Velge DAC til Hegel H200 med sqeezebox som kilde, er Abrahamsen v6.0 DAC aktuell??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Currywurst2000 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Velge DAC til Hegel H200 med sqeezebox som kilde, er Abrahamsen v6.0 DAC aktuell??

Hei folkens,
    som i Tittel, er jeg altså på jakt etter en DAC til Hegel H200 med Logitech Sqeezebox Duet som kilde..

Har sendt en mail fra Thomas Abrahamsen for å vite litt mer om DAC'en,
    det virker som den er utrolig god denne dac'en iallefall for pengene..

Forsterkeren min er en integrert Hegel H200, jeg har lyst på en DAC som lydmessig minner om Hegel CDP4 eller bedre..
    Liker godt dynamikken og bassen i Hegel-CDP4 cd-spilleren. Men kommer mest sannsynlig til å kjøpe Logitech Transporter en gang senere, når jeg får mer penger men blir nåk en god stund til..
    Tanken var å kjøre DAC'en ballansert inn på H200 forsterkeren.
    -----
    Kilden blir foreløpig en Logitech Sqeezebox-Duet , når jeg får denne til!! HATER trådløst noen ganger!!!..
    EDIT Funker nå veldig bra..:-D, når den virker er den konge!!!:-D :-D
    Det er helt knall med CD-samlingen tilgjengelig fra sofaen! Det var garantert trådløs-forbindelsen min som er problemet.. åpnet døra til sikringskapet der altibox hjemmesentalen er montert av installatøren..
    -----

Jeg kan nevne de DAC'ene jeg har vurdert å kjøpe:

Xindiak DAC-8 (har prøvd denne dac, sammen med Xindiak 6950 med HK DVD-22 som cd-drev, før jeg kjøpte Hegelen)
    pacific Valve company: Lite DAC 38
    Beresford 7510/7520
    Electrocompaniet Ecd-1
    Cambridge Dac magic
    Abrahamsen v6.0

Men heller nå mest mot, Abrahamsen v6.0 og Lite DAc 38'en, siden "Frode H" sa at Lite DAC 38 var vanvittig bra her.. http://avforum.no/forum/av-prosessor...streamere.html
    Erfaringer med eksterne DAC'er til Squeezebox og andre mediastreamere.
    Ulempen er at Lite dac38 må importeres i fra USA, også må man bestille en 220volt versjon i tillegg, tar fort mange uker å få den da til Norge..

Håper noen kan hjelpe meg med mitt dillema litt fort.. :-D må bestemme meg litt fort ser dere.. hviss jeg skal ha kjangs til å bestille DAC fra Abrahamsen, ellers blir vel den også utsolgt:???: populært med DAC for tiden gitt..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Currywurst2000
    Hei folkens,
    som i Tittel, er jeg altså på jakt etter en DAC til Hegel H200 med Logitech Sqeezebox Duet som kilde..

Har sendt en mail fra Thomas Abrahamsen for å vite litt mer om DAC'en,
    det virker som den er utrolig god denne dac'en iallefall for pengene..

Forsterkeren min er en integrert Hegel H200, jeg har lyst på en DAC som lydmessig minner om Hegel CDP4 eller bedre..
    Liker godt dynamikken og bassen i Hegel-CDP4 cd-spilleren. Men kommer mest sannsynlig til å kjøpe Logitech Transporter en gang senere, når jeg får mer penger men blir nåk en god stund til..
    Tanken var å kjøre DAC'en ballansert inn på H200 forsterkeren.
    -----
    Kilden blir foreløpig en Logitech Sqeezebox-Duet , når jeg får denne til!! HATER trådløst noen ganger!!!..
    EDIT Funker nå veldig bra..:-D, når den virker er den konge!!!:-D :-D
    Det er helt knall med CD-samlingen tilgjengelig fra sofaen! Det var garantert trådløs-forbindelsen min som er problemet.. åpnet døra til sikringskapet der altibox hjemmesentalen er montert av installatøren..
    -----

Jeg kan nevne de DAC'ene jeg har vurdert å kjøpe:

Xindiak DAC-8 (har prøvd denne dac, med Xindiak 6950, før jeg kjøpte Hegelen)
    pacific Valve company: Lite DAC 38
    Beresford 7510/7520
    Electrocompaniet Ecd-1
    Cambridge Dac magic

Men heller nå mest mot, Abrahamsen v6.0 og Lite DAc 38'en, siden "Frode H" sa at Lite DAC 38 var vanvittig bra her.. http://avforum.no/forum/av-prosessor...streamere.html
    Erfaringer med eksterne DAC'er til Squeezebox og andre mediastreamere.
    Ulempen er at Lite dac38 må importeres i fra USA, også må man bestille en 220volt versjon i tillegg, tar fort mange uker å få den da til Norge..

Håper noen kan hjelpe meg med mitt dillema litt fort.. :-D må bestemme meg litt fort ser dere.. hviss jeg skal ha kjangs til å bestille DAC fra Abrahamsen, ellers blir vel den også utsolgt:???: populært med DAC for tiden gitt..
    Bestilte i går, de hadde tydeligvis problemer med å håndtere etterspørselen pga et enormt forhåndssalg både nasjonalt og internasjonalt.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja jeg tror ikke jeg tør å vente lengre jeg heller..:neutral:
    Så jeg tar kjangsen på denne Abrahamsen v6.0 DAC'en

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Da skjedde det jeg fryktet, Abrahamsen DAC'en ble utsolgt...
    Trenger tips og erfaringer alikevel da, til DAC valget til Hegel forsterkereren, men nå har jeg ikke SÅ hastverk lengre:neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo fortsatt få tak i V6, jeg bestilte nettop min. Den blir levert om ca en mnd.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile DAC til Hegel H200

Hei, har ikke fått oppdatert posten enda, ble litt sløv

Men har kjøpt og betalt og hatt Abrahamsen v6.0 i noen uker nå allrerede :-D
    se mitt innlegg i denne posten http://avforum.no/forum/generelt-aud...ring-test.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD10 fra Hegel vs Abrahamsen V6?? lyst på HD10 jeg nå, noen som har skaffet seg denne enda?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •