Abrahamsen V6 Dac brukserfaring / test - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 238
    Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er en liten knapp som skal trykkes inn på baksiden for å velge dig.inng.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker som så nå, siden V6 "sneik" seg inn i oppsettet på en litt uforskyldt måte så lurer jeg på følgende...

Hvis jeg bytter ut Parasounden med en V3, kobler balansert mellom DAC og Pre og ubalansert til Doxaen om det vil gi ett løft, eller må det være balansert helt til effekttrinnet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Abrahamsen V3, 2 stykk V4, og en V6. Dét spiller latterlig bra.

Tror jeg aldri kommer til å gidde og prøve oppsettet uten V6 for å høre evt forskjeller, jaggu er jeg fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros
    Det er en liten knapp som skal trykkes inn på baksiden for å velge dig.inng.

Hvor er denne knappen?
    Jeg ser i brosyren at det skal være en "sel" knapp mellom coax og toslink men den finnes ikke hos meg.
    Er det noen som kan finne/ta et bilde av denne knappen og sende denne?

Ser også på flere bilder på google at det skal være noe som heter SEL der.
    Det er det ikke hos meg

Ser dette på bildene fra september 2009 og samtidig er test porten endret. Min har en flatere tilkobling.

Må nok ringe Abrahamsen imorgen og spørre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ved et bilde som viser hvordan den så ut da den ble levert i 2009 og den som jeg fikk levert igår.
    Vedlegg 84383

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V6 i ny utgave har jo inngangsvalgene foran. Da blir det jo overflødig med et ekstra valg bak!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    V6 i ny utgave har jo inngangsvalgene foran. Da blir det jo overflødig med et ekstra valg bak!
    Hei RoKo.

Det hjelper lite når det er samme tilfelle på nye versjonen.
    Den velger aldrig den optiske inngangen nr. 2.

Jeg ser på forsidebilde av V2 også, og der er det samme som på min versjon. Dvs on/of knapp og source-knappen. Ingen endring der.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeez - dette må jeg virkelig sjekke! :-?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av njofra
    Hvor er denne knappen?
    Jeg ser i brosyren at det skal være en "sel" knapp mellom coax og toslink men den finnes ikke hos meg.
    Det var nok derfor den var på tilbud.

Mest sannsynlig velges det nå automatisk. Er du forresten helt sikker på at optisk ut er valgt på den av-dingsen du prøver å koble til?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Det var nok derfor den var på tilbud.

Mest sannsynlig velges det nå automatisk. Er du forresten helt sikker på at optisk ut er valgt på den av-dingsen du prøver å koble på?
    Der ser du..Screwd by the offer

Hei, ja, jeg har byttet tilkoblingen på den ene som virker for å verifisere at begge enhetene mine sender ut signal.
    Den ene er optisk fra TV-ene den andre optisk fra WDTV-en.

Forhåpentligvis er det ikke slik at den automatisk switcher, dvs at den ene enheten må være avslått for at den andre skal få komme til.
    Vil gjerne høre på musikk fra WD-tv-en mens ungene ser på barnefilmer på tv-en i den samme stuen. ellers blir det mye manuell jobb for å få det til.

ringte abrahamsen idag, men de er i møte idag.
    Sekretæren ba meg ringe tilbake etter kl 15.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi en forklaring senere i dag får vi håpe, men jeg synser litt til allikevel.

Den automatiske switchingen jeg tenkte på var mellom coax og optisk, altså den ene coaxsen kan ikke være tilkoblet hvis begge optiske er.
    I min manual står det klart at "selector" på bilde merket med "3b" at denne veksler inngang 2 mellom coax/optisk. Dette punktet(3b) ser jeg er fjernet fra pdf-manualen hos abrahamsenaudio.no, men det er allikevel bilde av selectoren.
    På elkjøp sine sider står det: Tilkoblinger bak - 2xRCA, 1 toslink, USB

Håper virkelig ikke de har knipet inn på valgfriheten, selv om det ser mistenkelig sånn ut.

Sitat Opprinnelig postet av njofra
    Forhåpentligvis er det ikke slik at den automatisk switcher, dvs at den ene enheten må være avslått for at den andre skal få komme til.
    For og få lyd i fra den ene optiske inngangen så må V6.0 stå på coaxial 2, men det har du vel sikkert prøvd allerede.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Ja, jeg har prøvd å veksle mellom inngangene med select knappen foran uten at det har kommet noe lyd fra optisk nr 2.

Kan også nevne at jeg bruker kun de optiske, ingen koax.

På nettsidene til Abrahamsen og i manualen som følgte med i esken så er på tegningen tegnet inn "SEL" på baksiden, samt at "Test" porten er tegnet inn som på den gamle typen.

Virker nesten som om de ikke har revidert opp bruksanvisningen(bilde) etter at den nye versjonen kom på markedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått en avklaring her.
    Snakket med en Thomas hos ECS.

Jeg testet tydeligvis ikke godt nok.

Det er ingen fysisk knapp for å velge mellom disse lenger.
    Nå er det automatisk.

Coax har fordel fremfor Optisk på Coax nr 2 selector inputen.
    Dvs hvis vi har 2 optisk koblet til og 2 coax så får vi brukt kun en optisk.
    hvis kun 2 optiske er koblet til så er begge i bruk, så er den inputen som heter Coax 2 som fungerer som optisk 2.

Dermed er det avklart. Ingen knapp lenger men den skjønner dette selv, og coax 2 har fordel fremfor optisk 2 hvis begge er tilkoblet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

v6 bedre enn ecd1 ???

Leste gjennom tråden her og forstod det slik at flertallet mener v6 låter bedre enn ecd1...? Hvordan kan det isåfall stemme at en dac til 3 lapper låter bedre enn en som koster 10 lapper mer :-?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tre ting:

- Pris har ikke nødvendigvis alt og si for lydkvaliteten
    - Preferanser (subjektive inntrykk) betyr mye
    - Forutinntatthet leder mange på ville veier (aka placebo)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil føre på noen ting selv...

V6 har jo nesten identisk innmat som ECD1, men V6 har en stor fordel fremfor ECD1, nemmelig USB. Det er vel ingen som kjøper DAC i dag uten USB?

Jeg mener at Electrocompaniet er overpriset så det holder, synes synd i dem som kjøper ett produkt nytt fra butikk for så å finne det på tilbud ett par måneder etterpå, gjerne 50%. Når de selger ut produktene sine ett par ganger i året til 50% så tror jeg de har veldig god avanse ellers i året. Vent på tilbud eller kjøp brukt er mitt råd.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Electrocompaniet er ikke overpriset i det hele tatt. De selger produktene sine i et åpent marked der prisen ikke betyr like mye som kvalitet. Mye det samme som B&O, med flere fremskritt på lydfronten bak seg. At de tjener penger på at noen er forfordelt mer enn andre er ikke noe du kan klandre dem for. Penger vell unnt. Skal du si noe på kvaliteten så gjør gjerne det, sett i forhold til prisvurderinger er nesten abrahamsen et så likt tilbud på det den gjør bra at jeg skjønner ikke helt vitsen i å klage.

Dac kjøper man for å behandle digitale signaler, abrahamsen v6 gjør dette på slettest vis med usb signaler, det er der det skurrer mest når jeg leser posten din.

Newcomer Dalakong sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kingu
    Electrocompaniet er ikke overpriset i det hele tatt. De selger produktene sine i et åpent marked der prisen ikke betyr like mye som kvalitet. Mye det samme som B&O, med flere fremskritt på lydfronten bak seg. At de tjener penger på at noen er forfordelt mer enn andre er ikke noe du kan klandre dem for. Penger vell unnt. Skal du si noe på kvaliteten så gjør gjerne det, sett i forhold til prisvurderinger er nesten abrahamsen et så likt tilbud på det den gjør bra at jeg skjønner ikke helt vitsen i å klage.

Dac kjøper man for å behandle digitale signaler, abrahamsen v6 gjør dette på slettest vis med usb signaler, det er der det skurrer mest når jeg leser posten din.
    Abrahamsen V6.0 gjør dette på slettest vis via Usb? Hvordan kan du si det? Hva sammenligner du med? Kan ikke være Electrocompaniet i så fall.
    Jeg vet ikke hvem som er best av Abes og Electrocompaniets DAC, men utifra det jeg har lest og fått med meg av omtaler og bruker vurderinger, så taler vel lyd kvaliteten til V6.0`s fordel. I allefall når man tenker på pris. Hvis folk vil betale for et "merke navn", ja de om det. Men her snakker vi faktisk om Per Abrahamsens produkter da, en av grunnleggerene av EC.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sammenligner med abrahamsen v6. Det er derfor antagelser om hvem som kjøper DAC og hvorfor ikke er helt på stell.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp fått min Abrahamsen v6 tilsendt og koblet opp, kjøpte denne brukt på finn.no.

Bruker de balanserte utgangene mot en Abrahamsen v2.

Problemet er at denne dacen lager en slags grøtete forvreningslyd av og til, da spesielt på vokaler, Kari Bremnes osv. Høres helt for jævlig ut rett og slett.

Jeg har skrudd opp dacen og sett at det er det "nye" upsamlingskortet som sitter der, da jeg vet de tidlige utgavene hadde noe problem med det gamle kortet.

Nå er jeg rådeløs og aner ikke hva jeg skal gjøre?
    Denne er som sagt kjøpt brukt også..

EDIT: Det virker som om det kun er på balanserte utgangene at "ulyden" kommer

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •