Kingrex T20u, JohnBlue Jb3 eller Trends forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Rune Bakke
    Guest

Smile Kingrex T20u, JohnBlue Jb3 eller Trends forsterkere

Hei
    Finnes det noen som har prøvd disse eller lignende produkter?

Jeg er ute etter seriøse svar på om dette faktisk kan være noe for en desillusjonert ex-hifiolhiker.

Dyr hifi har jeg gitt opp. Det koster for mye og er sjelden verdt pengene.

Men dette ser spennende ut. Lekkert utseende, lite i størrelse og visstnok god lyd...men er det god NOK lyd????
    Ingenting vokser inn i himmelen og vi har visse fysiske lover som det er litt verre å bryte enn Norges lover...
    Kan noe så smått og så billig lage god lyd?

Om noen her har hørt Onkyo lydkortene, så kan de fleste være enig at disse låter meget godt. Kan noe av dette utstyret måle seg med det???

Vil gjerne ha erfaringer og eventuelle linker til sider!
    På forhånd takk :-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei og velkommen til forumet Rune.

JB har ikke hatt importør/dist. før inntil nylig, så det er nok få som har utstrakt erfaring med produktene enda. Mteinum her på forumet har hatt et par en god stund og kan sikkert fortelle deg mer om de. Send ham en PM (privat melding) så svarer han nok sikkert, som den hyggelige karen han er. Han har også noen flotte bilder av sin løsning her.

Kingrex er en type T forsterker tilsvarende Sonic Impact T-amp med flere. Denne typen forsterkerkretser har solgt meget godt. Denne tråden handler om høyttalervalg til Kingrex og kan være aktuell for deg. Dersom du ser i T-amp tråden står det litt om de mer etablerte variantene av denne typen forsterkere, som kan være alternativer for deg.

Lykke til videre i jakten!

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    f

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [f

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt over så har jeg hatt JB3 nå i ca 1 år. Dette er noen små høyttalere med flott finish. Man skulle tro at det ikke kunne komme noe særlig utav to 3" fulltoneelementer, men her må man tro om igjen.

Så var det dette med nok lyd. Dette er litt proposjonalt med kompleksiteten i musikken. Det er ikke noe problem å skru opp på Nils Lofgren/Acoustic Live [VMCD1005]/Keith don't go slik at gitaren virkelig er fysisk på kroppen din. (Og dette i en L stue kjøkken på totalt 65m2)

Altså en veldig fin høyttaler om du er i gata Bjørn Eidsvåg/Kari Bremnes/Diana Krall/Ole Paus mm.

Klassisk fungerer også svært bra - prøv noen korplater og du sitter der bare å måper. Disse boksene forsvinner totalt i lydbildet og det er bare en vegg med lyd som møter deg. Jeg hadde en kamerat med B&W 803S, en av de største subbene stor denon amp og spiller - han la inn bestilling dagen etterpå - dette var mye lyd for lite penger, som i hans tilfelle passet perfekt som anlegg nr. 2.

Dersom noen finner på å gå til innkjøp av disse - vær obs på at de trenger lang innspillingstid for å løsne i bunn.

Anbefaler deg å lese testen på 6moons:

6moons audio reviews: JohnBlue Audio Art JB3

Det er veldig mye rett i sluttkommentaren

Pricing: A steal, considering it's one of a kind.
    Final comments & suggestions: Must be heard to be believed.
    Edit: som amp bruker jeg en Trends TA 10.1 og Squeezebox Duet som kilde.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husk at du nødvendigvis ikke behøver små høyttalere til en forsterker med lav effekt, heller omvendt. større membran = mer lyd

Rune Bakke
    Guest

Det overasker meg....

At så få diskuterer disse produktene og at det er så lite tester og info om de på nettet.

Dette må da være nirvana for de mange som liker god lyd, men ikke har lommebok til de dyre high end anleggene???
    Jeg har vært med på å låne bort en "billig" forsterker til folk som har dyrt utstyr og fått til svar at "dette lått jo kongebra, men vi kan ikke bytte". Og det bare på grunn av at da har de ikke noe å skryte av....

Kan det være at folk ikke helt tør sjekke dette ut?
    At de er redde for at det kan være bra og når de sitter med dyre produkter må gå til det skrittet å innrømme at dette kan låte bra?
    Eller er produktene rett og slett ikke gode nok?

Har noen A/B testet mot dyrere anlegg?
    Finnes det gode NORSKE tester som er seriøse nok til å tro på?
    Har L&B og Fidelity testet noe av dette (kunne ikke se det)?

For meg, som er vandt med 2x8" og 7x180watt, er dette et stort skritt å ta. Men jeg synes dette virker spennende. Hadde mange gode anlegg før og vil gjerne tilbake til noe av den lyden.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk ut desse
    Darkstar

Rune Bakke
    Guest

Lyttetest!

Da har jeg lyttet til Kingrex og JB3. Her er et veldig kortfattet inntrykk.

Førsteinntrykk: bittebittesmå høytalere og liten leke forsterker...

Men lyden som kommer er noe helt annet enn lekelyd!

Men det er en spesiel lyd som må vennes til. Anlegget gir mye informasjon, men ikke slik man er vandt til med litt større høytalere og mere watt. Alt er der, men det må lyttes etter!

Jeg tror ikke høytalerene var noe for meg. De ga litt for lite trøkk. Men jeg kan ta feil og har lyst til å høre dette hos meg selv.

Forsterkern derimot, den ga et veldig godt inntrykk, men krever ekstra power! Den medfølgende strøm adapter er ikke nok. Jeg mener at det ekstra poweret er påkrevet for å få god lyd.

Jeg har veldig lyst til å sjekke ut dette med noen andre høytalere. Det kan bli spennende!

Innehaver av dette var en meget hyggelig fyr. Ta en tur og hør selv :-)

KONKLUSJON: Dette MÅ og SKAL testes mere...

PS: jeg tror den innebygde DAC i T20u er god! Men må testes ut...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var hyggelig du kom innom.8)

Både virtue og winsome labs (Winsome Labs)

har t-amper basert på tp 2050 brikken, denne krever mer Watt å drive men positive er at man får 40 watt å leke med ( lettere å drive flere høyttalere*)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •