Bløffmakere? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 54 av 54

Tråd: Bløffmakere?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Haha! Denne sporten driver jeg med også. Men lønner seg å ligge litt lavt i terrenget noen ganger ja. Særlig når de er gravide!!!
    skriver under på att man må ligge noe lavt i terenget når de er gravide ja :P dama klikka i vinkel når jeg hinta om att jeg hadde lyst på ett par al1000 til høhø

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Waf

Min kone er helt OK så lenge jeg jobber med min plan over lang tid. Har allerede begynt å diskutere min neste oppgradering av høyttalere siden dette blir en litt større model en det jeg har idag. Hun syntest designet var lekkert og spurte ikke om prisen engang. Jobber samtidlig med sommerens ferie som jeg også betaler. Ulempen er at det må være litt balanse mellom hva jeg bruker på HiFi og det som jeg bruker på ferie (80% HiFi og 20% ferie )

Skulle det ramle inn en ny Bluray (Denon muligens) spiller så forsvinner tre bokser så da blir hun veldig glad 8)

Newcomer Mania sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som er gift/samboer så har jeg og kona det ganske simpelt.
    Vi har ca 50/50 på fellesregninger osv.
    Det jeg sier til hun er at enten så kan du være med å betale litt for annlegget.
    Om hun ikke vil så kan hun ikke si noe på hvordan det skal være.
    Vil da tro at damene vil kunne ha litt å si hvordan det skal se ut dermed så blir de litt mer engasjert.

Newcomer -Tor- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at jeg er heldig, da min kone og liker lyd/bilde. Men det er klart at noen ganger kommer det noe kritiske kommentarer når oppgradering behovet begynner å melde seg

Men som sagt jeg spør heller ikke om hva alt av klær/sko som kona handler koster:roll:

.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona er heldigvis filminteressert selv, så det er relativt grei aksept for hjemmekino 'investeringer'.

Men runder vel ned noen priser ned her og der. Og oppgraderer man f.eks. recieveren så trenger man jo ikke alltid fortelle om det så lenge de utseendemessig er relativt like

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    furen klaget på mine gamle cerwin vega dc 15 , da sa jeg ok jeg kan selge dem , men nye waf høytaler koster mist 10,000 kr =) da var det ok . vips rf 82 kom i hus =)

når jeg kjøpte sub viste jeg et lite bilde av den , og ok , men fik mye kjeft etter på guuuuuuud så stor og stygg den er .

mange triks man kan bruke =) da mange jener ikke bryr seg om lyd mm, så må man jo jukse litt

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Dette er høres kjent ut. Min samboer var i starten ikke intr i det hele tatt, men litt etter litt så har hun begynnt å intresere seg for dette med lyd og bilde. Husker fortsatt den gangen vi flyttet sammen og jeg dro inn min splitter nye tv. Der satt vi forran skjermen og hun utbryter " Fy f..n han har blå øyne" hun såg atså øyenfargen på skuespilleren.

Nå i senere tid så er hun med på kjøp og legger gjerne inn penger. Hun har forstått at dette er en del av meg og at det betyr mye for meg. AT hun er så flink og intr fører til at jeg også er intr i å få henne fornøyd. Da må jeg av og til gå for noen komprimisser. Men alt i alt så er jeg nok meget heldig.

Nå vi om en liten stund skal kjøpe hus, så får jeg mitt eget lydrom hvor jeg vil kunne dra inn det jeg ønsker innenfor budskjett. Hun har allerde bestemt seg for hva som skal stå i stuen, et oppsett som jeg har hatt tidligere bare en STØRRE utgave. Hun vil ha mere lyd!

Jeg har ikke tatt noen hvit løgn på hva jeg har betalt, men har nok pyntet litt på nyprisen på enkelte brukt kjøp jeg har gjort, spes på kabler. Jeg forstår at damen i huset hadde klikket om jeg hadde kjøpt kabler for 10-15.000kr for noen meter.

Her er det sammarbeid, økonomi og litt kompromier som styrer det hele.

Er fornøyd med fruen. Hun er ferdig innspillt
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erlighet varer lengst.

Så lenge det er balanse mellom det jeg bruker på stereo og andre ting så kalger ikke min bedre halvdel. Men har i den senere tid lagt lista høyere på vaf og er det på plass er det ingen problem.

Vet ver kr. jeg bruker, i begynnelsen reagerte hun litt da jeg sa pris men etter som årene har gått glir det meste gjennom uten komentarer:-D

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for de som har 100000kr anlegg og syntes at de har brukt mye penger på hobbyen sin: fikk akkurat vite at en av kapteinløyntnantene på båten min driver med fallskjerm hopping... hun sa at hun hadde brukt ca 1.5 - 2 mill på denne hobbyen totalt, riktignok over ca 14år men allikavell bare noe å tenke på at selv om vi syntes denne hobbyen er dyr, så finnes det allikavell mye der ute som er atskillig dyrere

uansett hvilken hobby du har så må du ha en ballanse mellom bruk av penger på anlegg og andre ting. dvs det viktigste er at du hele tiden har råd til å betale dine faste utgifter, så kan du heller se hvor mye av resten av pengene du vil bruke på dette og andre ting...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vært aktiv innenfor motorsport - kjørte i den høyeste nasjonale klassen innfor rallycross - er de små oppgraderingene som jeg gjør innefor hjemmekino/hifi hjemme relativt billige. Nå opplevde aldri kona at jeg kjørte løp, men hun har en vis forståelse av at jeg må ha en hobby/et prosjekt. Dog er hun litt små-sur i blandt når nye ting kjøpes inn. Innkjøpene går selvsagt ikke ut over vår økonomi. Mat på bordet, regningene betaler og lån trekkes. Det som er igjen bruker jeg litt av.

Når det kommer til forståelse av pris for et produkt, er ikke den alltid på topp. På samme måte som jeg - uten å bry meg muntlig eller viser det - kan irritere meg over handling av nye klær og sko hele tiden. Vi diskuterer alltid i fremkant av et kjøp. Mange har blitt skrinlagt, mens andre blir gjennomført. Svært sjelden har jeg skjult sannheten, men jeg har slått av 1-2 tusen ved et par anledninger - fordi jeg vet hvor hennes smertegrense går. Samtidig som jeg vet at det er innefor vår økonomiske smertegrense.

Om jeg har dårlig samvittighet? Nei..... Overhode ikke. Ser heller ingen grunn til å skulle ha det.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kjære, vi har ikke bil, vi har ikke barn, vi har nedbetalt all gjeld

Og så dyr var den da ikke...

Jevnlig levering av roser og tulipaner kan også hjelpe:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dama mi deler ikke ett fnugg av lyd og bilde interressen min og syns at ethvert kjøp som blir gjort innen denne hobbyen er rett og slett bortkastede penger!Så vi har jo hatt noen diskusjoner skjønner dere sikkert,så her igården blir det ikke nevnt på priser.Ialle tilfeller bare noen få % av ordinær pris oppgis.
    Så alle dere som har dame som har denne interressen:gjør hva dere kan for og holde på henne, for ei uten interressen, det er ikke alltid bare bare....
    ("må det være så høyt...må høyttalerne være så stygge og ta så mye plass.skru ned bassen....U name it...har hørt det meste..)

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom drassende hjem med et par cls215 (uten å spør først), dama bare flirte og sa at de så dyre ut

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kanskje det verste ultimatumet dog.. Jeg har innredet det ene soverommet vi har som kino rom, men nå har vi ei lita ei på vei så da fikk jeg klar beskjed at alt må vekk!!

I stua får det ikke stå pga størrelse... Jeg har ingen intensjon av å selge noe av det da jeg liker det veldig godt, men har ikke lyst å stue det vekk heller.

Er et lite lys i tunnelen og det er at vi bor i en gammel bygård som er en del av fatterns bedrift og han har et rom som ikke brukes. Må pusses opp litt og det elektriske er en spøk (kun 10amp). Men et snev av håp.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •