Skullcandy GI: Bra nok lyd ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skullcandy GI: Bra nok lyd ?

Har noen lyttet til Skullcandy GI ?

Skal brukes med ipod. Hovedsaklig rap og annet med bass, men det skal ikke nødvensigvis spilles så veldig høyt.....selv om basskvaliteten er viktig.

Tåler det en støyt ?

Tar gjerne også imot tips om hvor i Osloområdet man kan lytte til å kjøpe Skullcandy GI over disk.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, det avhenger vel litt av hvor kresen du er? Skullcandy er jo ikke det ultimate av hva lydkvalitet angår, og vektlegger "image" i størst mulig grad...

Skal du ha GOD lyd, har Sennheiser en rekke varianter. De beste fra den leiren er imidlertid "åpne" konstruksjoner, dvs. at du lettere plager omgivelsene hvis det er noe du bryr deg om...

Rent lydkvalitetsmessig tror jeg for øvrig du ikke får det store løftet fra helt vanlige Koss Porta Pro til GI for øvrig, hvis du først skal spare noen kroner...

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler helt klart Sennheiser PX200. billig, lett, god lydkvalitet og lukked konstruksjon.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven... er det virkelig noen som vil gå med noe sånt på hodet?
    skullcandy gi - Google Image Search

"Nå i fargekombinasjonene: gay, fetishgay, albinofetishgay, terminatorrasta, fjortis og shemaleterminatorgayfist".
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, de yngdømman! Skullcandy er noe at det hippeste en kan gå med om dagen, spesielt for "boardere" (dvs. skate -og snowboardere)... Jeg jobbet jo i mange år i Spaceworld som ansvarlig for bl.a. headsets, og jeg kan skrive under på at disse selger som hakka møkk!

Når det gjelder PX200 er jeg for øvrig helt enig, bruker de selv en del, men de mangler litt tyngde i bassen sammenlignet med Porta Pro faktisk, og koster en del mer...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg har ikke tenkt å pryde min skalle med skullcandy, men jeg forstår godt at junior synes tradisjonelle svarte lukkede headsett som ikke har skiftet design siden 80 tallet er litt kjedelig...spørsmålet er altså om lyden holder mål.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte noen Skullcandy Lowrider for litt siden og har aldri vert mer skuffa. De er skikkelig ubehagelige å ha på ørene og har aldri opplevd så dårlig lyd. Høres ut som lyden komme fra en pappeske. De fungerer iallefall som pynt siden de er i Metallica-utførelse

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når det gjelder PX200 er jeg for øvrig helt enig, bruker de selv en del, men de mangler litt tyngde i bassen sammenlignet med Porta Pro faktisk, og koster en del mer...
    Joda, de mangler litt tyngde, også sammenlignet med en del av AKG portable modeller, åpenhenten til sennheiser derimot, og den crispe diskanten tiltaler meg selv svært mye, så får jeg heller leve med litt kjip pondus.
    pris på ~400 er ikke så værst - Sennheiser PX 200 - Hodesett - Finn beste pris hos Prisguide.no

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lykkelige valg ble Skullcandy sk pro

Det ble ja takk...begge dele...altså både lyd og utseende. Junior var enig i at sk pro med bedre lyd var et bedre valg enn GI med villere design.

Fant ikke noe sted man kunne prøvelytte disse headsettene som er godt inpakket, men det ble en lydmessig fulltreffer hvis man skal basere vurderingen på juniors gliiis og kommentarer. (Har selv ikke fått låne dem enda..)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •