Mitt første hjemmekinoanlegg, tar gjerne imot hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitt første hjemmekinoanlegg, tar gjerne imot hjelp

Hei hei

Etter å kjøpt meg LE46A656 og bdp-s350 føler jeg nå at jeg er på god vei inn å oppleve HD som det skal gjøres.

Men, ting blir ikke helt komplett uten et surround annlegg. Det er for å si det mildt jævlig dårlig lyd på TVen, så det og se band of brothers på blu-ray blir egentlig litt kjedelig.

Men nå har det seg sånn at jeg er er ganske grønn på dette området. Har hatt 1 annlegg i midt liv, og da var jeg 14 år og brukte 25k av konfermasjons pengene på de digreste CW høyttalerene + et beist av en NAD forsterker.

Det surround annlegget jeg ser etter, må ha noen kriterier. Det må se ok ut, leiligheten er veldig pent designet så høyttalerne må derfor ikke være for stygge.

Recieveren må vel ha støtte for koding av de nye lydformatene også. Selvom jeg ikke vet helt, siden bdp-s350 dekoder alle de nye internt? hadde vært fint om noe hadde svart på dette.

Det jeg ser etter er.
    Reciever + Sub + 2 bak høyttalere + 2 front høyttalere + senter.

Nå merker dere sikkert at jeg er veldig grønn allerede. Men, så er det nå alltid. Jeg må begynne et sted å lære meg frem. Siden jeg ikke har så mye peil så hadde det vært flott om recieveren var lett å bruke og sette opp/korrigere.

Til slutt så lurer jeg på oppkobling. Man bruker hdmi fra blu-ray spilleren inn i reciever og hdmi ut fra reciever inn i TV? Vet det er abc dette her, men greit å vite.

Takk for all hjelpen/veiledning jeg måtte få

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stort budsjett har du på dette?
    Kan anbefale deg Yamaha receiver, de vinner det meste av tester om dagen og er vel egentlig filmlydkongen nå.Den billigste med støtte for HD lyd er vel rxv663 og den koster ca 5500,- mener jeg og huske.
    Selv har jeg B&W høyttalere, de låter veldig bra og er ganske fine å se på.Angående sub er det vel svs som gjelder her på forumet men disse koster litt.
    XTZ som du finner hos surround.no koster 3990.- for en 12" som går for og være utrolig bra til prisen.
    Les litt rundt på forumet, dra rundt og hør på ting og tang og finn ut hvordan lyd du vil ha.
    Lykke til!

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, glemte å skrive budsjettet ja, mellom 15000 - 25000
    Og takk for svar, skal sjekke ut B&W bare innbilte meg at disse var svindyre.

Har vært og løpt og hørt og sett på mye. Nå skal annlegget primært 90% brukt til film, og de resterende 10% blir musikk når jeg omsider får skaffet meg squeezebox.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De billigste B&W gulvstående koster vel 9500,- nye.Men sjekk ut bruktmarkedet, her kan du gjøre noen skikkelig gode kjøp.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dumt spm, men etter masse tester har jeg sett på en reciever jeg har lyst på, men så lurer jeg på følgende, det gjelder både rx-v663 fra yamaha og onkyo tx-sr606 som jeg har sett på det.

Det står at onkyo: "Foruten å støtte HD-lyd kan receiveren ta lavoppløste bilder fra vanlig DVD, og skalere de opp til 720p eller 1080i. Er inn-signalet av enda høyere oppløsning (1080p) lar receiveren dette passere fritt igjennom uten problem."

Det stod at yamahaen klarte bare å oppskalere til 480p. Men da begynner jeg å lure litt.

Jeg vil jo at blu-ray spilleren skal gjøre dvd skalering til 1080p, og sende dette til TVen uten at recieveren skal begynne å fikse og trikse på det.

Hvordan funker dette egentlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan velge om receiveren skal gjøre noe med signalet eller ikke.Så lenge du sender signalet fra en blu ray spiller behøver ikke receiver gjøre noe med det så da sender den det bare rett igjennom.

Sender du signalene fra tv dekoderen din inn i receiver kan det jo være ønskelig at den skal oppskalere bildet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett på dette annlegget, da det har fått mye skrytt, ser fint ut og, svart pianolakk står fint til tven,

Yamaha NS777-5.0-pakke

noen som kan anbefale en god reciever som takler alle de nye hd lyd formatene og som drar dette annlegget godt, + en sub

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •