"mediasenter" Mac, og eksterne hardisker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer chrisjorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post "mediasenter" Mac, og eksterne hardisker

Hei allesammen. Jeg er en wannabe audiofil..Jeg har masse musikk fordelt på terrabytes av eksterne disker. Jeg har en Cambridge audio som skulle ordne bedre lyd. Inn til min HarmannKardon 140. Dette får jeg jo ikke til... Jeg har lest meg fram til at jeg bør kjøpe en toslink 3,5 mm jack kabel som jeg kopler inn i mac en, og denne går da digitalt inn i cambride*en. når jeg nå kjører musikk igjennom mac@en og forsterkeren "durer" det i høytalerene, så den ender alltid med at jeg spiller låtene i vlc og flac.

1. Hvordan får jeg et optimalt lydbilde med MP3 samlingen min?
    2. Hvilke kabler bør jeg gå for? Optisk/coaksial
    3 Tar mer enn gjerne i mot tips!!

Det irriterer meg voldsomt at jeg ikke får dette til på en tilfredstillende måte, og jeg ber til cybergud om hjelp!

Vennlig Hilsen
    Christian.

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kom ikke helt klart frem i innlegget ditt, men er det slik at du får during uten DAC-en også?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ehh Wannabe

Jeg klarer ikke å få lyd i DAC@en, jeg kopler den til med optiske, og analoge, og med usb...jeg har lastet ned brukerveiledning på dette, og har fulgt den til punkt å prikke, men jeg får ikke lyd ut når dac@en er koplet til. sliter med å forstå ; digital inn- digital ut.. uansett, jeg har akademisk utdannelse, men dette går ikke:-) må vel leie inn noen proffer snart for dette gjør meg gal!8)

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisjorg
    Jeg klarer ikke å få lyd i DAC@en, jeg kopler den til med optiske, og analoge, og med usb...jeg har lastet ned brukerveiledning på dette, og har fulgt den til punkt å prikke, men jeg får ikke lyd ut når dac@en er koplet til. sliter med å forstå ; digital inn- digital ut.. uansett, jeg har akademisk utdannelse, men dette går ikke:-) må vel leie inn noen proffer snart for dette gjør meg gal!8)
    Bare for å eliminere litt:

Får du lyd hvis du kobler den optiske kabelen rett inn i forsterkeren? Regner med at du får analog lyd rett i forsterkeren til å fungere? (Altså minijack/hodetelefonplugg -> phono-kabel/RCA/vanlig stereokabel)

I prinsippet skal du ha:

MAC -> Optisk ut -> DAC -> phono/RCA/stereo-kabler -> forsterker

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

analog

Ja, det er slik jeg benytter det nå: med masse JITTER, og variasjon av lydvolum- det er som om lyden går litt opp og ned.. Jeg tenkte at hvis jeg kobler inn en toslink kabel, så kan denn gå på optisk inngang på cambridge@en , og fra den og inn til forsterkeren er jeg mer usikker...

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisjorg
    Ja, det er slik jeg benytter det nå: med masse JITTER, og variasjon av lydvolum- det er som om lyden går litt opp og ned.. Jeg tenkte at hvis jeg kobler inn en toslink kabel, så kan denn gå på optisk inngang på cambridge@en , og fra den og inn til forsterkeren er jeg mer usikker...
    Er det stort sett VLC du bruker som avspilling? At volumet går litt opp og ned er vel egentlig ganske normalt med digitale filer. Prøvd å huke av for volum normalizer?

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

løsning!

Dro til hifi klubben, og kjøpte meg nye kabler, og tro det eller ei: Nå fungerer alt helt perfekt! Altså dette er før jeg skal begynne å koble til alt det andre av utstyr, men ser lyst på livet:-) mp3, og all musikk fungerer nå med DAC en min! takk alle sammen:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •