Beresford Dac ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den dukket opp i posten idag. Sitter med Pink Floyd "DSotM" på ørene i flac. Førsteinntrykket er mer åpent lydbilde og mange flere detaljer som dukker opp. Men jeg vil ikke påstå noe før jeg har funnet en god måte å sammenligne på.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest meg litt opp om Beresford på veven, og siden HiFi-klubben ser ut til at de aldri klarer å levere Cambridge DacMagic (som jeg egentlig hadde bestemt meg for), bestilte jeg meg en TC-7520 litt spontant i dag:-D

Så nå blir det spennende å se hva som dukker opp i postkassen om en ukes tid... Og om den er liten nok til å snikes uoppdaget inn i stua...

"Hva, den svarte lille boksen??? Neeei, den har jeg alltid hatt!!! Det er nok bare du som ikke har lagt merke til den før, kjære!"

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DiFontaine - gled deg!!

Nå har den ganske avslørende blå lysioder så jeg tror nok din kjære avslører kjøpet.....dessverre for deg

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yngve83
    Den dukket opp i posten idag. Sitter med Pink Floyd "DSotM" på ørene i flac. Førsteinntrykket er mer åpent lydbilde og mange flere detaljer som dukker opp. Men jeg vil ikke påstå noe før jeg har funnet en god måte å sammenligne på.
    Oppløsning bestemmes av mange faktorer, først og fremst innspillingens kvalitet...... Dernest dac, forforsterker, effektforsterker, høyttalere, plasering av disse i rommet, romkorreksjon, osv osv.
    Selv en forsterkers støygulv kan medvirke til at man hører flere detaljer.......
    Vil du ha det ultimative i detaljer kjøper du et sett Stax Signature II hodetelefoner til 10K, da får du verdens beste hodetelefoner, og garantert hakeslepp.
    Men, som nevnt mange ganger før, en ekstern dac er bortimot den beste investering man kan gjøre.....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og føler at jeg godt kunne tenkt meg å prøvd en Beresford, men lurer på om jeg ii tilfelle skal gå for 7510 eller 7520. Er det noen annen forskjell på dem enn at den ene optiske er byttet ut med en USB inngang?

Ser egentlig ikke behovet for USB inngangen da en evt. mediaplayer eller PC som skal kobles til antakelig har optisk utgang...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Sitter og føler at jeg godt kunne tenkt meg å prøvd en Beresford, men lurer på om jeg ii tilfelle skal gå for 7510 eller 7520. Er det noen annen forskjell på dem enn at den ene optiske er byttet ut med en USB inngang?

Ser egentlig ikke behovet for USB inngangen da en evt. mediaplayer eller PC som skal kobles til antakelig har optisk utgang...
    Etter hva jeg har forstått (de lærde strides om hvor my det egentlig er...), så er det kun usb-inngangen som skiller de to boksene, + ca 50gbp. Men det går sikkert an å sende en mail til sales@homehifi.co.uk å høre.
    Er også en del info på http://www.beresford.me/others/Products.html

Jeg gleder meg iallefall til mitt eksemplar av TC-7520 dukker opp:-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Etter hva jeg har forstått (de lærde strides om hvor my det egentlig er...), så er det kun usb-inngangen som skiller de to boksene, + ca 50gbp.
    Hodetelefonutgangen er også forbedret. Det var noe udefinert sus på 7510 som nå er borte.

Stan in CA, who owns both the TC-7520 as well as a TC-7510:
    "Was skeptical that the 7520 could trump my 7510 mod21 - but sure enough.

Glad I needed a second Beresford.
    Headphone stage (AKG 701s) is stunning - DAC via Optical (Airport Express) simply superb.
    Space. Texture. Detail.
    Hope the $49 price bump doesn't spook anyone away - worth every cent. 7520 would be a bargain at twice the price.
    Hats off to STan [Beresford]!
    And thanks for the prompt delivery!"

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en 7510mk6 eller siste versjon, har endret noen komponenter og ble noen hakk bedre -særlig i nedre regionen (mener at kondensatorene er en smule for dårlige og for små, både ved inn og out til icn. Apropos det var innom der beresford og så en modifisering som faktisk består av å skifte kondensatorer ved inn/out delen...merkelig...) brukte den ganske mye før men nå brukes mest til satelitt lyden men ellers synes jeg den er ganske god sammenlignet med en del andre. Jeg opplevde også at den ble mye bedre etter en ukes konstant drift. Forresten jeg brukte en større power supply og prøvde, men rent lydmessig var så si ikke noe forbedring å spøre, men etter modign intern i konverteren ble det mye bedre med original power supply.

Jeg ble veldig nysjerrig på den siste modelen og jeg lurer på om noen av dere som har den 7520 kunne var så vennlige og ta noen bilder av innmaten... jeg modet mest rundt spennings regulatørene og analog utgangene men siden jeg skaffet meg noe annet så lå den ubrukt ganske lenge.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var (ENDELIG) mitt eksemplar av Beresford TC-7520 i hus:-D :-D :-D

Så nå gjenstår det bare å se (høre) hvor bra den er...

Og...

Vil den forbedre seg i løpet av "burn in" perioden?

Vil den kunne hamle opp med dac´en i min kjære Hegel CDP4A?

Eller blir den "bare" et tilskudd til PC og PS3?

Taim vill sjåv

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og konkluksjonen ligger ann til ?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Testet TC-7520 først på PC (mac). Spilte av en DVD, og (ikke overaskende) var det utrolig mye bedre enn mini-jack utgangen. Et fantastisk klart og åpent lydbilde. Det samme gjaldt musikk i Apple lossless format. Deretter har den fått litt tid på PS3 og her er også resultatet det samme.:-D

Beresford TC-7520 vs. Hegel CDP4A ser det nok ut som Hegel foreløpig er vinneren. Men kommer nok til å prøve på nytt etter en stund...

Men det var hovedsakelig til mac og ps3 den var tiltenkt i utgangspunktet.

Er foreløpig kjempe fornøyd, og det er ikke tvil om at dette er en god dac til prisen:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Etter en dag med testing har jeg kommet til den konklusjon at jeg beholder Beresford Dacen. Det er ikke kjempestor forskjell mellom Beresford og Cambridge, matching og musikksjanger har mye å si. Jeg skal bruke dacen på en Squeezebox på Waf anlegget, som blir mest brukt til jazz og rock (type prog/70 tall) og litt lett elektronica. Til denne type musikk synes jeg Beresford var bedre, spesiellt vokal og oppløsning kommer bedre frem. Hvis jeg skulle brukt den til hardere musikk & metal tror jeg valget hadde falt på Cambridge da denne trykker litt bedre nedover i frekvensområdet og takler massive mengder "støy" bedre Kan ikke høre vesentlig forskjell i bredde på lydbildet men avhengig av type musikk vil det høres forskjell. Kort fortalt kan det virke som om Cambridge har jevn og bra lydkvalitet fra topp til bunn mens Beresford høres litt mer "analog" ut og gir mere spilleglede til den type musikk jeg nevnte.

(Håper dette var noenlunde forståelig, da jeg er relativ fersk som stereofil. Å skrive om lyd kan sammenlignes med å mime farger...)

..og vinneren er Primare Cd31
    I mitt oppsett fungerer Beresford mye bedre enn Benchmark, solgte Benchmark og kjøpte Beresford, fikk strammet opp lydbildet. (Spiller på Montana EPS2 høyttalere og PBN Audio HT4 effekttrinn). Det var en del mer bass i Benchmarken, men mye av dette var udefinert bass. På alle parametre er Beresforden bedre hos meg, den gir et mer åpent og rolig lydbilde.

Primare CD 31 solgte jeg av økonomiske årsaker for en stund siden, ble dyrt å sitte med en slik spiller i en periode av livet der det er lite tid til lytting. (Små barn.) Den er en del bedre enn Beresford DAC'en, men så koster den 10-15 ganger så mye også. CD 31 er en fantastisk CD spiller etter min mening. Hadde denne sammen med PRE 30, en killer kombo. Er nå veldig godt fornøyd med Beresford sin DAC.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av desibel32
    I mitt oppsett fungerer Beresford mye bedre enn Benchmark, solgte Benchmark og kjøpte Beresford, fikk strammet opp lydbildet. (Spiller på Montana EPS2 høyttalere og PBN Audio HT4 effekttrinn). Det var en del mer bass i Benchmarken, men mye av dette var udefinert bass. På alle parametre er Beresforden bedre hos meg, den gir et mer åpent og rolig lydbilde.

Primare CD 31 solgte jeg av økonomiske årsaker for en stund siden, den er ganske mye bedre enn Beresford DAC'en, men så koster den 10-15 ganger så mye også. CD 31 er en fantastisk CD spiller etter min mening. Hadde denne sammen med PRE 30, en killer kombo.
    De fleste som deltok på Den store kabeltesten, del 2 var også enige at Beresford er en utrolig god dac til prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor er det blitt av denne Bereford-fyren? Mailet litt med ham i våres og ble lovt et konkret tilbud - men siden har jeg ikke hørt noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde bestemt meg for en 7520, men ser at det har kommet en ny modell over denne igjen, Beresford Caiman. Er den verdt de £30 ekstra?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dyxum
    Hadde bestemt meg for en 7520, men ser at det har kommet en ny modell over denne igjen, Beresford Caiman. Er den verdt de £30 ekstra?
    Ser jo ut som Caiman er en oppgradert versjon av 7520:

Sitat fra Home HI-FI:
    The limited edition Beresford Caiman is the accumulation of various modifications that were proven to enhance the standard TC-7520.

What you get for your money

WM8716 - 64x, 192KHz oversampling DAC chip. The majority of high-end consumer DAC chips are only 8x oversampling types. The Caiman DAC chip is only matched or surpassed by the DSP based DAC chips. As far as we know, the Caiman is the first and only DAC that makes sole use of the latest 64x oversampling technology in an affordable consumer aimed product.
    Filterless analogue circuit. There has been much debate as to how much damage is done to the audio signal by the various filtering networks that are found in a DAC. The new 64x oversampling technology used in the Beresford Caiman does not require the use of any anti alliasing filters. This makes the Caiman the first off thye shelf DAC on the market that does not use analogue filters in the audio signal path.
    LM4562NA - Recording Studio specification audio operational amplifiers. The 64x oversampling technology requires a far higher slew rate from the audio chips in the signal path if the extra speed, detail, and accuracy of the decoded signal is to be maintained at the RCA/PHONO and headphone socket output of the Caiman.
    Class-A headphone amplifier circuit. The new generations of high-end headphones have up to now only been able to operate properly on expensive stand-alone headphone amplifiers. The Caiman inbuilt headphone amplifier is designed to drive even the latest range of high-end headphones and reproduce musical detail that these new headphones are capable of.
    Microsoft Windows 7 ready USB input.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du synes de ekstra spesifikasjonene i forhold til en standard 7520 er verd £30 ekstra så hvorfor ikke. Jeg er kjempefornøyd med min standard utgave av 7520, men nå jeg jo heller ikke hørt den nye Caiman heller da :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen var £40 ser jeg nå. Pleier man å slippe unna mva på Beresford'er? Hvis ikke blir forskjellen enda større. Studentbudsjett er ikke gøy:neutral:

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen var £40 ser jeg nå. Pleier man å slippe unna mva på Beresford'er? Hvis ikke blir forskjellen enda større. Studentbudsjett er ikke gøy:neutral:
    Er ikke mva på import av hifi tror jeg. Du kan risikere toll, men pakken blir merket som gave hvis du ber om det. Jeg slapp unna med ca 1700,- inkl frakt fra England.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DiFontaine
    Er ikke mva på import av hifi tror jeg. Du kan risikere toll, men pakken blir merket som gave hvis du ber om det. Jeg slapp unna med ca 1700,- inkl frakt fra England.
    Det er ikke toll på hifi, men det er alltid 25% moms på importerte varer. Ved import fra små firmaer risikerer man at man selv må dra på tollkontoret, og fylle ut kryptiske skjemaer, før man får lov til å betale momsen. Handler man fra mer etablerte firmaer, vil fraktselskapet som regel ta seg av papirarbeidet, mot noen hundrelapper i gebyr.

Dette slipper man om varen merkes som 'gave' eller 'vareprøve'. Noe som selvfølgelig er ulovlig...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •