SpDIF passthrough er det virkelig "ubehandlet" data?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SpDIF passthrough er det virkelig "ubehandlet" data?

Kjører lyd fra pcen til forsterkern via SPDIF, står på passthrough i AC3 filtret.
    Får fin 5.1 lyd. Allikevel hvis jeg går inn på instillinger på kontrollpanel så kan jeg justere volumet på lyden der mens jeg spiller av en film.

Som jeg forstod det (tidligere) så skal passthrough være at data sendes via optisk kabel inn i forsterkeren der den blir gjort om til analoge signaler (lyd).
    Hvis dette er slik, hvorfor kan jeg da justere volum på pcen men jeg kjører passthrough? Data er data, kan vel ikke ha data med ulike volum nivå..

Er litt forvirra her...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taco
    Kjører lyd fra pcen til forsterkern via SPDIF, står på passthrough i AC3 filtret.
    Får fin 5.1 lyd. Allikevel hvis jeg går inn på instillinger på kontrollpanel så kan jeg justere volumet på lyden der mens jeg spiller av en film.

Som jeg forstod det (tidligere) så skal passthrough være at data sendes via optisk kabel inn i forsterkeren der den blir gjort om til analoge signaler (lyd).
    Hvis dette er slik, hvorfor kan jeg da justere volum på pcen men jeg kjører passthrough? Data er data, kan vel ikke ha data med ulike volum nivå..

Er litt forvirra her...
    Joda, jeg tror det ligger informasjon om volum i digitale lydsignaler.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow s/pdif pass-through er enormt vanskelig å forklare. Det omhandler så mye. Jeg kunne prøvd, men jeg er så trøtt. Dessuten ser det ut som om det funker greit? Hvorfor klage da?.. Hehe!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •