Mitt første hjemmekinosystem, trenger sårt hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitt første hjemmekinosystem, trenger sårt hjelp

Jomfrudommen skal bli tatt. Med en samling på hundretalls dvder så føler jeg det er på tide å oppleve lyd på en helt ny måte. Tingen er bare at jeg er ganske ny på dette, og vil derfor gå til innkjøp av en slik hjemmekinopakke. Jeg har søkt litt rundt på forumet, men var ikke mange svar på folk som har spurt om det samme. Vet ikke om jeg kan dra den konklusjonen at slike hjemmekinopakker er "banlyst" her på forumet. Men jeg tar sjansen og spør allikevel.

Her er mine tre valg:
    Sony HTP-Bd3SF: HTP-BD3SF (HTPBD3SF) : Hjemmekino og hi-fi : Sony
    Samsung HT-BD2: HT-BD2 hjemmekinosystem - hverdagsrom og soverom SAMSUNG
    Samsung HT-TX500: Samsung HT-TX500 - Samsung - Hjemmekino - Samsung HT-TX500 - Netshop.no - pc data foto minne digital#

Jeg har samboer, så designet teller dessverre. Men lydkvalitet er selvfølgelige første prio. TX500 har ikke blu-ray, men dette trenger ikke å bety så mye.

Har en 46" 656 lcd-tv fra samsung.

Så hvis dere vet noe som kan være verdt å vite. Alt fra byggekvalitet, load tid etc etc. Eneste grunnen til at HT-bd2 ikke får toppscore er fordi blu-ray spilleren ikke har 2.0 profil. Men når jeg bare ser filmen og ikke daller rundt med ekstra matriell vil dette egentlig ha noe å si da?

Bor i en 50m2 leilighet, stuen er ikke altfor stor, så fysisk mål på settet har jo en del og si det også.

Har jo egentlig mest lyst på en s550 sony blu-ray spiller, men aner ikke hvor jeg kan få tak i et slankt og pent hjemmekino annlegg uten dvd/bluray spiller.

Takker for hjelpen

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du kjøpe nå, så gå for ett anlegg som kan spille av HDmateriale iallefall

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja da er det to annlegg igjen, grunnen til at jeg vurderte tx500 er jo at jeg kunne jo koblet opp en stand alone blu-ray spiller i senere tid.

er bare litt tvilsom til kvaliteten på blu-ray spilleren i fks ht-bd2, ble jo roset opp og ned i lyd og bilde. Men nja.

står vel egentlig mellom ht-bd2 og sony sitt bd annlegg, synd de ikke har et annlegg med s550 spilleren. ble ikke mye klokere, men takk allikevel

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes begge to er stilige kandidater, så da er det vel bare å gå for det dere synes er best designmessig... For ellers så tror jeg disse to kandidatene kommer ganske likt ut.. Prisene på disse to da?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg skeptisk til slike innebygde total pakker, de begrenser ofte mer enn de gleder. Ikke er det mange av dem som er kjent for å gi i fra seg god lyd heller. Siden design er en stor faktor her vil jeg foreslå en alternativ tankegang, istedet for å tilpasse anlegget til designet ellers heller tilpasse designe til et anlegg som river litt. Dette er vel og merke en subjektiv oppfatning, og det er langt i fra umulig at du kan bli fornøyd med et slikt system.

Siden du har den TV'n du har vil jo sony produktene ikke akkurat pryde øynene etter min mening, samsung vil se bedre ut med samsung på disse valgene. Jeg er jo også enig med etaten her at du bør gå for HD når du først skal, og her tilbyr t.o.m samsung 7.1. Men forvent slank bass fra et hvert av disse settene.

Ellers ønsker jeg deg lykke til og håper du blir fornøyd med valget ditt. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henrikr
    ja da er det to annlegg igjen, grunnen til at jeg vurderte tx500 er jo at jeg kunne jo koblet opp en stand alone blu-ray spiller i senere tid.
    Med å koble opp en standalone BD-spiller vil gjøre at du ikke får utnytte av HD-lyd, som ofte blir en av begrensningene på slike løsninger.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8-9000 for samsung sitt og rundt 6000 for sony sin. forskjellen i pris er vel 5.1 7.1

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Personlig er jeg skeptisk til slike innebygde total pakker, de begrenser ofte mer enn de gleder. Ikke er det mange av dem som er kjent for å gi i fra seg god lyd heller. Siden design er en stor faktor her vil jeg foreslå en alternativ tankegang, istedet for å tilpasse anlegget til designet ellers heller tilpasse designe til et anlegg som river litt. Dette er vel og merke en subjektiv oppfatning, og det er langt i fra umulig at du kan bli fornøyd med et slikt system.

Siden du har den TV'n du har vil jo sony produktene ikke akkurat pryde øynene etter min mening, samsung vil se bedre ut med samsung på disse valgene. Jeg er jo også enig med etaten her at du bør gå for HD når du først skal, og her tilbyr t.o.m samsung 7.1. Men forvent slank bass fra et hvert av disse settene.

Ellers ønsker jeg deg lykke til og håper du blir fornøyd med valget ditt. :wink:
    Takker for god informasjon, og du har et godt poeng i et at jeg burde se etter andre løsninger.

En annen ting jeg vurdere siden stua er så liten er denne; Gadget Of The Week: Samsung HT-BD7200 - Homotron.net

har ikke kommet ut enda, men selvom jeg ikke har troa på virtual surround opplegget, så går det jo ann å vente til anmeldelsene kommer. Det ser ihvertfall virkelig flott ut, og passer jo perfekt til TVen. Uansett tusen takk for svaret ditt.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Med å koble opp en standalone BD-spiller vil gjøre at du ikke får utnytte av HD-lyd, som ofte blir en av begrensnginene på slike løsninger.
    Ja du sier noe der. Sier litt om hvor grønn jeg er.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for Samsungs anlegg... Men som det blir sagt over, så blir lydbildet ikke voldsomt, men endel av disse anleggene er helt kurante faktisk... Designet hadde en viss betydning i denne sammenhengen skjønner jeg, så da er det bare å kjøre på..

Dere kommer til å bli "bitt av basillen" og oppgradere likevel Eneste grunnen til at jeg selv holder tilbake i forhold til blue-rayspiller, er at jeg har HD via cd'parabol og kjører mye filmer i HD fra pc.. Men kjenner på meg at det blir innkjøp i 09 ja

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar etaten. enig at samsungen ser best ut og ut ifra det jeg har lest også kommer best ut. Tingen er bare at jeg er redd det blir for sturt i stua mi.

også har jeg litt lyst å vente på Gadget Of The Week: Samsung HT-BD7200 - Homotron.net

fordi det ser jo så jævlig sexy ut!!

YouTube - Samsung HT-BD7200 Review CES 2009 :O hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for god informasjon, og du har et godt poeng i et at jeg burde se etter andre løsninger.

En annen ting jeg vurdere siden stua er så liten er denne; Gadget Of The Week: Samsung HT-BD7200 - Homotron.net

har ikke kommet ut enda, men selvom jeg ikke har troa på virtual surround opplegget, så går det jo ann å vente til anmeldelsene kommer. Uansett tusen takk for svaret ditt.
    Med veldig liten stue kan det etter det jeg har forstått en 2.1 gi et bedre resultat enn fult surround. Og det er nok ikke sikkert 7.1 vil passe i det hele tatt, størrelse tatt i betraktning. Jeg vil personlig valgt noen fyldigere høytalere, men stilfulle høytalere da flate har en endens til å gi et veldig snevert og begrenset lydbilde. virtual surround kan fungere greit hcis det er gjort skikkelig, men har devere ikke fått testet ut noe slikt ennå. Men hvis du vurderer slikt kan du skjekke ut lydplankene til bl.a Yamaha.
    YAMAHA Audio and Video

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar etaten. enig at samsungen ser best ut og ut ifra det jeg har lest også kommer best ut. Tingen er bare at jeg er redd det blir for sturt i stua mi.

også har jeg litt lyst å vente på Gadget Of The Week: Samsung HT-BD7200 - Homotron.net

fordi det ser jo så jævlig sexy ut!!

YouTube - Samsung HT-BD7200 Review CES 2009 :O hehe

Hvor stor er stuen din da? Hehe.. Se på min, og jeg kjører bare 5.2

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Hvor stor er stuen din da? Hehe.. Se på min, og jeg kjører bare 5.2
    min er kanskje litt større, har bare følelsen at 7.1 blir så overkill i en så liten leilighet. blir jo bare å bruke 5 høytallere, og da går jo litt av poenget bort ved å betale for et 7 høyttalersystem.

nei skal ikke være lett. og når det gjelder hvor høyt annlegget kan spille så betyr faktisk ikke det allverden så lenge lydgjengivelsen er bra. Jeg mener det bor jo 70 andre i den blokka her. Så kan jo ikke trøkke på som **** heller mener jeg.

Uff, nei nå er klokka snart 03:00, og blir ikke smart av dette. Skal ta meg en tur rundt i morgen. Vet at Siba har ht-bd2 har annlegget, så kan teste det der. Bare så svartens irriterrende at det ikke har hdmi inngang.

Men igjen, takk for alle som har bidratt med innlegg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et anna sett som kan være verdt å ta en titt på er dette:
    Komplett.no - Logitech Z-5500 Høyttalere 5.1 THX,DTS,

Med noen enkle overganger fra phonokabler til 3,5mm rca vil dette være en okey match til bdp550 med utnyttelse av HD lyd, et veldig greit, diskre utseende med untak av suben, som derimot gjør seg bra bak en plante.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •