Hjelp - har durelyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp - har durelyd

Hei. Jeg har 1. Abrahamsen forsterker 1. Abrahamsen CD spiller, 2 høytalere av Energy. Jeg har en fæl dure lyd i høytalerne mine, uansett hvilken kanal eller hva som er tilkoblet, men det er mest hørbart når pc´en er tilkoblet. Pc´en er tilkoblet med en 2 meters kabel og 2stk 5 meters skøyter. Har også prøvd med en 10 meters kabel og en 3 meters kabel (av bedre standard enn de andre). Ellers har jeg CD spilleren og xboxen tilkoblet, det er en dure lyd på cd spiller og xbox når jeg skrur opp lyden en del men mest hørbart på pc´en (som også er blu-ray spilleren min). Har dere noen tips som jeg kan prøve for å fjerne den dure lyden? PS: Har ikke så god peiling på dette

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Prøv å dra ut strømkabelen til pcen. Og se om det er samme lyd da...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Galvanisk skille på pc´en, eller ta ut signalet digital via Toslink fra pc´en til en d/a konverter (vet at dette ikke er en løsning når du bruker den som Blu-Ray).
    Er din forsterker satt i jordet uttak kan du prøve et uten jord.
    Du kan også sende musikken fra pc til stereoen med Airport Express f.eks.
    Pc lager nesten alltid støy i stereoen pga jordsløjfer, du får masse treff om du søker her på pc støy osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Prøv å dra ut strømkabelen til pcen. Og se om det er samme lyd da...
    Det er ikke noe støy når strømkabelen er tatt ut. Har prøvd i andre stikkontakter i leiligheten også, samme greia der og

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Galvanisk skille på pc´en, eller ta ut signalet digital via Toslink fra pc´en til en d/a konverter (vet at dette ikke er en løsning når du bruker den som Blu-Ray).
    Er din forsterker satt i jordet uttak kan du prøve et uten jord.
    Du kan også sende musikken fra pc til stereoen med Airport Express f.eks.
    Pc lager nesten alltid støy i stereoen pga jordsløjfer, du får masse treff om du søker her på pc støy osv.
    Hei. Jeg forstod lite av det som du skrev øverst (er ikke noe særlig god på dette område). Men jeg driter nesten i musikken, jeg bruker maskinen som blu-ray spiller, musikk har jeg på tv og cd spiller

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc´en lager støyen du hører, denne transporteres via de kablene du har koblet det sammen med. For å bli kvitt støyen må du fjerne jord på pc´en, det gjør du enten ved å anskaffe et galvanisk skille til pc´en (spør i en butikk) eller koble pc´en til et uttak der ikke er jordet.
    Alternativt, om din forsterker sitter i jordet uttak kan du prøve denne i et ikke jordet uttak.
    http://avforum.no/forum/search.php?searchid=3368449

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat dette problemet hadde jeg når jeg prøvde en abrahamsen cd spiller i anlegget mitt. Det var også mye av grunnen til at jeg leverte den tilbake. Vet ikke om dette kanskje er et abrahamsen problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc´en lager støyen du hører, denne transporteres via de kablene du har koblet det sammen med. For å bli kvitt støyen må du fjerne jord på pc´en, det gjør du enten ved å anskaffe et galvanisk skille til pc´en (spør i en butikk) eller koble pc´en til et uttak der ikke er jordet.
    Alternativt, om din forsterker sitter i jordet uttak kan du prøve denne i et ikke jordet uttak.
    http://avforum.no/forum/search.php?searchid=3368449
    Når du sier en "ikke jordet" kontakt, mener du at jeg kan prøve med en padde som ikke er jordet. For alle stikkontakter i leiligheten er jordet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Akkurat dette problemet hadde jeg når jeg prøvde en abrahamsen cd spiller i anlegget mitt. Det var også mye av grunnen til at jeg leverte den tilbake. Vet ikke om dette kanskje er et abrahamsen problem.
    CD spilleren til abrahamsen funker drit bra. Når jeg bodde i den andre leiligheten var det ikke noe støy i det hele tatt og abrahamsen anlegget spillte utrolig bra. Klar og fin lyd, med en herlig bass

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egbert
    Når du sier en "ikke jordet" kontakt, mener du at jeg kan prøve med en padde som ikke er jordet. For alle stikkontakter i leiligheten er jordet.
    Ja.

Du kan prøve pc´en i ikke jordet uttak først om du vil resultatet skal blive samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har nå prøvd med en padde som ikke var jordet, litt av støyen forsvant men det er fremdeles for mye støy

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men pc´en er stadig den du må se på, eller prøve med skjermede kabler kanskje.
    Der du bodde før hadde du jo ikke støy, brukte du pc´en der?
    Ellers må du kanskje streame dine filmer om det går.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men pc´en er stadig den du må se på, eller prøve med skjermede kabler kanskje.
    Der du bodde før hadde du jo ikke støy, brukte du pc´en der?
    Ellers må du kanskje streame dine filmer om det går.
    Jeg brukte meget ofte pc´en til å se serier og filmer på uten problemer, men den var inne hos Acer for reparasjon (brannfare tull) og jeg fikk ikke testet den før jeg reiste, men jeg brukte en annen pc til å se serier å ha musikk på. Tenkte å prøve med en XITEL Ground Loop Isolator og se om det funker, får prøvd det på fredag sånn cirka.

Har ikke funnet noen kabler som er lange nok og som er skjermet, må ha 7meter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •