Hjemmekino eller stereo? overkant av 20 000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino eller stereo? overkant av 20 000kr

Hei

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe meg ett cerwin vega anlegg cls 215 og 2.6kw forsterker( som jeg allerede har) og forforsterker.

Jeg ser mye på serier og film, men elsker også å kunne spille høyt med mye bass (hører på trance og house).

Men så har jeg begynt å lure på om jeg heller burde kjøpe meg ett hjemmekino anlegg til overkant av 20 000kr. vill helst kjøpe nytt men om det er mye å hente på brukt er jeg med på dette.

Hva tror dere? Hvis hjemmekino har dere noe bra å annbefale? må være litt god bass i det til musikken: )

mvh André

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å kjøpe en surround reciver og bruke den som forforsterker...? Altså kjøpe hjemme kino. Da kan du bruke forsterkeren (du allerede har) til frontene. Da får du både bra film og musikk lyd i samme slengen;-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HI-FInepse
    Hva med å kjøpe en surround reciver og bruke den som forforsterker...? Altså kjøpe hjemme kino. Da kan du bruke forsterkeren (du allerede har) til frontene. Da får du både bra film og musikk lyd i samme slengen;-)

ja hvis cerwin vega sinn effektforsterker funker bra i en hjemmekino så kan jeg jo altids det, tenkte cerwin vega ikke holdt mål siden cw er laget for å spille høy og bass ikke så my lydkvalitet.

men hvilke høytalere og surround reciver er gode da? jeg har null peiling på dette

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Klipsch istedenfor CV?Sammen med Yamaha spiller Klipsch helt konge,de er jo veldig dynamiske og bra med trøkk,hvertfall rf82.Og blir det for lite bass for deg går det jo ann og handle inn en sub.

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ikke at noen hadde kommet meg i forkjøpet:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har vurdert å bygge ett hjemmekino likt det du linket, men er cw bra til hjemmekino? og vill en 2.6kw forsterker greie alle de høytalerene?
    reciveren hva er forskjellen med en som er noen lapper billigere?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gått for hjemmekino, klipsch og Yamaha er en god match å spiller helt kanon Men du skal ikke undervurdere CV på hjemmekino heller, det er der jeg synes CV er best...

Vet ikke hvordan CV forsterkeren låter på Klipsch, det kan nok fort bli skarpt og fælt, men du kan være heldig Jeg ville nok prøvd å fått bytta til meg noke eller solgt den og kjøpt mørk elektronikk.

Her er et sett jeg vil anbefale:

Forsterker: Yamaha RX-V663 Black (4500kr, svak men har pre-out og er sansynligvis sterk nok til å minst kjøre bak høytalerene) eller Yamaha RX-V1900 Svart (ca 10 000kr, sterk, men ikke sterk nok for å få fult utbytte av rf 82)

effektforsterker: Parasound eller vincent(låter bra på klipsch) og CV/nad/HK(passer til CV, hehe)

Front: Komplett.no - Klipsch RF82 Gulvhøyttaler (9500kr, låter veldig bra å du får en konsert opplevelse på musikk, stor dynamikk) og Komplett.no - Klipsch RF62 Gulvhøyttaler (7500kr, trenger ikke så mye effekt, gjevnt svakere enn rf82, men ikke dårlig) og Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA CLS-215 Høyttalere (10 000kr, masse bass, låter helt ok som hjemmekino, men ikke "fin" lyd.

Ellers så har du jo B&W ilag med SVS som kan være en kjempe løsning, men di fortjener bedre enn CV ampen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifi-Sondre
    Jeg hadde gått for hjemmekino, klipsch og Yamaha er en god match å spiller helt kanon Men du skal ikke undervurdere CV på hjemmekino heller, det er der jeg synes CV er best...

Vet ikke hvordan CV forsterkeren låter på Klipsch, det kan nok fort bli skarpt og fælt, men du kan være heldig Jeg ville nok prøvd å fått bytta til meg noke eller solgt den og kjøpt mørk elektronikk.

Her er et sett jeg vil anbefale:

Forsterker: Yamaha RX-V663 Black (4500kr, svak men har pre-out og er sansynligvis sterk nok til å minst kjøre bak høytalerene) eller Yamaha RX-V1900 Svart (ca 10 000kr, sterk, men ikke sterk nok for å få fult utbytte av rf 82)

effektforsterker: Parasound eller vincent(låter bra på klipsch) og CV/nad/HK(passer til CV, hehe)

Front: Komplett.no - Klipsch RF82 Gulvhøyttaler (9500kr, låter veldig bra å du får en konsert opplevelse på musikk, stor dynamikk) og Komplett.no - Klipsch RF62 Gulvhøyttaler (7500kr, trenger ikke så mye effekt, gjevnt svakere enn rf82, men ikke dårlig) og Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: CERWIN-VEGA CLS-215 Høyttalere (10 000kr, masse bass, låter helt ok som hjemmekino, men ikke "fin" lyd.

Ellers så har du jo B&W ilag med SVS som kan være en kjempe løsning, men di fortjener bedre enn CV ampen.
    supert masse bra her. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg stereo med cls 215, hva om jeg kjøper disse og kjøper den yamaha reciveren til 4500kr( som en forforsterker) og bruker de sammen med cw 2.6 effekt forsterkeren jeg har som ett stereo anlegg? inntil jeg har spart opp nok til å kjøpe en cw senter og cw bakhøytalere? så jeg til slutt har ett hjemmekino

ville det funket?

Intermediate hifi-Sondre sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ville funket veldig bra, men jeg ville tatt en tur innom HIFI-klubben og testet lyden, noen elsker cv mens andre hater det Fort gjort å gjøre et bom-kjøp

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en full hjemmekino av CV med en SVS PB12-plus/2 sub og jeg er kjempefornøyd med det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-taggis
    jeg har en full hjemmekino av CV med en SVS PB12-plus/2 sub og jeg er kjempefornøyd med det.

oi satan det var en god sammling av høytalere :P

foresten jeg går regner med at ett bar med cls 215 burde være tilstrekkelig med bass til en hjemmekino? er vell unødvedig med en ekstra sub?

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare di 215 funker bra det og har bass og volum i massehvis til film så subb er ikke nødvendig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-taggis
    bare di 215 funker bra det og har bass og volum i massehvis til film så subb er ikke nødvendig.
    nødvendig og nødvendig.. det er vel et LFE-spor ?
    og er vel ikke alle recievere som mixer dette inn i frontene ? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    nødvendig og nødvendig.. det er vel et LFE-spor ?
    og er vel ikke alle recievere som mixer dette inn i frontene ? :-)
    LFE spor hva er det? og hvis reciveren jeg kjøper ikke mixer det inn i frontene hva har det å si da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •