CD spiller med digital inn?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

CD spiller med digital inn?

vet at Cambridge har 840c, men er det noen andre leverandører som gjør dette?

Takk for tips

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er vel noen

Welcome to Musical Fidelity

Simaudio MOON SuperNova CD Player

flere er det sikkert.

er det noen fornuftig grunn til å ha digital inn ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt samme leverandør, men 740C gjør jo også det...
    Litt billigere. :-)

Fornuftige grunnen er vel hvis man vil ha en DAC til f.eks PC'en da ?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Fortsatt samme leverandør, men 740C gjør jo også det...
    Litt billigere. :-)

Fornuftige grunnen er vel hvis man vil ha en DAC til f.eks PC'en da ?
    Spørsmålet er vel egentlig om du virkelig trenger en cdspiller om du er inne på tanken om pc basert avspilling. Mange har gått over til dette og det er ikke helt uten grunn. Brukervennligheten når nye høyder når man plutselig har tilgang til hele cdsamlinga med ett par tastetrykk. Man mister selvfølgelig sjarmen med å ha de fysiske platene, men det blir sterkt vanedannende

Hva med å få lånt en ekstern dac og teste ut dette noen dager for å se hvordan konseptet faller i smak?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H/K hadde tidligere, men nå ser det ut til at modellen som har det(HD990), ikke selges i Norge.

Frode

Newcomer Lokeloot sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en eldre Denon DCD-3000 (nesten tilsvarende DCD s-10 bare i svart)cd spiller som har digital inn. Det er eneste grunnen til at jeg fortsatt har den da laseren er gåen, så bruker den kun som dac. Ikke dumt at den også har XLR ut. Den gjør underverker for avspilling fra iTunes optisk via airport express:-)

April Music sin Eximus er jo en ganske heftig cd spiller med digital inn, koster jo litt da...

Er nok enklere og mer fleksibelt å skaffe seg en god dac med usb inn og bruke digital ut på en rimelig cd/dvd/blu ray spiller enn å kjøre alt gjennom en cd spiller (hvis ikke man har råd til feks Eximusen;-)). En dac som Stello eller Benchmark kan være gode valg eller litt billigere Cambridge Dacmagic.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    Spørsmålet er vel egentlig om du virkelig trenger en cdspiller om du er inne på tanken om pc basert avspilling. Mange har gått over til dette og det er ikke helt uten grunn. Brukervennligheten når nye høyder når man plutselig har tilgang til hele cdsamlinga med ett par tastetrykk. Man mister selvfølgelig sjarmen med å ha de fysiske platene, men det blir sterkt vanedannende

Hva med å få lånt en ekstern dac og teste ut dette noen dager for å se hvordan konseptet faller i smak?

Joda, det er vel enklere å bare fyre alt inn på maskinen... Men det tar jo i første omgang masse plass hvis man vil ha det lossless (som man jo selvfølgelig bør...) og i andre omgang så er det jo litt av en jobb hvis man har samlet en goood del cd-plater gjennom årene..

Hvis man først skal ha en god cd-spiller, og den samtidig kan være DAC, så er det vel de som kan finne dette ålrait. :-)

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er vel enklere å bare fyre alt inn på maskinen... Men det tar jo i første omgang masse plass hvis man vil ha det lossless (som man jo selvfølgelig bør...) og i andre omgang så er det jo litt av en jobb hvis man har samlet en goood del cd-plater gjennom årene..
    I know. Det var også noe som meg sugde maks når jeg dreiv med dette; nå hadde ikke jeg mer rundt 2500 låter som skulle inn på pc1, men det tar så absolutt tid. Det positive er jo at man gjør det bare en gang om man sikrer seg med en backup disk.
    Og med tanke på hvordan størrelsen på harddiskene vokser i dagens samfunn bør man i teorien ikke slite for mye med plassen. Men det kommer jo an på platesamlinga og vil således være variabelt fra person til person

Hvis man først skal ha en god cd-spiller, og den samtidig kan være DAC, så er det vel de som kan finne dette ålrait. :-)
    Så absolutt, sier ikke at det er en dårlig løsning. Uansett blir det spennende å se hvilken løsning du bestemmer deg for
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ? :-p

eller trådstarter ?? ;-)

har forresten funnet et bruksområde til... hvis man har en dvd-spiller av typen billig... vil vel også en god CD-spiller med en god DAC kunne gjøre lyden på musikk-dvd'er litt bedre ?

det var det "største" problemet mitt med budsjett-reciever og budsjett-cdspiller... uansett hva man gjorde var lyden crap...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benytter Squeezebox mye, men liker også å bla frem cd platene en gang i blandt.... Har idag ekstern dac (squeezebox og dvd-spiller tilkoblet), men kunne tenkt meg en cd-spiller rett og slett for å kvitte meg med en "boks", og fordi cd-spillern ofte er fjernstyrt. Da jeg slipper jeg å løfte på ræva for å bytte mellom coax og fiber . En ekstern-dac med fjernkontroll hadde også funket, men hadde da ikke blitt kvitt en boks...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •