Hva er det med folk her inne????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 58
    Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er det med folk her inne????

Er det virkelig slik at kjøper du annen sub enn SVS så er du idiot, har du ikke Klipsch på kinoen er du og en idiot, men aller størst idiot er du om du ikke har minst 200 w pr. kanal.

Ja jeg har klipsch høytalere, og ja jeg ble revet med å kjøpte SVS sub (solgt) men heldig vis har jeg ikke kjøpt flere kw effekt til høytalerene.

Er det virkelig nødvendig å uansett når en stakkar har et spørsmål, å anbefale mer forsterkerkraft?

I disse krise tider regner jeg med vi kommer til og se mange av anleggene her inne gå på brukt børsen, jeg nekter å tro at alle her inne virkelig har grunkene som skal til.

Det beste er likevel folk som forteller de skal handle ditt å datt bare trygda kommer......må bare spare litt lenger.

Ja ja da fikk jeg sagt det..

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har utvilsomt et poeng der ja... Vindusshopping er det mange som liker :-D
    Å kategorisere folk etter utstyrsvalg har jeg ikke sansen for.
    Det finnes utrolig mye annet enn Klipsch og SVS.........

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    boly, jeg synes ikke du er helt nyansert og rettferdig. Mulig du har inntrykket etter litt skumlesing, men disse produktene vært mye debattert og er fremdeles populære:
    - Dynavoice høyttalere
    - Yamaha receivere
    - Oppo DVD spillere
    - Biltema kabler
    - Dali Concept høyttalere
    - B&W stativhøyttalere
    - t-amp forsterkere
    - PS3 BD spiller
    osv

Jeg synes AVforum har bra takhøyde for alle; uansett kjøpekraft, spisskompetanse, "kresenhet" til lyd, skjermstørrelse osv osv.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    boly, jeg synes ikke du er helt nyansert og rettferdig. Mulig du har inntrykket etter litt skumlesing, men disse produktene vært mye debattert og er fremdeles populære:
    - Dynavoice høyttalere
    - Yamaha receivere
    - Oppo DVD spillere
    - Biltema kabler
    - B&W stativhøyttalere
    - t-amp forsterkere
    - PS3 BD spiller
    osv

Jeg synes AVforum har bra takhøyde for alle; uansett kjøpekraft, spisskompetanse, "kresenhet" til lyd, skjermstørrelse osv osv.
    Meget enig...

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Er det virkelig slik at kjøper du annen sub enn SVS så er du idiot, har du ikke Klipsch på kinoen er du og en idiot, men aller størst idiot er du om du ikke har minst 200 w pr. kanal.
    Når det gjelder SVS og Klipsch så har den problemstillingen hatt 17 tråder hver (minst). Men når det gjeder effekt, så kan man vel ikke se bort fra at dette er en meget 'enkel' måte å forbedre et eksisterende oppsett. Og mer effekt kan man jo få i alle prisklasser. Synes ikke dette er en urimelig anbefaling til en som vil ha mer ut av oppsettet sitt.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg lo godt når jeg så trådtittel på førstesiden

Er enig med asvaberg i utgangspunktet. Det er råd og anbefalninger i alle prisklasser på AVForum i min mening. Mange av løsningene nevnt er prisgunstige løsninger.

Ja, det er mange her inne som har utrolig fett og dyrt utstyr som vanlige folk bare drømmer om. Jeg har ofte lurt på hvordan de får penger til dette og hva slags yrke de har, men har man en lidenskap så dyrker man den til det ytterste. Økonomi er jo noe som alle må ta hensyn til, om man tjener 20k i måneden eller 200k. Alle har en grense.

Jeg er en av de som ofte må vente lenge før jeg kan anskaffe noe. Jeg jobber fulltid, men er forsørger for 2. Jeg har en helt grei jobb, men tjener ikke store grunker. Vi lever helt standard, leier leilighet, spiser meget bra og har det egentlig veldig godt. Vi prioriterer å ha det bra i hverdagen, og bruker aldri mer penger enn vi har råd til. Dette betyr at hvis jeg skal ha meg en teknisk sak i form av hi fi utstyr eller lignende, må det spares og planlegges i forkant. Jeg er her fordi jeg liker å snakke og lese om hobbyen min, og blir selvfølgelig fristet av andre, bedre produkter. Det er jo bare mennesklig.

Ekstra forsterkerkraft må heller ikke koste 10k pluss heller. Se Emotiva Audio tråden for eksempel.

Hva folk bruker penger på varierer jo fælt. Enkelte gjør som meg, prioriterer hverdagen i forhold til hobby. Andre tar lån og kjøper til de vil ha med en gang fordi de ikke klarer å vente og må betjene flere lån. Andre har penger til å kjøpe det de vil fordi de har nok penger. Hva folk gjør får være opp til hver enkelt. Jeg gjør det i hvertfall på min måte inntil min livssituasjon endrer seg

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med de to over meg her. Av det jeg har lest (har lest lenge og mye, men kommentert svært lite) er det stort sett hyggelige folk som hjelper hverandre og kommer med innspill om en felles hobby.

Jeg er også meget fornøyd med de jeg har handlet med på AVtorget: gjennomsnittlig mye mer fornøyd enn med selgere på Finn/QXL/whatever.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes absolutt du har et poeng boly, men mange her inne har disse produktene og er fornøyde med dem. Da er det ganske naturlig å anbefale dem.

Men jeg tror de fleste her inne er relativt nøkterne og imøtekommende i forhold til dem som spør om råd, selv om debatten kanskje kan bli litt heftig innimellom.

Forresten litt artig å se hvilket utstyr du har i signaturen din
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    - Dynavoice høyttalere
    - Yamaha receivere
    - Oppo DVD spillere
    - Biltema kabler
    - B&W stativhøyttalere
    - t-amp forsterkere
    - PS3 BD spiller
    osv

Ja jeg er enig, takhøyden er der ingen tvil om det. Men jeg er sikker på at det er mange som hvis de er ærlige med seg selv så hører de faktisk ikke bedring i lyden selv om kabelen kosta ..... og med flere hundre watt ekstra blir alt så mye bedre.

Jeg blir bare så inni hel***e fustrert når veldig mange forteller at mere watt, større sub osv. er veien til nirvana. Det er meget mulig noen klarer høre forskjell på 100w og 300w, men hvor høyt spiller dere egentlig, eller hvor tungdrevne er høytalerende?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Litt" unyansert som noen er inne på her er vel pent sagt

Rart du reagerer på dette med effekt.. ? Forskjellige høytalere krever helt forskjellig elektronikk. Jeg hadde tidligere et par Klipsch RF-5 som jeg drev med 20w, det spilte som en drøm! Kjøpte deretter RF-83, de krevde mildt sagt noe mer av forsterkern!
    De høytalerne jeg har nå krever (i mine ører) godt med effekt før jeg får skikkelig rockefot, derfor fores de med 76kg transistor effekt. Dette effektrinnet hadde jeg nok aldri kjøpt til et par RF-5 for å si det sånn...
    Når det er sagt, har jeg inntrykk av at folk anbefaler forsterkere på andre premisser en kun watt. Grunnen til at du skriver 200W er vel muligens at det er nettop det mange effektrinn i budsjettklasse+ oppgis til.
    Det er jo ikke kun wattene sin skyld at man anbefaler effektrinn. Effektdelen i en surround reciver er jo sylta med kompromisser!

Ang. SVS er det vel mange som er tydelige på at det er en sub som krever sitt med kaliberering for å spille bra i hele arbeidsområdet. Er det kjellerdyp bass man er ute etter, er jo nettop SVS en kanon godt valg i forhold til pris. Selv var jeg veldig fornøyd med Velo DD12, men den kunne ikke forsvare prisen i midt oppsett..

Du vil muligens ha rett i at det vil komme mye AV utstyr på brukten etterhvert pga. krise, men jeg trur nok først og fremst det kommer av økt arbeidsledighet. Ved arbeidsledighet er det jo luksus tinga som går først...

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Synes absolutt du har et poeng boly, men mange her inne har disse produktene og er fornøyde med dem. Da er det ganske naturlig å anbefale dem.

Men jeg tror de fleste her inne er relativt nøkterne og imøtekommende i forhold til dem som spør om råd, selv om debatten kanskje kan bli litt heftig innimellom.

Forresten litt artig å se hvilket utstyr du har i signaturen din
    Ehhh. SVS'n er solgt....Var aldrig i nærheten av å bruke den, som den kansje burde blitt brukt, men da hadde huset mitt ramla ned.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Du vil muligens ha rett i at det vil komme mye AV utstyr på brukten etterhvert pga. krise, men jeg trur nok først og fremst det kommer av økt arbeidsledighet. Ved arbeidsledighet er det jo luksus tinga som går først...
    Hjemmekino har ingenting med luksus å gjøre. Nødvendighets artikler kalles det!

Hjemmekino, Cola, hygieneartikler, klær etc. (i den rekkefølgen)
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Hjemmekino har ingenting med luksus å gjøre. Nødvendighets artikler kalles det!

Hehe..
    Amen!

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil være synd om noen handler over evne pga at de føler at de må ha bedre anlegg en de i utganspunktet har råd til. Det er nok persjoner her på forumet som nettop har gjort dette.

Jeg persjonlig mener at mann ikke skal handle for mer en det man har råd til. Men her kommer prioriteringer inn, noen vil gjerne leve på suppe og grøt i lengere tid for og få realisert sinne drømmer. For mange er denne hobbyen en lidenskap som betyr veldig mye i livet deres.

Det som vel er like viktig her er at folk ikke skal misunne folk for de anlegget deres er bedre/dyrere en deres eget. Men forstå at det er store sprik i vilke forutsetninger for hva folk har råd til.

Og at man kan forbedre sitt anlegg ved og gi det kraftigere forsterker er jo en kjent sak, men dette behøver ikke og koste så mye.

SVS og Klipsch blir vel anbefalt av mange her inne nettop forde at dette er produkter de kjenner til, da det er mange har inne som eier de merkene.
    Og ja det finnes mye der ute som er like bra og bedre en disse merkene.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget mulig noen klarer høre forskjell på 100w og 300w, men hvor høyt spiller dere egentlig, eller hvor tungdrevne er høytalerende?
    Det finnes en middelvei også, men for lite effekt fører med seg mange problemer og om de de har pr. da ser ut til å være svak effekt vs. tunge høyttalere så er det naturlig å foreslå...
    Gikk selv fra ~80watt til ~400watt, å høyttalerne hørtes ikke ut som det var de samme... (betalte 700kr stk for høyttaleren mine)

Man har Audi høyttalere, å kjører på rudskogen med en 1.2liter motor. (daffer avsted)
    Det hadde vært bedre med 2.6liter.? (mere kontroll og morro)
    Nok om det sidesporet.

Folk som får beholde jobbene sine i denne finanskrisen har aldri hatt mer penger en de har nå...

Synes det er mye Eksotisk utstyr ute å går på forumet jeg, SVS, Denon og B&W er ikke det eneste som gjelder selv om det er veldig gode produkter som veldig mange har...
    SVS-frelste er en egen kategori vi ikke snakker om... 8)

Håper og tror folk som leser på forumet tenker litt selv også å ikke helt hjernedødt går etter det første merket som blir nevnt...

| KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehhh. SVS'n er solgt....Var aldrig i nærheten av å bruke den, som den kansje burde blitt brukt, men da hadde huset mitt ramla ned.
    Er ikke det litt av poenget? Folk bruker jo tusen vis av kroner på rumperistere for å få jordskjelv til å høres ut som, ja jordskjelv. Så hvorfor kan ikke subben gjøre jobben?

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Heller vann&brød fremfor å selge mine kjære B&W!!!

MEN: Tannbørste bør komme før cola, en tur til tannlegen koster jo like mye som en liten flatskjerm:?

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    MEN: Tannbørste bør komme før cola, en tur til tannlegen koster jo like mye som en liten flatskjerm:?
    Beder kunne jeg ikke ha sakt det selv!

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff boly. Hva er det her? Ja, enkelte sper rundt seg med penger som om det er godteri her inne, men det er vel fordi de kan eller vil? Dessuten er det en hobby, og som med alle slags hobby'er koster det dessverre masse! Folk må få lov til å kjøpe hva de vil, når de vil, og bruke pengene på akkurat det de har lyst til.

Ser du har Audi som avatar. Hadde du fora en Audi S4 med 80 hester så hadde den antagelivis gått framover, men for at den skal yte ALT den har å gi, må det mye mer kraft og power til. Med andre ord, slutt å mas om effekt-forsterkere. Forstår ikke helt hvorfor du reagerer så fælt på det. Når folk anbefaler effekt-forsterkere er det ikke for å være slemme med folk. Jeg tror i hvertfall ikke de har som intensjon å gjøre den enkelte fattigere med tips og råd. Nok om det..

SVS er et MEGET bra merke til s-y-k-t billige priser. Ihvertfall til hvor mye lyd du faktisk får for kronene. Så da... forstår jeg heller ikke hvorfor du er så hårsår anngående det. Er ikke poenget med innlegge ditt at man trenger ikke bruke 40tusen på en sub, høytaler, forsterker eller hva det måtte være for at det skal låte greit? 6000 spenn for en sub som lever langt mer enn de fleste er ikke mord i mine øyne, finanskrise eller ei!

Tror ikke jeg har til dags dato sett noen blitt kalt idiot her inne heller.

The end.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Man trenger strengt tatt ikke tenner for å nyte en forfriskende iskald cola, så jeg står ved min opprinnelige rekkefølge uten cola ville man jo ikke trengt tannbørsten, så cola MÅ komme først..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •