Billig dac - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26

Tråd: Billig dac

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Decisions, decisions. Kaster meg på denne tråden.

Jeg er, som flere andre her, på jakt etter en god dac som kan ta over for en AV-receiver når jeg hører på musikk. Siden jeg bruker den samme kilden til både musikk og film må DAC'en ha en throughput av det digitale inn signalet. Så langt har jeg funnet to:

Cambridge DacMagic
    Electrocompaniet ECD-1

I tillegg har jeg lyst til å prøve de balanserte inngangene på forsterkeren min siden de nå engang er der :-D

Prisforskjellen er, i februar, på ca 7.500,- Er det noen som har en formening om ECD-1 er så mye bedre enn DacMagic at det er verdt prisforskjellen? Kanskje noen som til og med har prøvd begge? Kommer sikkert til å oppgradere resten av annlegget etterhvert så det betyr ikke så mye om den nye DAC'en kanskje er overkill i starten.

Bruker forresten også en PC som kilde for musikk. Har lagt til en kernel streaming plugin i WinAmp i ett forsøk på å omgå XP's KMixer og dermed få litt bedre kvalitet på kilden. Er det noen som har noen forslag til hvordan man kan sjekke om S/PDIF signalet faktisk ikke er oppsamplet? Usikker på om lydkortet, som ikke støtter ASIO, fortsatt gjør dette.

Er forresten en fersk bruker her som lurer på mye reart :-)

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Network
    Decisions, decisions. Kaster meg på denne tråden.

Jeg er, som flere andre her, på jakt etter en god dac som kan ta over for en AV-receiver når jeg hører på musikk. Siden jeg bruker den samme kilden til både musikk og film må DAC'en ha en throughput av det digitale inn signalet. Så langt har jeg funnet to:

Cambridge DacMagic
    Electrocompaniet ECD-1

I tillegg har jeg lyst til å prøve de balanserte inngangene på forsterkeren min siden de nå engang er der :-D

Prisforskjellen er, i februar, på ca 7.500,- Er det noen som har en formening om ECD-1 er så mye bedre enn DacMagic at det er verdt prisforskjellen? Kanskje noen som til og med har prøvd begge? Kommer sikkert til å oppgradere resten av annlegget etterhvert så det betyr ikke så mye om den nye DAC'en kanskje er overkill i starten.

Bruker forresten også en PC som kilde for musikk. Har lagt til en kernel streaming plugin i WinAmp i ett forsøk på å omgå XP's KMixer og dermed få litt bedre kvalitet på kilden. Er det noen som har noen forslag til hvordan man kan sjekke om S/PDIF signalet faktisk ikke er oppsamplet? Usikker på om lydkortet, som ikke støtter ASIO, fortsatt gjør dette.

Er forresten en fersk bruker her som lurer på mye reart :-)

Heisann og velkommen til forumet.

Jeg vil uten tvil gått for Abrahamsen dac-en som heter V6 koster 3350kr. Har sendt deg en pm med litt informasjon.

Mvh
    Peter
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret :-)

Synd Abrahamsen v6.0 ikke har digital utgang, men siden prisforskjellen er så stor får jeg vel finne på noe annet.

Er det forresten noen som har ett bilde av baksiden av v6.0? Har ikke funnet det noen steder og er litt nysgjerrig på utgangene.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synd Abrahamsen v6.0 ikke har digital utgang, men siden prisforskjellen er så stor får jeg vel finne på noe annet.

Er det forresten noen som har ett bilde av baksiden av v6.0? Har ikke funnet det noen steder og er litt nysgjerrig på utgangene.
    Send meg epostadr på pm så skal jeg sende deg bilder av det du måtte ønske.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo dele her?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    252
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Arrester meg om jeg tar feil, men er ikke en dac ment som en DIGITAL til ANALOG konverter?

En digitalutgang på en dac ville blitt ren pass-thru.

*Ah, så at du etterspurte en pass-tru, serves me right for ikke lese alle innleggene*

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •