optisk utgang på tv analog på forsterker. trenger råd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

optisk utgang på tv analog på forsterker. trenger råd

har nett pakket ut min nye tv og leitet meg ihjel etter analog utgang på tv'n. men den har det ikke. bare optisk. og forsterkeren min har bare analog inngang. hva må eg gjøre for at eg skal kunne koble til tv'n til forsterkeren min så eg kan ha lyd på når eg ser på en god film som går på tv? er det noe form eller finnes det noe omformer som jeg kan bruke? takker for alle svar

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og velkommen til forummet her siden du spør om dette, regner jeg med at du bruker dekoderen som er innebygget i tven. det letteste er kansje å kjøpe en grei billig DAC. nå har jeg ikke så god greie på hvilken som er best og billigst osv, så det får en annen svare på

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    hei og velkommen til forummet her siden du spør om dette, regner jeg med at du bruker dekoderen som er innebygget i tven. det letteste er kansje å kjøpe en grei billig DAC. nå har jeg ikke så god greie på hvilken som er best og billigst osv, så det får en annen svare på
    jo takk for det. jeg bruker dekoderen / tuner som er i tv. har for tiden kabeltv. men DAC. har du noen nett siden de selger slike ? skal ærlig innrømme at eg ikke er helt sikkert på hva det er. har en viss anelse men det må bli med det :P

Newcomer telecaster sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er en mulighet
    Gefen Inc. - Digital Audio to Analog Audio Converter

i Norge er det Leteng som importerer
    Leteng

Hvilken TV og hvilken forsterker gjelder dette? Har forsterkeren noen digitale innganger i det hele tatt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av telecaster
    her er en mulighet
    Gefen Inc. - Digital Audio to Analog Audio Converter

i Norge er det Leteng som importerer
    Leteng

Hvilken TV og hvilken forsterker gjelder dette? Har forsterkeren noen digitale innganger i det hele tatt?
    forsterkeren er en god gammal stein knuser av en pioner og tv'n er n LG 50PG6000

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    jeg surfa på nettet og sjekka manualen til TV´n din, og fant at den har en scart kontakt med analog audio ut, dvs du må kjøpe deg en scart_>phono kabel så er alt i orden, da får du lyden greit ut til forsterkeren.

her er en link se nesderst på websiden som dukker opp
    Monster Cable Scart

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    jeg surfa på nettet og sjekka manualen til TV´n din, og fant at den har en scart kontakt med analog audio ut, dvs du må kjøpe deg en scart_>phono kabel så er alt i orden, da får du lyden greit ut til forsterkeren.

Monster Cable Scart
    såpass ja :P det røres jo glimrende ut er det en dobelt virkende scart da? at den kan både mota lyd og bilde og sende lyd og bilde? eller en rein utgang? har ikke fått så mye tid til og sette meg ned og lese da jeg er på båt for tiden

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scarten både sender og mottar signal ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei

Monster Cable Scart
    i dag var jeg og kjøpte meg en scart kontakt med analog utgang og s-video på og en ny signal kabel og koblet dette opp mellom tv og forsterkeren min men eneste eg oppnådde var susing i høytalerene akkurat som støy fra tv'n når det er snø på skjermen. noen som har peilig på hvorfor det er slik? hvilken av utgang skal eg bruke og er det noe eg må aktivere eller gjøre på tv'n ? noe eg har gjort feil?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av daffaen
    i dag var jeg og kjøpte meg en scart kontakt med analog utgang og s-video på og en ny signal kabel og koblet dette opp mellom tv og forsterkeren min men eneste eg oppnådde var susing i høytalerene akkurat som støy fra tv'n når det er snø på skjermen. noen som har peilig på hvorfor det er slik? hvilken av utgang skal eg bruke og er det noe eg må aktivere eller gjøre på tv'n ? noe eg har gjort feil?
    tipper at du muligens har fått en scart som går motsatt vei av det du skal ha, du skal ha en som har signalretning fra scart til phono. Begge deler finnes, hva står det på eska?

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig også at suset du hører er fra den analoge tv tuneren og at tv ikke konverterer digitale signaler og sender ut på scart hvis du har kobla opp ne med f-eks hdmi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •