Nytt hifi headset

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt hifi headset

Heisann.

Er på jakt etter et headset til 1500-2000 kr ca.

Skal i all hovedsak brukes til å høre på diverse elektronika (trance, house, progressive etc). Hva er å annbefale?

Sett litt rundt og haller mot Bose On-Ear Headphones. Noen som har erfaring med de?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor skal headsetet benyttes?
    Det avgjørende om du vil benytte det til portable enheter uten vesentlig effekt ut eller om det vil bli benyttet med en dedikert forsterker.

I mine ører låter BOSE kjedelig og uten det dynamisk omfanget som er nødvendig for å gjengi den typen musikk du lytter til. Dersom du skal bruke klokkene med portabelt utstyr (og hjemme) vil jeg anbefale Beyerdynamic DT770 Pro. Prismessig vil disse ligge opp mot 2000kr,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal primært brukes hjemme, på jobb og på skole tilkoblet laptop eller stasjonær pc. Vil også bli brukt sammen med en ipod nano under flyreiser og lignende.

Det skal ikke brukes til jogging, trening, sykling etc

De så bra ut de Gwandarion. Skal sette meg ned å lese litt reviews.

Tar gjerne i mot flere tips også!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lest litt rundt og DT770 ser helt overlegen ut!

Men hvordan er dette sammen med ipod nano? Klarer den å drive headsettet? Leste noe om to versjoner av headsettet ellerno..

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør som meg. La det store headsetet. Det vil si. Det virkelig gode, ofte kritikerroste headsetet ligge hjemme for hjemmebruk. Når du beveger deg bruker du AKG's portable headset eller den sikre, SIKRE vinneren Koss Porta Pro (gjerne black beauty). DT770 blir for tungt for Nano.

Selv har jeg Grado SR225.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser helt klart tankegangen din audioB.

Tingen er at jeg reiser en del, og da er det kjekt å kose seg med skikkelig lyd på flyet, toget, hotellrommet etc. Ikke alltid det er like praktisk å ha laptop da og ikke alltid det er mulig heller.

Så det er viktig for meg at headsettet skal kunne drives av min ipod nano.

Men det finnes altså to versjoner av Beyerdynamic 770. En med 32 ohm og en med 80 ohm. Modellnavnet er DT770-32 og DT770-80.

Har ikke veldig peiling på dette, men 32 ohm skal visstnok fungere mye bedre med enheter som feks en ipod og være mer lettdrevet. Men er det veldig stor forskjell på lydkvaliteten? Etter hva jeg har lest er det minimale forskjeller, og hvis forskjellene er minimale samt at jeg kan bruke 32 sammen med ipod går jeg for det.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes koss PortaPro er sørgelige greier, da ville jeg heller kjøpt Klipsch Custom dersom jeg var avhengig av å blåse ut ørevoksen med potable enheter.

Det er ingen store lydmessige forskjeller mellom 32-80Ohms utgavene av DT 770 Pro, du kan uten problemer drive de til et akseptabel lydnivå selv med protable enheter. De er dog ikke egnet til løping og trim, men du nevner ikke at de vil bli brukt til slikt så da vil jeg anse de som en god kandidat. Dersom du har behov for mer krefter ville jeg kjøpt en FiiO 3 fra ebay til en slikk og ingenting.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir å gå for et DT 770-32 på neste lønning da. Gleder meg og håper det tar lydopplevelsen til et nytt nivå!

Takk for all hjelp

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg synes koss PortaPro er sørgelige greier, [...]
    Enig der. Alt under en viss tonehøyde gjengis likt. Det blir lett poof-poof lyd ut av det.
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Dersom du har behov for mer krefter ville jeg kjøpt en FiiO 3 fra ebay til en slikk og ingenting.
    Consider also: FiiO E5, MiniBox-D, eller NuForce sin portable Icon Mobile. Alle disse ligger ved 100$ og ned i pris. Fraktprisen overstiger lett den på artikkelen ved kjøp fra utland. Ellers ser kvalitet/effekt ut til å gå et og to trinn opp ved 200$-merket. Ville ha sjekka ut produkter på HOTUSB1 USB DAC High-Performance Headphone Amplifier også.

Edit: La til link.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil også anbefale en portabel amp til dt770pro.
    hadde 80ohm versjonen en stund, og merket forbedringer selv med en middelmådig amp (c&c box+).

hvis du ikke har noe i mot DIY, skal visstnok mini3 ampen knuse de fleste portable amper, og det til en meget hyggelig pris.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    F*ens klaging det er på Koss PortaPro her inne. Det er et veldig bra headset, og det er det bare å slutte å benekte. ALT som er kommersielt og blir brukt av "mannenigata" er jo hatet på avForum. Lyden i Koss PortaPro er strålende, pris tatt i betrakning. Litt som SVS, XTZ? Hadde PortaPro enda kostet 8-900 spen som det gjorde for 4 år siden hadde dere elsket det.

Og reviews osv kan lyve, men at Koss gidder å betale div. hi-fi blad 20år+ på rad for å gi det topscore det nekter jeg å tro på.

Koss PortaPro er portabelt nr. 1! End of discussion =>
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke et vondt ord om lyden fra portapro fra min mund, men jeg kan huske at jeg ble skuffet når jeg kjøpte de til 600kr for noen år tilbake, siden byggekvaliteten var så horribel.
    til de 300kr de koster nå, er de imidlertidig et veldig OK kjøp, så lenge du aksepterer at de vil gå i stykker etter et par måneder.

koss har jo også blitt ganske kranglete på livstidsgarantien sin...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått brukt headsettet i noen dager nå og må bare si det: Helt fantastisk grom lyd i de. Utrolig klar og detaljert lyd sammen med en sykt digg bass.

Annbefales virkelig!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarnetv
    ikke et vondt ord om lyden fra portapro fra min mund, men jeg kan huske at jeg ble skuffet når jeg kjøpte de til 600kr for noen år tilbake, siden byggekvaliteten var så horribel.
    til de 300kr de koster nå, er de imidlertidig et veldig OK kjøp, så lenge du aksepterer at de vil gå i stykker etter et par måneder.

Har hatt mine koss i 4 år nå, mista i bakken under løpeturer og blitt klemt både her og der, kan ikke si jeg kjenner meg igjen på klagingen på byggekvalitet. Kanskje jeg bare har vært heldig...

Lyden forøvrig er meget bra til prisen, men kanskje det er pga min musikksmak.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjarnetv

Ved normal bruk holder de lengre enn ett par måneder. Har hatt mine i mange år. Har kjøpt/testet noen såkalte "testvinnere" i litt dyrere prisklasser (bl.a. Beyerdynamic DT660) men det er kun PortaPro som blir brukt.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde mine PortaPro i 9 år før de virkelig tok kvelden. Da har de vært godt brukte og ikke minst knekt og lappet sammen igjen et par ganger, men de funket for det men kjøpte meg så et par AKG til vel 450,-, og de spiller renere og mer riktig enn Koss'ene. Men min mening det da

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte vel PortaPro i drøye to år før de tok kvelden. Kabelbrudd nær jackpluggen, burde vel gidde å fikse det snart. Den ene sølvfargede ringen falt forøvrig av etter et halvt års tid.

Bruker nå Sennheiser PX200, som har en lydsignatur som er langt nærmere min preferanse, og byggkvaliteten virker også hakket bedre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •