Ny hodetelefon til iPod Touch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny hodetelefon til iPod Touch?

Jeg er på jakt etter en hodetelefon til iPod Touch med følgende egenskaper:

- Best mulig lydkvalitet
    - Minst mulig lydlekasje til / fra omgivelsene
    - Heller dekke ørene enn på ørene
    - Behagelig på
    - Minst mulig 3.5" plugg og helst vinklet 90 grader for å være mest mulig ute av veien
    - Ikke sinnsykt dyr (grensen går nok ved maks 2.000,-)

Noen som har anbefalinger?

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å finne headset oppimot 2k som har 90 graders vinkel på pluggen. Hvorfor ikke kjøpe Koss Porta Pro eller AKG K450? Koss Porta Pro'en er som du sikkert vet kjent verden rundt og en testvinner i de siste 20 årene. AKG'n er dyrest, men en perfekt match for portabelt-utstyr.
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med AKG K271 MKII?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Sony MDR-7506. De er gode å ha på og gir en lyd som er lett å like, med klar topp og trøkk i bunnen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trondsa
    Kan anbefale Sony MDR-7506. De er gode å ha på og gir en lyd som er lett å like, med klar topp og trøkk i bunnen.
    Hvor lett går putene på denne istykker? Har sett de har fått litt pepper for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Hvor lett går putene på denne istykker? Har sett de har fått litt pepper for det.
    Jeg har ikke hatt noe problem med akkurat det, men ved "hard" bruk, vil jeg tippe at du kan bytte de ut etter et år. Hvis du behandler hodetelefonene bra, er normalt forsiktig da du pakker opp og ned, varer de lenger enn det, tror jeg.

Det er visst ikke noe problem å få tak i nye puter da du trenger det, men jeg aner ikke hvor mye de koster.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at denne ikke møter alle kriteriene dine:

- Best mulig lydkvalitet (JA!)
    - Minst mulig lydlekasje til / fra omgivelsene (TJA)
    - Heller dekke ørene enn på ørene (NEI)
    - Behagelig på (JA, veldig!)
    - Minst mulig 3.5" plugg og helst vinklet 90 grader for å være mest mulig ute av veien (NEI, liten men ikke vinklet)
    - Ikke sinnsykt dyr (grensen går nok ved maks 2.000,-) (JA! - får nesten 10 stk for den prisen)

....men har du allikevel vurdert Sennheiser PX100? Kjempebra lyd til mindre enn 300 kr. Jeg har disse selv og er veldig fornøyd. I tillegg hadde jeg idag aneldning til å høre denne på Hifiklubben opp mot hele rekka til Denon, og Sennheiseren er veldig god uansett pris.

Hvis lydlekkasje er en issue, så er tilsv. PX200 lukket (men med ikke fullt så god lyd).

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Koss Porta Pro red hot, fantastisk god lyd. Sammenlignet direkte med AKG K430 som falt helt igjenom (ble solgt umiddelbart). Dette til tross for dobbel pris.
    Har også hatt Klipsch Custom 1 plugger som også falt helt igjennom, selv om de er milevis bedre enn orginale propper.

De nye til Monster, laget av Dre (rapperen) skal vistnok være veldig bra. Men har ikke hørt disse selv. Wesk har fått god omtale, men har jeg heller ikke hørt. Bose har også en modell med lydisolering (aktiv) som har fått gode tester.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hatt portapro i en årrekke. Tenkte jeg skulle oppgradere litt for noen måneder tilbake og kjøpte Klipsch Custom 3 propper. for å være ærlig synes jeg ikke det er en døyt bedre lyd i custom 3. Dessuten må de sitte EKSAKT riktig i øret for å få orndtlig bass. såeee.. Da kossene mine gikk the way of the dodo forrige uke (ledningen røyk), så kjøpte jeg sannelig et sett til.
    Men dette er vel muligens litt of topic. Beklager.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koss Porta pro blir "alltid" anbefalt i prisklassen, men har lagt merke til i blader (Stuff, Hifi&Musik, lyd&bilde + andre) de siste 5-6 årene at den ikke alltid kommer best ut. Husker spesielt at AKG K24p har overgått Porta pro i 2 forskjellige tester + flere på nett. Har også sett Sennheiser PX100 og Grado Igrado som testvinnere mot Porta pro.

Hver sin smak, men.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    Koss Porta pro blir "alltid" anbefalt i prisklassen, men har lagt merke til i blader (Stuff, Hifi&Musik, lyd&bilde + andre) de siste 5-6 årene at den ikke alltid kommer best ut. Husker spesielt at AKG K24p har overgått Porta pro i 2 forskjellige tester + flere på nett. Har også sett Sennheiser PX100 og Grado Igrado som testvinnere mot Porta pro.

Hver sin smak, men.
    Jeg skal ikke komme med bastante konklusjoner. Er også fullstendig enig i at alle har hver sin smak. Men i direkte A-B test mellom Porta Pro og AKG K430 så var det en lidelse å høre på AKG. Understreker at det gjelder kun den modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det mulig å anbefale Koss Portapro når et av kriteriene til trådstarter er lydlekkasje? Når jeg sitter på en buss og hører musikk fra andre enden av bussen er det alltid en eller annen gjøk som har portapro. Merk at jeg her ikke uttaler meg om lydkvalitet, men kun om det faktum at alle som er rundt en med portapro på hodet hører nøyaktig det som vedkommende hører.

Selv har jeg Sennheiser PX200 siden disse er en lukket konstruksjon. Jeg har sett flere steder at disse ikke når helt opp i lydkvalitet i sammenligningstester så det finnes sikkert bedre alternativer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •