Hodetelefoner med god støyskjerming?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hodetelefoner med god støyskjerming?

Hei!

Jeg er på utkikk etter billige hodetelefoner for bruk på jobb hvor jeg sitter i et ganske stort åpent kontorlandskap. De bør ha ok lyd, men et vel så viktig kriterie er at de må holde unna støy fra landskapet selv når jeg ikke har musikk på - altså som et hørselsværn. Det er følgelig snakk om lukkede hodetelefoner. Og tror ikke støyreduserende hodetelefoner har så mye for seg, for de tar vel bare sus og gjevn bakgrunnstøy (?). Uansett bør de ikke koste noe særlig over 500kr, og da utgår vel støyreduksjon uansett.

Vel. Dette er kanskje en litt uvanlig forespørsel, men fint om noen har noen erfaringer å dele :wink: Jeg har sett litt på Sennheiser HD201 som kanskje kunne være noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    panasonic rphtx7 stenger ute det meste av lyd, siden den er en totalt lukket konstruksjon, ikke lukket med "lufteventil" slik de fleste lukkede hotetelefoner er konstruert.
    kan kjøpes veldig billig på ebay; rundt 300kr.
    lydmessig er de helt ok; en slags billig verson av dt770 lydsignaturen.
    kraftig bass og skarp diskant, med litt fjern midje.
    ok soundstage, men middelmådig instrumentseparasjon.

hvis du ikke har noe imot DIY kan du også oppgradere driverene med orthodynamiske SFI drivere senere, noe som kaster den inn i kampen mot langt dyrere hodelefoner. (dette krever selvfølgelig en del modifikasjoner)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Sennheiser HD 280 eller HD 212 Pro med hensyn på støyskjerming?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •