NAD C355BEE på CV - CLS 215?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD C355BEE på CV - CLS 215?

Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C355BEE Integrert forsterker

Burde ikkje denne vere kraftig nok til at eg bra trøkk utav CLS 215?
    Får vel ikkje maks utav høyttalerene,men kommer aldri til og spille alt høyttalerene klarer uansett pga eg har en husvert..:lol:

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke en sjangse i havet..

Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må vel kunne svare på en litt hyggeligere måte?

til trådstarter:
    har nok ikke no tro på at den klarer å dra cv 215.
    du får nok lyd, men er nok ikke så mye mer enn det.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo igjen:-)
    Min Mor har NAD c320 (50 watt) på 12" Cerwin Vega med 98db følsomhet og 8omh, det funker, men merker at det trengs mer watt.
    Jeg har NAD c372 (150 watt) på 8" Cerwin Vega og det trengs.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm..burde eg gå ned til cls 15 da mon tro?

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har bestemt deg for NadC355 bør du nok ned et hakk på høyttalerne, ja. Kanskje helt ned til CLS12. Den vil nok drive CLS15 også - men ikke fullt ut. Vurdere Nad C372?

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad c355 burde vel passe til 8" eller 10" Cerwin Vega.
    Men det finnes mange høyttalere som passer bra til den forsterkeren; Bowers & Wilkins dm 684 eller 685. f.eks
    Det er lurt å først kjøpe høyttalere som passer til rommet og ørene også kjøpe forsterker etterpå.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av truselukt
    Stereo - Forsterker | Hi-Fi Klubben: NAD C355BEE Integrert forsterker

Burde ikkje denne vere kraftig nok til at eg bra trøkk utav CLS 215?
    Får vel ikkje maks utav høyttalerene,men kommer aldri til og spille alt høyttalerene klarer uansett pga eg har en husvert..:lol:

Det er er som å kjøpe en lastebil med 1.1 liters nissan micra motor! Får du en forsterker med 1000VA, 200watt eller mer, og strømsterk som F, da kanskje!!! Herregud mann, se på størrelsen ..

Og, hva skal du med cls215 når du ikke skal spille "rått" ?! Gå ned til Dali Concept 8, og kjør på med NAD 372... og bli VILT overraska !!! DET trøkker! Samt det er sammeheng i kombinasjonen.

HFK har faktisk ingen rimelige forsterkere som drar CLS215 skikkeligm ikke engang CV sine forsterkere maxer de.

EDIT: Ser du på anbefalingene itl HFK, så lurer jeg litt på hvordan du tror at den overhode kan passe med cls215 :P. hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje bestemt meg for forsterker heilt enda nei. Har veldig lyst på cls 215 igrunn..Men ka med en cv a1 effektforsterker? den burde vel vere kraftig nok. Men går vel utover kvaliteten på lyden?

Intermediate HiFi-nevøen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    600
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CVA1.5 nærmer seg i alle fall. Vet om et par stykker som har denne kombinasjonen. Og etter hva jeg har hørt - så er de fornøyde med det også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lite lyst på dali. Blir nok c-v. Trenger nåken høyttalere som ser barske ut,og kan spille bra på fest personelig synst eg c-v 215 ser sykt råe ut. nesten så eg kjøper dei bare for og ha dei til pynt

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Nei.
    Mente egentlig ikke å være så teit, men du må nok ha litt mer power på disse. Prøv å skaffe deg en billig PA forsterker og en Nad 106 eller no sånt

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at Cervin Vega er ekstremt lette å drive. Husk også et en fordobling av watt kun gir 3db ekstra lydtrykk. Det vil si at om du gå fra en 100W til en 200W forsterker, så får du 3db mer lydtrykk. 3db er en meget liten forskjell i lydtrykk.

Du kan derfor med god samvittighet bruke den forsterkeren med de høyttalerene, men du mister litt av muligheten for å dra på de aller siste dB'ene. Det setter nok husverten din pris på.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,576
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde en gang å drive DC15 på en liten 50 vatts forsterker. Det låt veldig bra på helt lave volum, men med en gang jeg skrudde det minste opp klippet forsterkeren. Det skumleste for deg er når du får øllbrillene(for ikke å si øllørene på) er at du skrur opp, forsterkeren klipper og elementene ryker:cry:
    Det fine om du kjøper en slik Nad er at du kan bruke den som forforsterker senere.

Newcomer cv-taggis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er synn å si det. Bruker du den nad 355 på di 215 så har det null kontroll over elementene og naden kommer til å jobbe alt for hardt og kommer ikke til å vare lenge. Elementene i 215 kommer til å sprenge lett ved et greit volum. Kjøp heller ett par cv 8" eller 10" som kommer til å passe bedre til ditt nivå, selv om cv 10 og 8 tommer ikke ser så store ut men da anbefaler jeg at du hører dem spille for det spiller rått og det kommer til å spille bedre på den 355 enn det 215 kommer til å gjøre. Men jeg ville kjøpt cv 8 tommer til den naden. Jeg prøvde mine cv clsc-10 på en Denon PMA 880 som er på 2*80 watt og det spillte ikke akkuratt rått men så prøvte jeg dem på Midgard 6.1 på 2*600 watt og det var en helt annen verden og spiller ufattelig rått. Eller så kan du kjøpe ett par eldre cv 10" som er i 4 ohm som ATog DC osv er.

Men lykke til med kjøp av sterio og håper du blir fornøyd.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Husk at Cervin Vega er ekstremt lette å drive. Husk også et en fordobling av watt kun gir 3db ekstra lydtrykk. Det vil si at om du gå fra en 100W til en 200W forsterker, så får du 3db mer lydtrykk. 3db er en meget liten forskjell i lydtrykk.

Du kan derfor med god samvittighet bruke den forsterkeren med de høyttalerene, men du mister litt av muligheten for å dra på de aller siste dB'ene. Det setter nok husverten din pris på.
    tviler sterkt på at den lille forsterkeren får noe kontroll over bassene i det hele tatt. brenner vell kjapt diskantene pga klipping om han prøver å spille høyt og

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Prøvde en gang å drive DC15 på en liten 50 vatts forsterker. Det låt veldig bra på helt lave volum, men med en gang jeg skrudde det minste opp klippet forsterkeren. Det skumleste for deg er når du får øllbrillene(for ikke å si øllørene på) er at du skrur opp, forsterkeren klipper og elementene ryker:cry:
    Det fine om du kjøper en slik Nad er at du kan bruke den som forforsterker senere.
    Mener du at du kunne ha volumknappen på 10%, så spilte den ok. Men, på 30% så klippet den? Fungerte denne forsterkeren bedre på 30% volum med mindre, men mer tungdrevne høyttalere?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2

Eg og trur nad'en holder i bøtter og spann for meg. Kommer sjeldent til og bli spillt høgt uansett,av og til i helgene når øla er på plass,ellers blir det normalt høgt..Skal og ha cv 15" aktiv sub,så roer ned bassen på cls'ene sånn at forsterkeren ikkje jobber så tungt

Og som noen andre sa,kan bruke nad'en som forforsterker når eg får egen kåk der eg kan bruke høyttalerene for det dei er verdt. Da blir det effektforsterker(e)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •