Ny stereo. Nad Master, B&W CM7 + + Tips og triks!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny stereo. Nad Master, B&W CM7 + + Tips og triks!

Heisann alle sammen!

Jeg jobber litt med å sette sammen et system som jeg har planer om å nyte godt og lenge av.

Her setter jeg pris på tips, triks, anbefalinger og evt. annet slarv.

Dette er det jeg har kommet frem til:

NAD M3 - 2 kanals digital/analog. Lyngdorf?
    Denon DCD-1500AE - NAD M5 ville vel vært betydelig bedre, men jeg må nesten tenke på prisen også
    NAD C555i Turntable - Her er det nok stort utvalg, men mine kunnskaper om platespillere er begrenset.
    Cambridge 640P RIAA - Testvinner
    B&W CM7 High Gloss Black - Vil CM9 være lysår bedre? Det er det vel få som vet ennå...

Ordinærpris: ca 47k

Kabler har jeg ikke tenkt så hardt på ennå. Men jeg er av den typen som stiller litt tvil til effekten man får av å blakke seg på kabler...

Musikk: Eric Clapton, John Mayer, Madrugada, Dance With a Stranger, Bruce Springsteen, Pink Floyd, Joss Stone, Kari Bremnes, The Killers, Depeche Mode.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt CM1 + NAD M3 (tror det var den, kosta vertfall 25000) og det låt nydelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Har hørt CM1 + NAD M3 (tror det var den, kosta vertfall 25000) og det låt nydelig.
    Det låter nydelig ja. Er i utgangspunktet på jakt etter anbefalinger av lignende, om mulig, billigere produkt.

En spesiell sak; B&W oppgir at CM1 spiller lavere frekvenser enn CM7 i -3dB! Tror det var 65Hz vs 55Hz.. Merkverdig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon DCD1500 er mye mer stabil spiller enn M5'en til NAD!! Men hvorfor ikke sjekke ut NAD 375? Den er en nedskallert M3, men gud bedre så spennende. M5 spillern kommer også i nedskallert version!! Verdt å sjekke ut tror jeg!!

Ser du nevner Lyngdorf, Lyngdorf SDAI2175 er en kjempe forsterker til B&W mener jeg! Da kan du også kjøpe den betydelig bedre (hifiklubben sin bestE?) cdspiller: Lyngdorf CD-1 !!!!

Men sant skal sien NAD M3 er en kjempegod forsteker . men jeg kom bare med noen tips . B&W CM7 er magisk!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for godt svar!

Har sett litt på den nye 375 fra NAD ja, men som så mange andre, så er jeg ikke forelska i designet til Nad Classic-serien. Tross at det har bedret seg mye med de siste produktene!

Har vært inne på tanken med SDAI2175, og en kombo med den og CD-1 er rått! Men jeg mener at man får mer for pengene i M3.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sornes
    Takker for godt svar!

Har sett litt på den nye 375 fra NAD ja, men som så mange andre, så er jeg ikke forelska i designet til Nad Classic-serien. Tross at det har bedret seg mye med de siste produktene!

Har vært inne på tanken med SDAI2175, og en kombo med den og CD-1 er rått! Men jeg mener at man får mer for pengene i M3.
    MEr forsterker for penga i M3 ja.. var bare at det da ble lettere å få en skjæranes god cdspiller.. og det veier fort opp det M3'en kan trylle frem ! . M3'en med Lyngdorf spillern er jo kongekombo da sikkert! M5'en imponerte ikke meg .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja kanskje det hadde vært noe! Det må testes..

Er litt tvilende til M5 jeg også faktisk. Men det er jo mange som står på det at man bør ha en type rød tråd i anlegget. For eks. elektronikk fra samme produsent, og en kombo med elektronikk og høyttalere fra samme land osv.. Spesielt angående britiske produkter vistnok. (B&W)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forskjellen mellom M3 og Lyng. SDAI2175 er ikke så stor som prislappen skulle tilsi, så uten at jeg vet helt hva slags lydsignatur du er ute etter, ville jeg testa CD-1 og SDAI2175 mot M3 med den cd-spilleren du ville valgt grundig opp mot hverandre. Jeg sitter med en følelse av at Lyngdorf-alternativet vil bli foretrukket. :-)

Hva med M3 med f.eks Cambridge 740C eller 840C. Da får du også en spennende DAC med på kjøpet i CD-spilleren, så avspilling av lossless (FLAC f.eks) fra PC vil være et kjempealternativ. Uansett vil resultatet her bli meget bra! Og helt enig med deg hva kabler gjelder - og nåru først handler på HFK, tror jeg QED Silver Anniversary eller Van Den Hul Clearwater vil være et mer enn godt nok valg. (Eller kanskje noe litt dyrere hvis du ikke skal ha langt strekk...)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut til at det blir B&W CM9 - en høyttaler få har hørt noe på, men jeg føler meg rimelig trygg på at dette er en høyttaler for meg! Hva som angår forsterkeri har jeg bare blitt mer usikker, og faktisk gått litt bort fra NAD M3. Jeg sikler litt på Electrocompaniet, men det må uansett bli bruktkjøp. Drømmen er riktig nok Linn Majik/Akurate, men det blir nok ikke dette tiåret

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •