Beresford Dac ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Det er ikke toll på hifi, men det er alltid 25% moms på importerte varer. Ved import fra små firmaer risikerer man at man selv må dra på tollkontoret, og fylle ut kryptiske skjemaer, før man får lov til å betale momsen. Handler man fra mer etablerte firmaer, vil fraktselskapet som regel ta seg av papirarbeidet, mot noen hundrelapper i gebyr.

Dette slipper man om varen merkes som 'gave' eller 'vareprøve'. Noe som selvfølgelig er ulovlig...
    Ok, visste det var noe man slapp iallefall. Trodde det var toll, men skal ikke protestere på det
    Vareprøve er fint, man får jo en vare man skal prøve...

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Har selv hatt en Beresford 7510 mk4 som jeg var meget godt fornøyd med. Kjøpte den ny fra produsent. Ble senere solg pga endringer i oppsettet.
    Jeg sammenlignet den da med en Zhaolu og en Rotel(tror jeg det var). Dette var dac'er i ca samme prisklasse, og Beresforden kom absolutt best ut!
    Har ikke hørt DacMagic, men den ser iallefall lekker ut
    Husker du hvilken Zhaolu du testet den mot? D2.5, D3 eller den oppgraderte D3?

Er selv ute etter ny DAC, har sett en del på den oppgradert D3, men også Beresford. Hvordan var forskjellen mot den i Onkyoen din, og hvilken Onkyo har du?

Har Dacmagic i min Azur 640c v.2 (Soveromsanlegget) skal koble den opp mot receiver for å høre om jeg merker noen forskjell også

Sitter med intrykket av at Zhaolu bruker mye hi-end komponenter og en meget god konstruksjon hvor blant annet strømforsyningen er helt for seg selv, borte fra de andre inn- og utgangene. Blant annet samme dac som i en i 20.000kr klassen, det fanget min interesse

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Husker du hvilken Zhaolu du testet den mot? D2.5, D3 eller den oppgraderte D3?

Er selv ute etter ny DAC, har sett en del på den oppgradert D3, men også Beresford. Hvordan var forskjellen mot den i Onkyoen din, og hvilken Onkyo har du?
    Mener bestemt at det var mot en D2.5
    Av disse kom Beresforden absolutt best ut, og husker jeg rett så var D2.5'en veldig pløsete i bassen. Kjenner ikke til andre versjoner av denne.
    Receiveren jeg har er en Onkyo 875. Denne kjøpte jeg etter at Beresforden var solgt, så en direkte sammenligning har jeg ikke gjort. Men 875 matet med digitalt fra SB3 fungerer faktisk meget bra! Så bra at om en Beresford er bedre, vel... det tørr jeg ikke svare på!
    Prøvde også en Abrahamsen V6.0 opp mot 875, men den ble solgt igjen. Den var bra, noe rundere i kantene kanskje, men jeg endte på 875 igjen... dette blir jo litt smak og behag!
    I ettertid har kjøpt en Transporter som jeg også bruker som forforsterker i stereo, og det ble en kraftig oppgradering... men prisen er jo også en helt annen da :smile:

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Mener bestemt at det var mot en D2.5
    Av disse kom Beresforden absolutt best ut, og husker jeg rett så var D2.5'en veldig pløsete i bassen. Kjenner ikke til andre versjoner av denne.
    Receiveren jeg har er en Onkyo 875. Denne kjøpte jeg etter at Beresforden var solgt, så en direkte sammenligning har jeg ikke gjort. Men 875 matet med digitalt fra SB3 fungerer faktisk meget bra! Så bra at om en Beresford er bedre, vel... det tørr jeg ikke svare på!
    Prøvde også en Abrahamsen V6.0 opp mot 875, men den ble solgt igjen. Den var bra, noe rundere i kantene kanskje, men jeg endte på 875 igjen... dette blir jo litt smak og behag!
    I ettertid har kjøpt en Transporter som jeg også bruker som forforsterker i stereo, og det ble en kraftig oppgradering... men prisen er jo også en helt annen da :smile:

Ja, vi har vel samme DAC i 875 og 905, er noen gode BurrBrown, men når jeg ser en ekstern DAC med slike komponenter og genial konstruksjon så fristet det fælt. Ser en Xindac dac til salgs, koster nesten 3 ganger så mye ny, strømforsningen er blottet for resten og det så ikke ut til å være all-verden.

Ser at du er ikke alene om å være glad i DACen i Transporter (AKM AK4396 Multi-bit delta-sigma digital ), fant denne i en spesiell norsk nettbutikk til kr 695 i PCI-utgave, hadde jeg hatt HTPC hadde den fristet fælt, iallefall til musikk siden det kun går fra PC

Ikke aktuelt for meg å bruke 15.000 per dags dato, skal gifte meg i de nærmeste 6 mnd så da måtta jeg nesten avlyst det

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på en Caiman til bruk mot en squeezebox 3 og koblet til hodetelefoner. Noen som har noen synspunkter her? Sett for meg AKG eller Sennheiser hodetelefoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker disse greit opp mot ubuntu/linux?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xist
    Funker disse greit opp mot ubuntu/linux?
    Vil tro det.

Fra spesifikasjonen på Beresford TC-7520 DAC - Headphone Amplifier - Preamp - Beresford TC-7520 :
    USB 1.1/2.0 Port (Windows 7/Vista/XP/NT/2000, Mac OS X, Linux)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •