B&W, Dac-magic, LYNGDORF - bra kombinasjon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile B&W, Dac-magic, LYNGDORF - bra kombinasjon?

Jeg har veldig stor interesse for musikk! Hører på det meste - Alt fra trance-70talls hippierock og Phill Collins og Ozark Henry liknende saker!

For øyeblikket sitter jeg med Logitech Z-5500, har vært helt greit, men nå vil jeg nyte musikken skikkelig de få stundene jeg kan det, i og med at jeg jobber så mye er det deilig med god lyd når man skal slappe av skikkelig!

Om ca 3-4 mnd. har jeg planer om å kjøpe inn et Stereo-anlegg, for da er rommet ferdig pussa opp.

Rommet er 3,70m x 2,70m i dimensjoner, altså ikke så veldig stort. Jeg har tenkt litt på isolering for å få fullt utbytte av Stereo-anlegget. Jeg er villig til å legge inn maks 30 000,- kroner i første omgang.. Mulig mer etterhvert.

Så jeg har tenkt litt på;
    B&W DM683 (12 496,-)
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM683 Høyttalere

LYNGDORF SDAI 2175 (12 998,-)
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: LYNGDORF SDAI 2175 Integrert forsterker

CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter (2398,-)
    Annet tilbehør: CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter

Kabler - forslag? (ca 2000 kroner)

Poster bilder osv når alt er i boks!

Kom med anbefalninger og tips til hvordan ting burde gjøres!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Tenkte jeg skulle ta meg en tur til Hifi-klubben og teste det tror det kan funke veldig bra!

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hørt dette oppsettet selv, men komboen du nevner med Lyngdorf og B&W 683 har blitt anbefalt mange ganger før her på forumet og det er mange som går god for det. Dacmagic har også fått meget god omtale og mitt neste kjøp etter at jeg er fornøyd med vinyl riggen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at jeg bruker PCen som musikkstasjon tror jeg det kan fungere!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja

Hei

Jeg bruker akkurat den kombinasjonen du tenker på der, det er jo selvfølgelig veldig på hvordan du ønsker at musikken skal lyde.

Jeg har valg den kombinasjonen du prater om der forde: DacMag- jeg streamer all musik via Sonos i flac, helt super i Linær fase masse dynamikk og dybde.. Lyngdorfen strammer opp topp og mellom tone så den ikke blir tam.. Ser det er en del som annbefaler f.eks Rotel med B&W siden B&W eier en del av Rotel, jeg sier NEI til det.. Rotel er dempet i mellomtonen og vil da drepe hele fst festen.. :/

Jeg sier bare go for it.. Send meg gjerne en pm, eller best spør meg på Minhifi om du vil vite mer inngående på dette systemet..

MVH
    Lars B

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser veldig pent ut i stua di ihvertfall! Akkustikkplater og hele pakka, må si du har gjort en god jobb der!

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjør på med det valget...er du i tvil så må du jo selvfølgelig lytte, men jeg tror du er på rett vei her.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Hei

Jeg bruker akkurat den kombinasjonen du tenker på der, det er jo selvfølgelig veldig på hvordan du ønsker at musikken skal lyde.

MVH
    Lars B

Er det ikke sånn at han som mikser plata bestemmer hvordan det skal lyde, og "vi" kjøper komponenter som i høyest mulig grad klarer å gjengi akkurat det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Er det ikke sånn at han som mikser plata bestemmer hvordan det skal lyde, og "vi" kjøper komponenter som i høyest mulig grad klarer å gjengi akkurat det?
    Jo, det stemmer jo egentlig.. Men hvilket utstyr har da "han som mikser plata" hørt det med? Har han brukt B&W eller har han brukt QLN? Er ikke det like mye en personlig preferanse som det vi driver med?

Slik jeg ser det mikser han forholdene, hvor mye skarptromme, mer bass mindre bass.. Eller er jeg på tur?

MVH
    Lars B

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du vil ikke gå feil her nei. har selv hatt 683 og sdai 2175, og det låter svært bra, Men spesielt grunnet størrelsen på rommet ditt, vil jeg sterkt anbefale deg å kjøpe 805S i stedet for 683. har du litt tålmodighet så dukker de opp på bruktmarkedet med jevne mellomrom. de spiller selvsagt ikke like dypt 683, men de er mye bedre på alle andre parametere. kan bare si at dette er en høytaler som bør høres

til dreamphaze: i og med at alle det store studioene stort sett bruker B&W så er sjansen størst for at det er merket som er blitt brukt spiller selvsagt en rolle hvilket utstyr studioene bruker, men også der spiller personlig preferanse inn. han som mikser bestemmer jo først og fremst hvor instrumenter skal plasseres i lydbildet, med også da bestemme hvor høyt de forskjellige instrummenter og stemmer og slikt skal låte i forhold til hverandre, men han som mikser justerer også mye mer enn det, som feks, hvordan en skarptromme skal låte. du kan jo gjengi en skarptromme på 1000 forskjellige måter, og samme gjelder bass. har du bra nok anlegg så kan du feks. legge merke til hvordan stortrommen høres ut på låtene til Eric clapton - unplugged feks, råeste lyden på stortromme jeg vet om

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    du vil ikke gå feil her nei. har selv hatt 683 og sdai 2175, og det låter svært bra, Men spesielt grunnet størrelsen på rommet ditt, vil jeg sterkt anbefale deg å kjøpe 805S i stedet for 683. har du litt tålmodighet så dukker de opp på bruktmarkedet med jevne mellomrom. de spiller selvsagt ikke like dypt 683, men de er mye bedre på alle andre parametere. kan bare si at dette er en høytaler som bør høres

til dreamphaze: i og med at alle det store studioene stort sett bruker B&W så er sjansen størst for at det er merket som er blitt brukt spiller selvsagt en rolle hvilket utstyr studioene bruker, men også der spiller personlig preferanse inn. han som mikser bestemmer jo først og fremst hvor instrumenter skal plasseres i lydbildet, med også da bestemme hvor høyt de forskjellige instrummenter og stemmer og slikt skal låte i forhold til hverandre, men han som mikser justerer også mye mer enn det, som feks, hvordan en skarptromme skal låte. du kan jo gjengi en skarptromme på 1000 forskjellige måter, og samme gjelder bass. har du bra nok anlegg så kan du feks. legge merke til hvordan stortrommen høres ut på låtene til Eric clapton - unplugged feks, råeste lyden på stortromme jeg vet om
    Ja, det var jo det som var poenget mitt som svar til qrt..

MVH
    Lars B

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •