Summing og tikking med ps3+optisk

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Summing og tikking med ps3+optisk

Hei

Har et hjemmekinoanlegg av typen Philips HTS3357, en LG 37LB2R samt en Ps3. Vil se Bluray filmer via anlegget, men i og med at ps3 kun har optisk utgang og HTS3357 kun har coax-inngang har jeg kjøpt en omformer. Av kabler bruker jeg coax og optisk av høy kvalitet. Anlegget har kun digital coax inngang, og kun HDMI UTGANG..vil nødig bruke phono-inngangen(AUX) da hele formålet med digital lyd forsvinner.

Den fungerer helt fint den, både til å spille og høre musikk via ps3, men når jeg popper inn en Bluray-disk/DVD kommer en grusom summe og knitrelyd fra høytalerne. Den er såpass intens at du hører den fint også når filmen er igang, dvs helt umulig å bruke. Når jeg switcher til hdmi-ut på ps3 og bruker høytalerne på TV så kommer ingen ulyder - så lurer veldig på hva som skjer her.

Har fiklet litt rundt på de ulike innstillingene for lyd på PS3, DTS, Dolby Digital 5.1 men ingen av de ulike innstillingene gjør noe utslag.

Har lest flere plasser at HTS3357 er plaget med mye hissing og susing i høytalerne, men er ikke det veldig rart at dette kun skjer under avspilling av Bluray/DVD-disker? Hadde vært flott om noen kunne komme med input om hva som kan gjøres her

En ting til;

Under navigering i ps3 menyen kommer ingen små "tick" med optisk, og med avspilling av musikk er det en forsinkelse på avspilling på opptil 1 sekund..why?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det samme på mitt system, men etter siste oppdatering ble det borte

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prøys
    Hadde det samme på mitt system, men etter siste oppdatering ble det borte
    snakker du om hts3357? har oppdatert, og lyden er betraktelig bedre, men sliter fortsatt med ekstrem hissing hver gang jeg skifter til AUX, men den blir gradvis mindre etterhvert..svært mystisk.

skulle vel strengt tatt reklamert, men det blir så mye styr...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker på HTS3357, ja.