Styre Squeezebox fra Windows Media Player?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Styre Squeezebox fra Windows Media Player?

Hei,

Jeg har en Squeezebox som er koblet til mitt musikkanlegg.

De senere årene har jeg blitt veldig glad i Windows Media Player, dens Library og måten man browser musikken sin der. Jeg bruker også WMP til å gi poengsummer til forskjellige sanger.

Selv om man får browset musikken sin med Squeezebox-remoten, savner jeg WMP-interfacet. Jeg ønsker også å fortsette å gi poengsummer til musikken min i WMP.

Mitt spørsmål er om det lar seg gjøre å styre Squeezeboxen fra WMP (bruker WMP 11, den som følge med Windows Vista).

Jeg ønsker altså å browse musikken min i WMP, og styre avspillingen derfra. Den vil så overføres til Squeezeboxen på lik linje, og med samme kvalitet, som om jeg brukte remoten og Squeezebox-interfacet. Er dette mulig?

Håper noen har tips.

Har lest noe om at WMP legger musikk-strømmen sin tilgjengelig på PCens port 9000, og at man kan hente opp denne ved å åpne URL'en http://ipadresse:9000 i Squeezeboxens interface.
    Dette har jeg ikke fått til å fungere. Firewall-problemer? Jeg bruker Windows' innebygde firewall.
    Jeg lurer også på om man vil få samme kvalitet på musikken med denne avspillingsmåten som man ville fått om man spilte av på konvensjonelt vis via Squeezebox' interface.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bare give poeng til sanger via WMP websiden på pc´en, ikke via SqueezeCenter. Det er samme som med ITunes.
    Squeezecentre and Windows Media Player - Squeezebox : Community : Forums
    Ellers kan du installere denne :
    Announce: Wave Input plugin v1.00 - Squeezebox : Community : Forums og lyden fra ditt lydkort går via SqueezeCenter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene! Skal se nærmere på dem. Andre tips mottas også med takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •