Abrahamsen V6 Dac brukserfaring / test - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 238
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg er spent på å teste den i mitt lille oppsett.

...og vi er spent på dommen! Ikke våg deg å reise på påskeferie nå! ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he. Har gitt bort påskehytta til noen andre, så jeg skal ha hjemmepåske for første gang på lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger. Ser fram til å lese dine synspunkter. Vær ærlig.
    Har akkurat lodda sammen min 10 år gamle integrerte Electrocompaniet ECI-1. Har fjernet forforsterkeren, mest fordi den ikke støtter balanserte lydkilder. I tillegg var det slitte pot metere og ingen fjernkontroll. Effekttrinnet kan kjøres balansert med samme gain som en AW100. Utgangsreleene måtte også byttes. Denne gamle boksen kan faktisk oppgraderes lydmessig til dagens standard. Siden jeg bor i Rogaland har jeg selvfølgelig fått priser fra gutta på Tau(Electrocompaniet). Jeg ringte også til ECS Holding i Oslo og kom i prat med sjefen sjøl, Per Abrahamsen. Det viser seg at ECS Holding oppgraderer EC produkter til en langt rimeligere pris enn Companiet.
    Så jeg får visst ta meg en tur til Tigerstaden og dra med et lass av forsterkere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære medRogalending, jeg skal selvsagt være ærlig. Dersom helgeplanen går som forutsatt så får jeg ett par Dynaudio C1 å bedømme DAC-ene utifra. Skulle mao. gi et greit utgangspunkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

V6 med Stax

Må si meg enig i mye av det som er sagt! Bruker V6 som dac inn til et sett Stax SRS 2020 og må si at dette låter meget flott. Fin kropp og fylde med gode detaljer og veldig oppløst. Har nok ikke spilt mer enn 10 timer, men artig å høre på musikk ja! :-D

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Springbank
    Hvordan oppdager du at en nedlastet fil er konvertert fra mp3? Er det en enkel måte å analysere fila på?
    flac -a, --analyze
    Analyze a FLAC encoded file (same as -d except an analysis file
    is written)

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av AsbjornM
    BTW, en annen ting jeg har merket meg..
    Når det gjelder FLAC formatet, IKKE stol på det man laster ned på internet, mange har rekonvertert MP3 til FLAC, det er skikkelig dritt, så ikke stol på annen FLAC enn den du produserer selv!
    Hva tror du loggfilene er til? Der står hele prosessen oppført, med hash man kan validere mot.
    Har man ikke log kan man sjekke fingerprint til filene opp mot en database som accurate rip eller musicbrainz, og/eller ta en integritetstest og/eller analysere dem selv til minste detalj.

Hva er det du savner som gjør dine rips noe bedre enn det man kan ettergå andres filer på?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere erfaringer med V6.0?

Da har jeg fått inn en ny DAC til test: E-MU Tracker pre. Dette er egentlig et grensesnitt til PC/Mac for lydproduksjon. Jeg bruker mikrofon forforsterkeren med fantom mating til å måle høyttaler konstruksjonene mine. Jeg venter på flere brukererfaringer med V6.0. Skal også bli artig å lese Hifi pressens erfaringer med V6.0.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Hva tror du loggfilene er til? Der står hele prosessen oppført, med hash man kan validere mot.
    Har man ikke log kan man sjekke fingerprint til filene opp mot en database som accurate rip eller musicbrainz, og/eller ta en integritetstest og/eller analysere dem selv til minste detalj.

Hva er det du savner som gjør dine rips noe bedre enn det man kan ettergå andres filer på?
    Loggfiler er jo vel og bra, når du har de..
    Klart, man kan sikkert gå hele greia langt etter i sømmene og analysere seg ihjel, men poenget mitt er at du kan ikke altid stole på at varen er den du tror den er..

Hvis du laster ned såkalte dvd "ripp" på pb, så ser man ofte at det er cam videoer, upscalet og pakket som dvd, bare for at uploader skal få "cred"..

Men selvsagt, innimellom finner man the real thing da..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AirStranger
    Jeg venter på flere brukererfaringer med V6.0.
    Har hatt min snart to måneder nå, men jeg tør ikke si annet enn at den låter godt, har ikkenoe sammenligningsgrunnlag :=)

Sitat Opprinnelig postet av AirStranger
    Skal også bli artig å lese Hifi pressens erfaringer med V6.0.
    Er det noe på gang der?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da brukt V6 en liten stund og jeg må si at de lovord som er beskrevet i denne tråden står fortsatt. Maken til lydbilde (høyde, bredde og dybde)! Har en god stund benyttet optisk overføring fra datamaskin, og i kveld tok jeg frem Sony 350 som drivverk sammen med Supra coax. Jeg kan ikke si annet enn at V6 må være ett av de aller beste kjøpene i et hvert stereoanlegg der ute for tiden.

Prisen på 3350 kroner er et negativt ran. For de som er i tvil om de skal kjøpe den; ikke noe mer å lure på.

Disclaimer: Disse inntrykkene gjelder min preferanse for god lyd i eget rom og egne høyttalere. Andre kan oppleve V6 anderledes.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger; Ser du har en Benchmark DAC1 i kosekroken din... har du tatt en direkte sammenligning med DAC1 og V6.0?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DAC1 vs V6.0

Jeg har for så vidt foretatt en direkte sammenlikning mellom DAC1 og V6.0 tidligere i tråden. Konklusjonen min er at DAC1 er nøytral og egner seg godt som studiomonitor. V6.0 har et større lydbilde og låter noe varmere. Jeg kommer til å beholde begge to.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bilde.

Er det noen som har bilde av baksiden av Dacèn. Kan ikke finne det no sted på nettet.

EDIT: Spiller ikke no rolle. Bestilte en nå
    Håper det blir bra med mitt oppsett.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever dere forskjell på volum / lydkvalitet ut fra DAC6 når input er coax og toslink?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplever dere forskjell på volum / lydkvalitet ut fra DAC6 når input er coax og toslink?
    Nei, ikke noe jeg har merket.
    Forskjell dog på phonoutgangene og XLR utgangene, men det er vel som forventet.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RCA / XLR er som forventet (dB +6?). Grunnen til at jeg spør er at toslink fra en Mac hørtes helt flatt og lavt ut via DAC6 sammenlignet med coax fra en BD-spiller. Koblet derfor opp Benchmark DAC1 og kjørte samme kildetest, og den ga ingen forskjell. Rare greier.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RCA / XLR er som forventet (dB +6?). Grunnen til at jeg spør er at toslink fra en Mac hørtes helt flatt og lavt ut via DAC6 sammenlignet med coax fra en BD-spiller. Koblet derfor opp Benchmark DAC1 og kjørte samme kildetest, og den ga ingen forskjell. Rare greier.
    Men da byttet du totalt signalkilde også..
    Jeg har testet på samme kilde, en squeezebox duet som har begge utgangene.
    Det at en Mac har toslink er ikke nødvendigvis det samme som at den leverer bra varer på den, kanskje gjør den litt som Squeezebox duet før man endrer oppsettet?, der var det både volumkontroll og greier på utgangene.. møkk..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Benchmarken var det ingen signifikant forskjell. På Macen har jeg disablet og justert lydutgangen slik Benchmark foreskriver (disablet volumkontroll, satt riktig bit og samplingsrate).

DAC6 er nå utlånt til en annen bruker så får vi se om han får samme fenomen på DAC6 som jeg fikk i kveld. Mulig en reset ac DAC6 burde vært forsøkt, men det glemte jeg.

Og benytter anledningen til å gjenta det AirStranger sier over; DAC6 gir en utrolig 3D følelse i lydbildet og låter mer "innsmigrende" enn Benchmark.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke dette være så enkelt som at utgangssignalet på Mac og BD-spiller ikke er like kraftig? Mer sannsynlig det en at forskjellen beror på toslink kontra coax.

Side 5 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •