Lei gardiner!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Lei gardiner!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lei gardiner!

Hei!

Jeg har en Krell KAV300i, Dali Grand høyttalere og Copland 266 CD-spiller. Kabler er MIT Bi-wire og Flatline.

Jeg er tilhenger av varm lyd med trykk og bredde. Jeg har vel kjøpt produkter deretter, dessverre er ikke matchen god nok. Det ble nok litt mye av det gode.Tror det meste kunne bli løst med en høyttaler/CD-spiller som var analytisk, klinisk og nøytral.

Har vurdert å ta med eg utstyr/låne utstyr for å teste, om det hadde hadde hjulpet å skifte ut enten CD eller høyttalere.

Lurer litt på en Marantz CD-spiller til 20-lapper eller Audiovector/BW-høyttalere. Litt usikker på om CD-en min begynner å bli gammel (98-modell).

Noen som har ideer?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Velkommen til forumet.

Hmm, mykje rått utstyr du har der. :wink:

Spørsmålet eg stiller meg sjøl. Passar Krell og Dali i lag. :?:
    Den muskuløse råe/vellspelande krafta som er i Krelln, matcher vell ikkje heilt i lag med "danskane" dine vell?
    Eg ha ikkje høyrt detta oppsettet, men hadde eg hatt Krell sjøl, so ville eg ha valgt andre høgtalarara. Kan jo hende at nye helicon serien passar betre..

Har du prøvd andre merker?

Einaste Krellen eg ha høyrt er FPB 700. 8)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom du er tilhenger av varm lyd med trykk og bredde, må jeg bare anbefale deg å ta kontakt med Snickers-is og høre høyttaler kreasjonene hans. Du vil få bakoversveis av trykket og bredden i lydbildet. Den svakt varme karakteren på høyttalerne burde jo passe deg som hånd i hanske.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ikke en grunn til at dali ikke skal passe, har f.eks hørt kav300 på noen dynaudio, som låter litt likt dali.
    helt kurant.

tror de fleste får inntrykket av dårlig matching etterhvert når de blir lei anlegget

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg spør meg selv gang på gang om Dali er nøytralt. Jeg tror du er på jakt etter den nøytrale lyden og ikke den varme slik du beskriver det. Derimot kan det hende at du er møkka lei alle høyttalere, forsterkere og CD-spillere som liksom skal være detaljerte og derfor heller ikke klarer å formidle den varmen som faktisk er i instrumenter og stemmer fra naturens side.

Det første jeg ville forsøkt er jo å låne en Meridian CD G08, da du har en rørspiller som jo ofte kan bli litt for mye av det gode som du sier. G08 er så vidt jeg vet supernøytral. Da får du i hvertfal svar på om CDspilleren tilføyer noe du ikke vil ha.

Som nummer to ville jeg kvitte med med Flatlinekablene. Putt inn noen MidRange Taralabs, Audioquest, Van Den Hul, eller Kimber.

Jeg ville også for moro skyld prøvd noen andre HT, men de du har skal være rimelig konge. De har jo kapasitet til å flytte en del luft også med 2x8" basser. Det du kanskje kan oppnå er enda mer luft i diskanten.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke hørt andre kabler med så mye nivå og luft i diskanten som nordost....tror ikke desse gjør anlegget ditt noe varmere.

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje et skudd i bunkeren, men hva med en av de nye CD spillerene til sony? Den ene SCD-XA3000ES og den veldig dyre SCD-XA9000ES.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg på det nærmeste kjøpt, tok med meg elektronikken og kablene rundt. Endte opp med å finne ut at CD-spilleren antagelig var et større problem enn høyttalerne, men bytter likevel ut disse (tror jeg). Kjøper JMLab 926. De var litt bedre enn Audiovector M3 ett eller annet til 28 lapper og Dali Helicon 400 og BW804.

JMLabene slapp musikken helt fri...

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende hva du synes om JmLab + flatline kabler. Det var helt horribelt hjemme hos meg med den kombinasjonen. De måtte ut med en gang, kablene ja :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faltline red dawn mellom CD-spiller og forsterker. Bruker MIT-høyttalerkabler. Foreløpig er det litt sss-lyd i enkelte stemmer, men høyttalerne er ikke helt innspilt enda. Dette skal ordne seg - og da er kablene helt greie. Mulig at andre er bedre til kombinasjonen - men jeg gidder ikke en ny testrunde med kabler. Sist gang orket jeg ikke høre på anlegget på måneder og var kurert for HIFI-galskap i lang tid.

Men det er liten tvil om at kabler betyr endel, forsøkte med billige høyttalerkabler til 30 kroner meteren eller noe. Fytterrakkerne for et surrete lydbilde. Det ble kaos. Med MIT-kablene ble det ordnet i rotet og åpnet i toppen.

Men: Det trenger nødvendigvis ikke være at flatline ikke funker med JMLab, jeg tror matchingen totalt sett har mye å si.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo forskjell på å bruke flatline signalkabler og flatline høyttalerkabler da. Flatline er en noe tvilsom strømformidler, og en del høyttalere trenger masse strøm for å holdes i sjakk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •