utbygging av hjemmekino- enkle spørsmål..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

utbygging av hjemmekino- enkle spørsmål..

Jeg driver å bygger hjemmkino. Trenger hjelp til 2 spm
    Har tenkt å bygge opp til 7.1. Jeg har nå muligheten til det, og har også forstått at dette er bedre opplevelse selv om det bare er 5.1 spor på Blue Ray'en

1) Trenger bakht og ht midten(mellom front og bakht) å være i samme merke/type. Ved å velge forskjellig vil man da få en ubehagelig/lite hensiktsmessig klangforskjell etc. Har noen GAllo micro som jeg kunne tenke meg å bruke i mdten og kjøpe meg noen små gulvstående til bakht.

2) Er det noen som har tips til kabling for disse bakht og midtht?? Det blir relativt lange strekk. Ideelt sett kunne jeg også tenke meg å få lagt kablene bak list og ev. under parkett som skal legges

Vidar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Du trenger ikke høyttalere av samme merke, men jeg vil alikevel anbefale deg å gå for "like" høyttalere. Snakker vi om busjett anlegg eller midlertidlige løsninger så er det helt greit å bruke forskjellig høyttalermerker.

2)Du kan foreksempel bruke disse, men dem er dyre:
    Nordost 2 Flat | Høyttalerkabler | Kabler | Soundgarden
    Jeg ville nok sett på en annen måte å skjule kablene dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og takk for svar!!

1)Hva betyr egentlig "like". Med gulvstående bak, betyr det at jeg bør ha gulvstående midten også?? Tar gjerne imot tips til eventuelle veggheggende ht som ikke koster for mye. f.eks 3-4000,- paret. Men her må det vel vær forskjellig "lydretning" på ht eller?
    2) Jeg synes ikke 85,-/meteren var for dyrt :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vidarn
    1)Hva betyr egentlig "like". Med gulvstående bak, betyr det at jeg bør ha gulvstående midten også??
    Ideelt sett så bør høyttaleren være av samme merke og helst samme serie. Med det mener jeg at diskant og mellomtone bør være like på alle høyttalerene, du trenger derfor ikke gulvstående til annet enn front høyttalerene. Strengt tatt så trenger dem heller ikke være gulvstående siden subwoofer er et must i et hjemmekino-anlegg.

Vet ikke helt hva du mener med "midt høyttaleren". Hvis det er senter-høyttaleren( midten foran) du mener så produseres egnende høyttalere til det formålet, er det surround back (midten bak) strenger du nok ikke noe annet enn en "liten" høyttaler.

Anbefaling håper jeg andre kan ta seg av, det er veldig smak og behag.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •