Klipsch RF-63 + ? = sant til film

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF-63 + ? = sant til film

Litt tidlig å spørre kanskje, da dette skal spares til frem til sommeren. Men alltid greit å begynne tidlig når det gjelder slikte ting som dette..

Utifra hva jeg har lest meg til, kan Klipsch RF83 bli litt voldsomme hvis man ikke har minimum 30kvm og litt mer dedikert rom, så legger de vekk fra meg.

Annlegget skal brukes mest til film, og føler jeg har mer å vinne på en god løsning med Klipsch RF63 + en integrert forsterker, enn RF63+ senter + receiver.. hva trur dere ?

Klipsch RF63 er da tenkt på, og hvilken integrert forsterker burde kikkes på ? Med tanke på at film er prio 1.
    Vil da selvfølgelig ha mye trøkk og kontroll under film med en god stram bass.

Tenkte på kanskje en absolutt maks grense på 13-15k brukt.. Burde få en skikkelig god sak til den prisen, som kan ta kontroll.

Sett blant annet på Vincent SV238, Marantz PM15.. Noen andre forslag ?

Trur hittil en Vincent 238 er mest i kikkerten.

Men først fortell selvfølgelig om hva dere trur blir best angående høy+senter+receiver, eller høy + ordentlig integrert til film.

Takker og bukker til alle som vil bidra med tips og hjelp :wink:

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er jo litt en smakssak.

Hvis du på sikt har tenkt å gå for hjemmekino, ville jeg helt klart gått for RF63 + center + receiver..

Hvis du derimot sikter deg på 2kanals (stereo) hadde jeg jo klart gått for RF63 på en skikkelig forsterker, da denne vil klare å drive disse en del bedre!

men på film kommer jo mesteparten av lyden gjennom center kanalen - det er verdt å merke seg! en god center gjør filmen enda bedre....

har selv hørt at det er mange som mener at RF83 (og RF63 for den saks skyld) trenger store rom for å låte bra.. over 30m2 som nevnt..

selv har jeg hatt mine rf83 i en kjellerstue på ca 30m2 tidligere, og nå har jeg de i et rom som er mer "bygd for formålet" og er litt under 20m2, og jeg må med hånda på hjerte si at RF83 spiller mye bedre nå i det mindre rommet enn tidligere..

Klart; hadde jeg hatt et skikkelig rom, som samtidig var over 30m2 kunne det kanskje vært enda bedre.. men jeg hadde ikke gått for noe under RF83 /63 nå når jeg vet hvordan det låter selv i et "for lite rom"

veldig mange her inne anbefaler Parasound og rør til Klipsch - selv har jeg nå gått for Parasound Halo - og kan virkelig anbefale denne komboen - eller evt NC serie Parasound...

som receiver er det mange som anbefaler Yamaha og Onkyo - og jeg har veldig godt resultat med Onkyo på mine Klipsch.

håper dette hjelper deg litt på vei..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det hjalp det.. Bekrefter litt av det jeg har grubla over.

Trur jeg kjører på med Fronten, Senter og receiver.. Siden da film er klart prioritet 1.

Satse på en onkyo 875 eller noe i den duren, får jo se til sommeren hva som er hot og hva som er not.

Trur jeg satser på Klipsch RF63, RF83 blir nok for svært og mye. Noen ganger kan det være slik

Får heller oppgradere den dagen når et mer dedikert rom er på plass.

Så Rf63 + RC64 + onkyo *** + en eventuelt effekt til frontene.

Får tenke på den så langt 8)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barliman
    Ja, det hjalp det.. Bekrefter litt av det jeg har grubla over.

Trur jeg kjører på med Fronten, Senter og receiver.. Siden da film er klart prioritet 1.

Satse på en onkyo 875 eller noe i den duren, får jo se til sommeren hva som er hot og hva som er not.

Trur jeg satser på Klipsch RF63, RF83 blir nok for svært og mye. Noen ganger kan det være slik

Får heller oppgradere den dagen når et mer dedikert rom er på plass.

Så Rf63 + RC64 + onkyo *** + en eventuelt effekt til frontene.

Får tenke på den så langt 8)

tror nok ikke det er altfor store forskjeller i RF83 og RF63.. et par ørsmå forskjellerhelt nedi registeret, men det sub seg av i de fleste tilfeller likevel, og rf83 krever enda litt mer av forsterkere for å yte det lille ekstra, kontra rf63

fornøyd tror jeg nok du vil bli ja- klipsch og film = rått =)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger ikke 83 om det kommer 1 eller 2 stykk subw i tillegg, blir tross alt 10 stykk 6,5"... + surround.

Begynn med effekt på frontene for så og spandere en egen effekt på center.
    Tro meg... det og spandere ekstra krutt på centerkanalen er en stoooor oppgradering når det kommer til surround lyd

Effekt: En sikker vinner er Parasound. N.C eller halo.
    Vincent er også nevnt.
    Om du tenker på rotel så vent litt til den nye 15 serien er testet i håp om ende litt varmere lyd en i 10 serien.

Eller om du skal virkelig ha max lydkvalitet ut av klipchene så er det rør som gjelder

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Trenger ikke 83 om det kommer 1 eller 2 stykk subw i tillegg, blir tross alt 10 stykk 6,5"... + surround.

Begynn med effekt på frontene for så og spandere en egen effekt på center.
    Tro meg... det og spandere ekstra krutt på centerkanalen er en stoooor oppgradering når det kommer til surround lyd

Effekt: En sikker vinner er Parasound. N.C eller halo.
    Vincent er også nevnt.
    Om du tenker på rotel så vent litt til den nye 15 serien er testet i håp om ende litt varmere lyd en i 10 serien.

Eller om du skal virkelig ha max lydkvalitet ut av klipchene så er det rør som gjelder

er egentlig enig i dette, har du råd og orker, kan man gå for rf83, men hvis man heller tenker at de penger man "sparer" ved heller å gå for rf63, kan man spytte i enda bedre forsterker, eller dekke inn store deler av center høytaler! er ikke engang sikkert at man ville merket forskjellen på RF83 og RF63 hvis man i tillegg har subwoofer etterhvert..

tror du kommer langt med RF63, en god onkyo eller yamaha receiver med hdlyd, samt f.eks en vincent effekt, eller f.eks NC serien til parasound.. tenker nok rør er veldig flott til Klipsch- men straks disse for krefter åpner potensialet til Klipsch seg voldsomt!

MERK; klipsch - selv rf63 kan spille grisefett og høyt selv med en god receiver - så ville kjøpt en skikkelig receiver først og fremst - men det er jo min mening :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, satser vel på det. Rf63+ senter+ en god receiver. også kommer da effekt til fronter,senter, sub etter det.
    Får se hvor mye man klarer å spare opp fremover.. er da en del måneder igjen.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Barliman
    ja, satser vel på det. Rf63+ senter+ en god receiver. også kommer da effekt til fronter,senter, sub etter det.
    Får se hvor mye man klarer å spare opp fremover.. er da en del måneder igjen.

siden anlegget tydeligvis skal brukes mest til film som du sier, ville jeg (kanskje noen kapper hode av meg her) gått for subwoofer som en prioritet FØR effekt til front og center.. har du råd til alt på en gang (sub + effekt front og center) er jo det greit, men hvis ikke ville jeg altså vurdert subwoofer før effekt.. dette fordi klipsch allerede spiller ganske så brukbart med kun receiver altså..

er vel en smakssak dette også, som mye annet selvføgelig..

jeg opplevde helt klart at film og musikk ble en del bedre med effektforsterker tilkoblet, helt klart.. men fremdeles vil jeg si at subwooferen gir et større pluss, spesielt rettet mot film

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ha det i bakhodet