Optisk lydoverføring fra PC til forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Optisk lydoverføring fra PC til forsterker

Hei. Jeg er helt ny her, jeg vet ikke om mitt spørsmål passer for denne kategorien, hvis ikke, så beklager jeg for det.

Nå har jeg koblet min laptop til surround forsterkern med en optisk S/PDIF kabel.

Når jeg spiller av DVDer på PCen får jeg nå surround lyd ut fra anlegget.
    Problemet er når jeg spiller MKV filer (720p filmer) som skal angivelig ha surround lyd, får jeg kun stereo lyd ut fra anlegget, ikke surround.

Noen som vet noen triks for å få dette til å fungere?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    først av alt velkommen til forumet her

dette høres litt merkelig ut... bruker du samme programm for å spille av både dvdene og de andre filene dine??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har brukt mye tid på samme problemet selv, og det eneste jeg kan anbefale er å laste ned f.eks kmplayer, og manuelt konfigurere codec. Gå på "preferences" og finn external audio decoder menyen. gå inn på både ac3 og dts codecene, og velg at spdif skal brukes, og kryss av for at det skal være spidif passtrough. Mener å huske dette fungerte for meg. Husk også å velge at ac3 og dts IKKE skal brukes i internal decoder menyen.

Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel vis du som meg bruker mediaplayer classic med matroska codec, må du høyre klikke på mpc å så gå inn på filter, der finner du div instillinger.
    dem mkv filene jeg har er det AC3 lyd på så da går jeg inn å velger AC3 lyd filteret å så må du sette det til 5.1 eller dolby pl eller lignende :P

så har jeg ett spm selv, har akkurat funnet meg ett fint eksternt lyd kort fra logitech, siden jeg har laptop, å har planer om å bruke optisk kabel til min H/K avr 235, det jeg sliter med å finne er optisk kabel i lengden jeg ønsker, mellom 5 til 10 meter sådan.. er dette umulig å oppdrive??

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ztaal3
    vel vis du som meg bruker mediaplayer classic med matroska codec, må du høyre klikke på mpc å så gå inn på filter, der finner du div instillinger.
    dem mkv filene jeg har er det AC3 lyd på så da går jeg inn å velger AC3 lyd filteret å så må du sette det til 5.1 eller dolby pl eller lignende :P

så har jeg ett spm selv, har akkurat funnet meg ett fint eksternt lyd kort fra logitech, siden jeg har laptop, å har planer om å bruke optisk kabel til min H/K avr 235, det jeg sliter med å finne er optisk kabel i lengden jeg ønsker, mellom 5 til 10 meter sådan.. er dette umulig å oppdrive??
    Det er fullt mulig å oppdrive. Hvis du bruker søkefunksjonen her på forumet finner du blant annet denne tråden som omhandler lange optiske kabler.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Newcomer Ztaal3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0