Hva er det med folk her inne???? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 58 av 58
    Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det jeg føler går igjen ofte her er følgende scenario:
    Spm: "Hei, jeg har XXXX penger og ønsker meg BLABLA + FOO, jeg liker lyden sånn og sånn, noen anbefalinger?"
    Svar i 90% av tilfellene: "Bruk heller XXXX+YYYY penger i steden og kjøp NNNN"
    Da kommer det gjerne nytt innlegg fra OP: "XXXX er maksgrensen min, jeg trenger/må/vil/skal ha noe innen to-tre uker"
    Neste er da noen innlegg om ting og tang som ikke hjelper trådstarter noe videre og det dør ut eller et innlegg som faktisk hjelper trådstarter blir borte i mengden.

Jeg skjønner veldig godt at folk mener godt, men dette gjentar seg altfor ofte etter min mening, "bruker heller YYYY kr. mer".
    Det som er flott, er at i det siste har det dukket opp mye snadder på brukten hvor folk faktisk får godsaker som kostet nytt XXXX+YYYY til XXXX pris
    Håper de som leser dette og kjenner seg igjen, tar dette som _konstruktiv_ kritikk.

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva som er med folk "her inne"? Antakelig ikke annet enn at det ikke er plass "der ute". Nærmeste nabo i det audiovisuelle landskapet er vel HiFiSentralen. Der ligger veff jeg et-par hundre tusen under i årsinntekt til å prate som en jevnbyrdig likemann.

Dessuten er hverken min smak, verdier eller mål av samme slag, og kommer neppe til å bli det. Og dermed representerer audiovisuelt utstyr en mulighet for å kompensere for materiell luksus og sosial kapital. Selvmotsigende?

Jeg vil ha mest mulig for penga. Og da blir det noe som kan gjengi lyd/musikk/bilde (riktignok bare en Panasonic PT-AE700E) med overbevisning, og litt til. Tenker effekt, lydsignatur og matching pr. krone.

En forsterker er for meg en forsterker er for meg en forsterker. Som det for andre kan være et møbel og en grei medinvestering til ny sofa. Benekter lav takhøyde her inne. Blir det trangt, er det bare å slå ut veggen inn til naboen.

Blakk og sint.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sub-Lock
    Spm: "Hei, jeg har XXXX penger og ønsker meg BLABLA + FOO, jeg liker lyden sånn og sånn, noen anbefalinger?"
    Da kommer det gjerne nytt innlegg fra OP: "XXXX er maksgrensen min, jeg trenger/må/vil/skal ha noe innen to-tre uker"
    Neste er da noen innlegg om ting og tang som ikke hjelper trådstarter noe videre og det dør ut eller et innlegg som faktisk hjelper trådstarter blir borte i mengden.

Jeg skjønner veldig godt at folk mener godt, men dette gjentar seg altfor ofte etter min mening, "bruker heller YYYY kr. mer".
    Det som er flott, er at i det siste har det dukket opp mye snadder på brukten hvor folk faktisk får godsaker som kostet nytt XXXX+YYYY til XXXX pris
    Håper de som leser dette og kjenner seg igjen, tar dette som _konstruktiv_ kritikk.
    Trenger vel ikke lese alle slike tråder da vel...
    Avforum er for vanlige dødelige mennesker, som ofte er opptatt av å få mest for pengene sine!
    Avforum er også for folk som liker musikk! Hfs for de som liker kunstnerisk fri-jazz på svindyre anlegg! hehe....

Intermediate stapedius sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Er det virkelig slik at kjøper du annen sub enn SVS så er du idiot, har du ikke Klipsch på kinoen er du og en idiot, men aller størst idiot er du om du ikke har minst 200 w pr. kanal.

Ja jeg har klipsch høytalere, og ja jeg ble revet med å kjøpte SVS sub (solgt) men heldig vis har jeg ikke kjøpt flere kw effekt til høytalerene.

Er det virkelig nødvendig å uansett når en stakkar har et spørsmål, å anbefale mer forsterkerkraft?

I disse krise tider regner jeg med vi kommer til og se mange av anleggene her inne gå på brukt børsen, jeg nekter å tro at alle her inne virkelig har grunkene som skal til.

Det beste er likevel folk som forteller de skal handle ditt å datt bare trygda kommer......må bare spare litt lenger.

Ja ja da fikk jeg sagt det..
    Har full forståelse for din frustrasjon ift det noen skriver her inne. Og kanskje i så måte inklusive meg selv enkelte ganger. Men for oss som synes det er gøy å gi info til de som stiller spørsmål så er i hvert fall min 'guideline' å prøve å komme med forslag som matcher vedkommened budsjett. Noen ganger tar allikevel entusiasmen overhånd..

Det er nok mange forum-brukere som har erfart en hel masse utstyr og som gjerne ønsker å poengtere sin opplevelse. Og dersom man har hørt mye bra utstyr ja så ønsker man å si det rett ut: Dette er bra!

Men som Einstein kom frem til etter særdeles ekstreme påkjenninger av hjernecellene så er alt relativt! Og dèt holder jeg med han i.

Ingen vits i å selge huset, nå som finanskrisen er et faktum, for å kjøpe et 'overkill' av et anlegg. For all del!

Mange her på forumet er nok svært entusiastiske og dersom de har erfart forskjellene opp til skikkelig high-end; ja så anbefaler de nettopp dèt.

Tror det er viktig å forsøke å forstå personen som spør. Og ærlig talt tror jeg de fleste her inne gjør sitt beste for å tilnærme seg den som stiller spørsmålet. Dèt er nettopp grunnen til at en nykommer ikke blir svart umiddelbart, men får tilbake en rekke spørsmål om budsjett, rom-størrelse, oppsett, ønsker etc som han eller henne tenkte seg i utgangspunktet.

Èn manns drøm er en annen manns fortid eller uoppnåelige nirvana!

La det bli en oppfordring til de som kan litt mer enn gjennomsnittet til å møte nykommeren på forumet der han/hun er pr dags dato. Nirvana kan nåes på mange vis...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det virkelig slik at kjøper du annen sub enn SVS så er du idiot, har du ikke Klipsch på kinoen er du og en idiot, men aller størst idiot er du om du ikke har minst 200 w pr. kanal.

Ja jeg har klipsch høytalere, og ja jeg ble revet med å kjøpte SVS sub (solgt) men heldig vis har jeg ikke kjøpt flere kw effekt til høytalerene.

Er det virkelig nødvendig å uansett når en stakkar har et spørsmål, å anbefale mer forsterkerkraft?

I disse krise tider regner jeg med vi kommer til og se mange av anleggene her inne gå på brukt børsen, jeg nekter å tro at alle her inne virkelig har grunkene som skal til.

Det beste er likevel folk som forteller de skal handle ditt å datt bare trygda kommer......må bare spare litt lenger.

Jeg forstår litt av det du tenker. Ihvertfall på SVS delen, men jeg har tenkt at hvis "alle" mener at den er så bra, så kanskje den er det. Har du andre erfaringer du vil dele? Føler du at du har blitt villedet? Jeg har solgt min gamle sub, og er godt inne i prosessen med å finne ny. Det ligger jo an til at jeg prøve er SVS, men......

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor unngå å kjøpe et produkt mange anbefaler? Hvis det er i prisklassen din kan jeg se noen grunn til å unngå å handle.

@djaan: Jeg kjørte selv en CLSC-15S, den funket fint med mine CLSC-10, men da jeg tok steget opp til Klipsch dugde rett og slett ikke denne lenger, da var SVS'en mye bedre match. Uansett, lykke til i jakten på ny subwoofer, òg husk, ikke kjøp utover budsjett bare fordi folk mener du burde

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor unngå å kjøpe et produkt mange anbefaler? Hvis det er i prisklassen din kan jeg se noen grunn til å unngå å handle.

@djaan: Jeg kjørte selv en CLSC-15S, den funket fint med mine CLSC-10, men da jeg tok steget opp til Klipsch dugde rett og slett ikke denne lenger, da var SVS'en mye bedre match. Uansett, lykke til i jakten på ny subwoofer, òg husk, ikke kjøp utover budsjett bare fordi folk mener du burde

Takk for tips.

Jeg ville nok aldri kjøpt noe utover budsjett (for det har jeg ikke råd til). hehe :P

Hadde jeg gjort det, hadde jeg sittet her med B&W 800D i full surround med McIntosh forsterkere, og you name it. Og med litt WAF inn i bildet, så føler jeg meg priviligert at jeg får lov til å ha det slik jeg har det.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Vel...tror dette blir en "hvem kom først: høna eller egget?"
    Den er jo enkel. Dinosaurene la jo egg lenge før det kom høner på jorda.

Intermediate Kimba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    625
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeeeeesp...
    Jaja, da fikk jeg sagt DET..

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Jeg forstår litt av det du tenker. Ihvertfall på SVS delen, men jeg har tenkt at hvis "alle" mener at den er så bra, så kanskje den er det. Har du andre erfaringer du vil dele? Føler du at du har blitt villedet? Jeg har solgt min gamle sub, og er godt inne i prosessen med å finne ny. Det ligger jo an til at jeg prøve er SVS, men......
    Har ikke blitt villedet på noen som helst måte, SVS'n funka fjell den.
    Innlegget har heller egentlig noe med meg å gjøre, blir bare så fustrert over at alt for mange tråder der det blir spurt om noe, løser seg bare man øser penger inn i forsterkerkraft og større subber.

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spikeren på hodet.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i det du sier boly,

Har du ikke råd til SVS så kjøp XTZ..

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to stygge beist av noen SVS, massive high-end toalt overkill effekttrinn som mater en ussel liten stativhøyttaler og jeg kan anbefale det på det sterkeste!

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kommer du egentlig med en slik tråd? Vil du ikke ha hjelp å vet hva du vil ha er det jo bare å kjøpe, sjekker du ut forum er det fordi du vil ha mest/best for pengene, så da blir det jo naturligt å velge det folk anbefaler.

Å er det slik at du ikke er intressert i å dele erfaringene dine med andre her inne ser jeg heller ingen grunn til å være her. Jeg er her fordi jeg liker å hjelpe, og jeg lærer noe nytt hele tida. Vil ikke DU være her å se på det som skjer er det jo bare å krysse ut oppi hjørnet å problemet er utav verden.

Blei litt rotete skreve dette, men poenget er at du skriver på forumet for å få hjelp av folk som brenner for hobbyen sin, ikke fordi du vet hva som gir mest for penga frafør.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg har to stygge beist av noen SVS, massive high-end toalt overkill effekttrinn som mater en ussel liten stativhøyttaler og jeg kan anbefale det på det sterkeste!
    Ussel? Er det ikke b&w 805 du har da?

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Ussel? Er det ikke b&w 805 du har da?
    Hehe, har 805S ja. Ussel var kanskje ikke ordet, men liten er den i forhold til at hver monoblokk er omtrent dobbelt så stor og at de hver har 400W i 8 ohm til rådighet

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hehe, har 805S ja. Ussel var kanskje ikke ordet, men liten er den i forhold til at hver monoblokk er omtrent dobbelt så stor og at de hver har 400W i 8 ohm til rådighet
    Du ordner vel rom(tidsrom sådan) for en demo, når jeg blir med i toten lydlaug til høsten?:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydutstyr kjøper jeg somregel brukt, sparer mye på det. Har hørt på annlegg i alle prisklasser fra 5000 til over 1,5 mill. Kan trygt si at det dyreste var ikke det som imponerte mest.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •