Hva er det med folk her inne???? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 58
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva er grunnen til frustrasjonen din Boly? Det virker jo ikke som om du var missfornøyd med SVS`n, heller det at den var overkill kanskje? Jeg kan forstå at man ikke alltid får de svarene man ønsker her inne i form av anbefalinger- Men slik er det når man har så mange nørder samlet på ett forum! =)

Det er kanskje en sak som andre blir frustrert over, når noen ønsker en forklaring på hva som er best av Pioneer SC-LX81 kontra Pioneer SC-LX71, så har mange en tendens til å anbefale noe helt annet. Why is that?

MVH
    Lars B

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel...tror dette blir en "hvem kom først: høna eller egget?"

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_
    Man trenger strengt tatt ikke tenner for å nyte en forfriskende iskald cola, så jeg står ved min opprinnelige rekkefølge uten cola ville man jo ikke trengt tannbørsten, så cola MÅ komme først..
    Hva med en halvliter cola? Så har du råd til tannbørste også? Må jo ikke ha elektrisk tannbørste og 1.5 liter vær gang du er på butikken? eller?

MVH
    Lars B

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den egentlige konklusjonen her er vel:

Pusser du tennene har du råd til annet enn Klipsch og svs!! Du er da ikke en idiot, men det er ikke sikkert at lyden er bedre likevel.....

Selv er jeg super-idiot for jeg sparer til mer effekt

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Selv er jeg super-idiot for jeg sparer til mer effekt
    Det gjør jeg og, men har ikk turt å nevne det for kjerringa ennå.. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Det gjør jeg og, men har ikk turt å nevne det for kjerringa ennå.. 8)
    Hahaha. klassisk.- du får spørre etter konekvittering hos den lokale hifi pushern da

MVH
    Lars B

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Hahaha. klassisk.- du får spørre etter konekvittering hos den lokale hifi pushern da
    Eller den motsatte: denne saken som ikke gir noen som helst mening for deg, kostet 20.000,- La fruen være sint, før du røper at den egntlig bare kostet 10 og da blir det fred og lykke i heimen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri opplevd at folk har sagt til meg at jeg må skaffe mer watt eller bedre høytalere. Det utstyre jeg har nå, er tilpasset min lomme nok, og sjøl om jeg må spare for å kjøpe meg noe nytt, så er det ingen her inne som har sett ned på meg. Jeg trodde at folk ville klage på høytalerene mine ( Dynavoice F-6) men folk kom med skryt om de heller. Forsterkeren min, (som har maaangen år på baken), bare god ord om den også.

Selfølgeligt er jeg enige i at jeg burde hatt ny og bedre forsterker, men folk her ikke skjønner veldigt godt at hvis du er student (slik som jeg er) så er det ikke så lett å kjøpe nytt utstyr.

Spurte etter tips til platespiller, fikk tips og anbefalinger om å spare mer og kjøpe noe annet, men min sitavsjon (les student) gjør at jeg må ta til takke med det jeg kjøpe der og då, og det skjønner de fleste her inne.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kan ikke sammenligne effekt i så ulike kategorier som HiFi og bil. Selvsagt er det viktig å ha nok effekt (nok strøm, ikke antall watt), men jeg ser stadig at noen setter likhetstegn mellom effekt og kvalitet. Det blir altfor enkelt. Effekt blir noen ganger nevnt før kvalitet dessverre. Likeledes er det mange som tror mye omtale er lik beste produkt. Det kan være en god indikasjon, men kan også være helt feil. Litt saueflokk tendenser.

Hvilke følelser fimer og musikk setter i gang er så mye mer interessant enn å kunne spille høyt med jordskjelvbass. Jeg synes det er mye overfokus på bass og effekt her på avforum rett og slett. Men hver sin glede heter det vel 8).

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke det er overfokus på bass og trøkk her inne... det er dessverre fremdeles veldig mange i denne verden som tror at god lyd ikke kan innebære skikkelig tyngde og trøkk i bånn uten den sedvanlige rølpegrauten.

Jeg synes det er bra at folk har fokus på BÅDE lydkvalitet og morro her inne!

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda gutta! Mer power gir mer potens!

Min bil er en Volkswagen Golf Einzer førstegansreg. 1982. Oppført i vognkort med 1,5l 70hk. Bror min eide bilen og pådro rådebank, så kjøpte jeg bilen og en 1,8l 90hk! Var det nok!? NEI! 90hk er ikke nok i en bil på 820kg! Hva gjorde jeg da?! JO! Jeg kjøpte en 1,8 GTI topp småporta med Audi 2l ventiler og 2x40mm weber forgassere (har fremdeles ikke kjøpt kam og grenrør) Håper på rundt 140hk Det bør da være nok i en så liten bil? Hmmm ser dyrt ut dette.

Samme situasjonen gjelder forsåvidt Hifien min, men den fungerer altså 100% som den skal så der tror jeg ikke det skjer stort på en stund.

Og kluet gutter er som følgende!
    JEG ER OGSÅ STUDENT! Jeg har kjøpt alt selv, ingen hjelp fra muttern og fattern, jobber litt på sommern og studerer resten av året. Får 6200kr i mnd av lånekassa^^.

Det handler om prioritering!

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Vi kan ikke sammenligne effekt i så ulike kategorier som HiFi og bil. Selvsagt er det viktig å ha nok effekt (nok strøm, ikke antall watt), men jeg ser stadig at noen setter likhetstegn mellom effekt og kvalitet. Det blir altfor enkelt. Effekt blir noen ganger nevnt før kvalitet dessverre. Likeledes er det mange som tror mye omtale er lik beste produkt. Det kan være en god indikasjon, men kan også være helt feil. Litt saueflokk tendenser.
    Selvfølgelig er det jo slik at effekt ikke er løsningen i alle tilfeller. Det er heller ikke alle forslagene som blir lagt frem på AVForum heller. Alle anbefalninger må tas med en klype salt. Man kan ikke stole blindt på hva andre sier. Man må bruke disse meningene og anbefalningene, og danne sin egen, subjektive mening.

Effekt blir ofte anbefalt for å få mer kontroll på lyden, og det er ofte korrekt. Men ikke alltid selvfølgelig. Jeg synes det er mange tråder hvor kvalitet diskuteres. Klang, lydbalanse, og hva slags type lyd man får på utstyret man har, ikke bare hvor mange dB man klarer å oppnå. Det interesser meg personlig fint lite, og ganske mange her inne også vil jeg tro. Det er jo selvsagt enkelte som er glad i mye trøkk, men intrykket jeg har fått er at det er mindre av dette her på bruket. Jeg vil tro at flertallet av de som er flittige brukere her inne er mest opptatt av kvalitet når det gjelder film og musikk fremfor hvor mye dunk man klarer å trykke ut av anlegget.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det handler om prioritering. Blir forundret over hvor mye folk er villig til å gi for en ukes ferie ett eller annet eksotisk sted, for så å bruke de resterende 50-51 ukene i året for å se på en tom vegg og tenke på denne vidunderlige ferien. Jeg har invistert mine ferie penger fornuftig etter eget hode og kan se og nyte et topp anlegg 52 uker i året. Men jeg er altså den ufornuftige her i visse krestser.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby
    Må si meg enig med de to over meg her. Av det jeg har lest (har lest lenge og mye, men kommentert svært lite) er det stort sett hyggelige folk som hjelper hverandre og kommer med innspill om en felles hobby.

Jeg er også meget fornøyd med de jeg har handlet med på AVtorget: gjennomsnittlig mye mer fornøyd enn med selgere på Finn/QXL/whatever.
    helt enig med det du sier her.

er også veldig fornøyd med de jeg har handlet på avtorget og på hifisentralen.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Det handler om prioritering. Blir forundret over hvor mye folk er villig til å gi for en ukes ferie ett eller annet eksotisk sted, for så å bruke de resterende 50-51 ukene i året for å se på en tom vegg og tenke på denne vidunderlige ferien. Jeg har invistert mine ferie penger fornuftig etter eget hode og kan se og nyte et topp anlegg 52 uker i året. Men jeg er altså den ufornuftige her i visse krestser.
    Dette med ferie er faktisk meget interessant. Jeg klarer ikke å få meg til å bruke mange kronene på en kort del av mitt liv når jeg kan forbedre resten ved å oppnå store opplevelser i kinoen når jeg vil
    Jeg har gullfiskhukommelse så ferien er glemt etter noen få strakser uansett - ferier har også en tendens til ikke å bli ferie, men tvert i mot slik at det er innmari godt å komme hjem igjen etterpå... Merkelig dette

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det handler om prioritering. Blir forundret over hvor mye folk er villig til å gi for en ukes ferie ett eller annet eksotisk sted.....
    To på jobben driver med "ekstremjakt". Har vært i både Canda for å skyte bjørn og flere ganger i Afrika for å felle både det ene og det andre.
    Disse bruker likemye som mitt oppsett koster på en(!) enkel tur.

Riktignok har folk forskjellige interesser og bra er det, men å dra halve jordkloden rundt for å skyte. Og DE ler hånslig og rister på hodet av min hjemmekino interesse !! !!

Og ja; jeg har jegerprøven og er på jakt selv....

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Er det virkelig slik at kjøper du annen sub enn SVS så er du idiot, har du ikke Klipsch på kinoen er du og en idiot, men aller størst idiot er du om du ikke har minst 200 w pr. kanal.

Ja jeg har klipsch høytalere, og ja jeg ble revet med å kjøpte SVS sub (solgt) men heldig vis har jeg ikke kjøpt flere kw effekt til høytalerene.
    har ikke svs sub, å ingen her på forumet har kalt meg idiot, jeg mener de som kjøper svs bare pga et forum har hyppet dem opp uten å prøve dem selv er en idiot.

Å jeg må inrømme jeg har ikke 200w på alle kanaler så jeg er nok den største idioten her inne

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk bedriver vi AV folk ekstrem sport. Bare vi og ingen andre jakter på den gode bilde og lyd opplevelsen som vi

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er no bedre å anbefale mer forsterkerkraft hvis man regner med at forsterkerkraften i oppsettet er underdimensjonert, enn f.eks å anbefale nye kabler. Som etter min mening er det siste man legger seg opp i...
    Det hersker vel liten tvil om at ny effekt kan gjøre mye med redusert forvrengning og generelt bedre kontrollen/demping av høyttalerne, men for tweaking av klang kan man gjerne gjøre noe med den noe undervurderte akustikken i rommet og ikke minst signalveien (forforsterker/signalkabler osv.)

Personlig synes jeg spekteret av anbefalinger og erfaringer med utstyr og oppsett på dette forumet er bred og lidenskapelig. Men som sagt, så passer ikke SVS for alle :twisted:

Og en gylden regel for de som trekker det "gyldende"-kortet litt for mye eller vurderer det... ikke handle med penger du ikke har ;-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Faktisk bedriver vi AV folk ekstrem sport. Bare vi og ingen andre jakter på den gode bilde og lyd opplevelsen som vi
    hehe... Så sant så sant!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •