DAC, maks 3-5k: DacMagic, Beresford, DAC38, andre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DAC, maks 3-5k: DacMagic, Beresford, DAC38, andre?

Hei!

Jeg har nå følgende anlegg. Musikkbiblioteket migreres (sakte) over til flac.

System Audio SA-1750
    Primare I21
    Squeezebox Classic

Det mangler en ekstern DAC før jeg blir fornøyd. Lurer på hva jeg skal gå for. Absolutt maks er 5000 kr. Helst under 3000 kr. Sort og helst diskret.

Hva anbefales?
    Har hvertfall følgende på en liste:
    -Beresford, (husker ikke modellnavn, koster vel drøyt GBP 100, selges kun i England?)
    -Cambridge DacMagic, ca 2500 kr
    -Citypulse DA7.2x II, ca 4500 kr, kun sølv?
    -Stello DA100, ca kr 6800
    -Benchmark DAC-1, kr 10000?
    -Lite Audio DAC-38, kr ???

• Vil enhver DAC av ok kvalitet løfte mitt anlegg, godt hørbart? Det er klart at jeg ikke vil gå for det aller billigste hvis det ikke vil gi noe igjen.
    • Tilsvarende ønsker jeg heller ikke gå så smertelig høyt i pris. Jeg ønsker bare å bli fornøyd.
    • Ønsker særlig input fra folk som har sammenlignet flere DACer.
    • DAC-38 har jeg lest gode ord om så vidt jeg husker, men må den bestilles fra USA? Erfaringer med denne?
    • Tips om forhandlere i Oslo-området tas imot med takk!
    • Tips fra folk med omtrent samme musikkanleggoppsett som meg tas imot med takk!

Takk!
    -Martin

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt DacMagic på et PCrom med Primare A20 og et par energiske Epos M5 - antageligvis ikke så ulikt ditt oppsett i klangen - og det fungerte veldig bra. Ser ikke bort i fra at den nye Abrahamsen DACen kan passe bra også - men jeg har ikke hørt den ennå.

En annen DAC som regnes for å være god - men da må du kjøpe brukt, og den er heller ikke spesielt "pen" - er RME ADI-2. Den bør du kun få for rundt 4.000 brukt. Benchmark DAC-1 - som jeg har to stykker av - kommer på rundt 6.000 brukt. Det er den DACen jeg har vært mest fornøyd med - har holdt ut med den i to år nå. Den er også en bra match til Primares litt runde klang.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster meg inn på samme spørsmålet som i topic, men jeg skal bruke den på klipsch rf-62 og rx-v1900. hva passer til de? samme prisklasse som over :P

Intermediate Trumpetguy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    806
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår Ontech - har sendt deg en PM.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abrahamsen sin da ? koster ikke den rundt 4000kr?!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Abrahamsen V6.0 koster ca 3300,- Fikk den igår, men venter litt med å uttale meg. Har forøvrig selv hatt en Beresford tidligere, og målt i musikk pr krone tror jeg de fleste skal få slite med å slå den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

-Hvordan vil en Ontech passe til mitt oppsett?

-Lager Ontech flere forskjellige DAC, hva er i såfall forskjellen på de forskjellige?

-Når jeg søker på nettet får jeg inntrykk av at Ontech er rørbasert, stemmer dette? Rør har vel begrenset levetid, noe jeg anser som en ulempe. Jeg ønsker som sagt bare noe jeg vil bli fornøyd med, og som vil vare lenge.

Takk!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med xindak dac-5, den koster litt mer, men brukt - eller pruting burde være mulig.

Så finnes det mye bra brukt også.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mbst
    Hei!

-Hvordan vil en Ontech passe til mitt oppsett?

-Lager Ontech flere forskjellige DAC, hva er i såfall forskjellen på de forskjellige?

-Når jeg søker på nettet får jeg inntrykk av at Ontech er rørbasert, stemmer dette? Rør har vel begrenset levetid, noe jeg anser som en ulempe. Jeg ønsker som sagt bare noe jeg vil bli fornøyd med, og som vil vare lenge.

Takk!
    Ontech er IKKE rør-basert, men mange snakker med bygger om å få en ombygd til å passe rør.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •