperatur på overflaten ved testing. Dette er testing under ekstreme forhold som gjør at temperaturen blir mye høyere enn den vil bli under normale driftsforhold. Grenseverdien er 20 grader høyere for plast enn for metall, så derfor bruker de denne plasmatten for å komme under denne grenseverdien. Temperaturen kommer uansett ikke i nærheten av noen av grenseverdiene, så plasten har ingen praktisk betydning."

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •