Bløffmakere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 54

Tråd: Bløffmakere?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dere har ikke skjønt poenget. Det gjelder å overdrive litt først - så når fruen hører det rette tallet, puster hun lettet ut. Som når bilen har vært på verksted. "Det ble VELDIG dyrt!".."Ja, men så si det,da - hva kostet det?" "Det kostet ... kroner" "Å - var det ikke mer?"

Som en venn av meg som skulle kjøpe noen store høyttalere. Tok kona med i en hifibutikk og pekte på de største høyttalerne han kunne få øye på. "Å, nei - noe så stort og stygt skal ALDRI inn i huset vårt" "Nei vel, da - kjære - men hva med disse her - de spiller ikke fullt så bra, men..." sier husets herre og peker på dem han EGENTLIG har tenkt på hele tiden. "Å.." sier fruen, "går det an å få dem SÅ små - da er det greit". Psykologi - bare psykologi.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres veldig kjent ut ops:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Active ftonnes sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Tja, før hun dro sin kos hadde jeg en taktikk med som gikk mye på bestikkelse/distraksjon. F.eks. kjøpte jeg en ny mobiltelefon til henne og ventet til hun var godt i gang med å ta det nye vidunderet i bruk før jeg bar inn mine nye store høyttalere. Det funket godt, et kjapt blikk opp fra mobilskjermen og kommentar "har du kjøpt deg nye høyttalere" og det var det. Ikke noe spørsmål om pris, ikke noen kommentarer om at det ruvte for mye i stua.

Imidlertid kjøpte jeg en ekstra sub uten å bruke denne metoden. Det ble mildt sagt ufred...hvem skulle betale for skiten, stua ble utskjemt og så videre.

Jeg tar HåkonN sine tips til etteretning i tilfelle jeg ikke blir herre i eget hus igjen en gang i framtida

det der fungerer faktisk ganske bra. før jeg kjøpte de nye kef høytalerne nå så kjørte jeg på med utlån av bankort for å kjøpe småting til huset, samt fotpleietime det fungerer......

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Kona vet på kronen hva alt har kostet, men den store bløff er hvor mye der går i sko, kosmetik, fancy shampoo og frisør......

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Kona vet på kronen hva alt har kostet, men den store bløff er hvor mye der går i sko, kosmetik, fancy shampoo og frisør......
    Godt poeng. Og vi må jo få lov til å pynte litt på sannheten. Damene sminker seg jo...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    jeg pleier av og til og legge av litt når pappa spør...
    selvom jeg ikke bor hjemme, så har det vært mye rart innom den siste tiden..
    og pappa er av oppfatning høytalere som f.eks koster 4000 er svindyre...

så da ligger jo lista forholdsvis lavt...
    De fleste bor vel hjemme

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du sier noe der.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel faktisk egentlig stort sett fortalt omtrent ca. det meste iallfall røffly sånn i grove trekk. Det merkelige er at jeg aldri har fått noe pes for bl.a. de 16 tildels store høyttalerne som står rundt i huset her. Ikke engang IMFene i kjøleskapstørrelse har noensinne blitt protestert mot. De blir derimot tørket støv av når jeg ber om det.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen versjon jeg har brukt (senest i dag) er å påstå at høyttalerne var kjøpt tidligere enn de egentlig var."Disse har jeg jo hatt lenge...". Dette pga at "vi hadde blitt enige" om at det var innkjøpsstopp for litt siden. Men så måtte jeg jo bare ha akkurat de høyttalerne da.... Jeg var heldig med at "W" var borte den dagen ht-ene kom. Når det er sagt så går det som regel greit. Var bare akkurat nå jeg følte for å ta "en spansk en".
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Dette høres veldig kjent ut ops:
    He he, funker det på moniq altså :-D hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok vært ærlig mot dama, men jeg har bløffet og slått av litt eller latt være å oppgi pris til venner og ellers nære familie siden dem har null interesse. Dem ville nok ha tro jeg hadde blitt gal hvis jeg hadde brukt mer enn 10000kr på et stereoanlegg....

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ærlighet varer som kjent lengst. Blir det for ille, kan man jo skifte ut det kvinnelige element, men husk at innspillingstiden for en ny kan være laaaang. Og det kan være innmari guffent!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    He he, funker det på moniq altså :-D hehe
    Jeg tror det, men det er mulig hun bare later som.........
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg tror det, men det er mulig hun bare later som.........
    Kansje hun er en større entusiast en hun sier :-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Oppgir 150-200% av prisen, på den måten blir hun lettet når hun får vite 100%, men det kan fort betegnes som ekstremsport om timingen er uheldig!!
    Haha! Denne sporten driver jeg med også. Men lønner seg å ligge litt lavt i terrenget noen ganger ja. Særlig når de er gravide!!!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det begynner å bli en del bokser, så er det ikke alltid like lett å se at det har kommet inn en til.....

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heldigvis så har jeg ingen frøken å lyve for nå, så der slipper jeg glatt unna

Men x-en har spurt i ettertid hva alle "boksene" mine kostet, og når hun fikk høre det bare ristet hun oppgitt på hode å dro i med ett langt sukk..

For min del er det mye verre med foreldrene mine som lenge har lurt på hva som feiler meg

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Heldigvis så har jeg ingen frøken å lyve for nå, så der slipper jeg glatt unna

Men x-en har spurt i ettertid hva alle "boksene" mine kostet, og når hun fikk høre det bare ristet hun oppgitt på hode å dro i med ett langt sukk..

For min del er det mye verre med foreldrene mine som lenge har lurt på hva som feiler meg

Den siste linjen har jeg også hørt :-D
    Men svarer da at jeg ikke har noen laster som alkohol, røyk m.m så dette er min hobby og min glede :-)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Å bløffe om dette er helt meningsløst! Har man ikke en åpen dialog i hjemmet om innkjøp, utgifter og budsjett, så er man på ville veier.

Jeg tror ikke vondt om noen, spesielt ikke her inne, men svært mange samlivsbrudd kunne vært reddet om man hadde hatt en bedre og mer åpen dialog om økonomien, være seg felles eller delt.

Å bløffe om et innkjøp er signaler om at man har kjøpt over evne eller ønsker å skjule noe for sin livsledsager. Ingenting godt kommer ut av slike holdninger, på sikt.
    Er enig i det du skriver! Både min kone og jeg er alltid ärlige mot hverandre ikke bare om innkjöp og priser, men også alt annet. Det er dog ikke alle som er like heldige som oss som har en bedre halvdel som faktisk har forståelse for slike dyre innkjöp og hobbyer, og jeg kan da forstå at de velger å pynte litt på sannheten.

Min kone nyter også godt av min hobby og hun synes det er kjempegöy med god lyd og godt bilde. Hun driver med foto (noe jeg også nyter godt av) og det er ikke direkte billig det heller. Vi bruker også bare våre egne oppsparte penger på dette, slik at det ikke går ut over regninger eller ökonomien generellt. Alle fellesutgifter skal betales först. Vi diskuterer med hverandre för vi kjöper inn, slik at den andre part alltid vet hva som kommer inn og til hvilken pris. Slik slipper vi heldigvis også ubehagelige overrakselser, det väre seg ökonomisk eller på det personlige plan.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    opgir bestandig prisen til dama for hun er bestandig med å henter tinga :P eneste hun sier er att jeg ikke får kjøpe mindre høytalere

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •