God "lydtett" hodetelefon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 50
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question God "lydtett" hodetelefon?

Hei

Jeg har driver å surrer iherdig med å finne noen gode hodetelefoner, men går nesten i surr med alle navnene. Har hørt på noen skikkelig gode på hifi klubben, men med de kunne jeg høre omverden like klart som om man ikke bar noe som helst.

Jakter spessielt på noe som virkelig lukker ut støy og slikt, men selvsagt noe som er behagelig å ha på seg i lang tid uten å svette av seg øra. Klarhet og god og presis/dyp bass er meget viktig. Bruksområdet er med Iphone og pc/spill, men også til film/spill i hjemmekinoen. Vil gjerne kunne høre forskjellen mellom ukomprimert lyd og komprimert lyd, noe portapro ikke akkuratt får til...
    Pleier å lytte til mye trance som pleier å ha mye detaljer, samt nydelige detaljerte toner i de lavere frenkvenser.

Prisklassen er veldig usikkert, for hvor stor forskjell er det på lyden mellom en til rundt tusenlappen mot de opp mot to eller tre tusen? Tenkte å prøve å holde meg med en prisklasse på rundt tusen kroner, kanskje opp til to tusen.

Noen som kan hjelpe?

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beats by dr dre har fått knallkritikker

Bærbare modeller | Hodetelefoner | Soundgarden

samme gjelder quiet comfort 3 av bose

Test av Bose Bose Quiet Comfort 3 Hodetelefoner - Tester - Lyd og Bilde

usikker på hvem som forhandler disse i norge

..men disse er kanskje utenfor prisen du hadde sett for deg?

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Beyerdynamic DT 770 Pro, 80 Ohms utgaven passer ypperlig til bærbart og lydkort på PC, og selvsagt å koble til Hifi. Du vil selvsagt se ut som en dust med vannhode om du går med disse på gata/bussen (men hvem sa at folk ikke så dumme ut med Porta Pro på hodet?!), men til hjemmebruk og gaming i timesvis er de supre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tittet ektra godt på den Beat by dr. dre, men det ligger litt i luften om hvor god lyd man får for pengene. Og lydtettingen hadde mange varierende meninger om :?

Så litt på Beyerdynamic DT 770 pro, men tviler sterkt på at min iphone klarer å drive den. Kanskje Beyerdynamic DT 770 M, men slår den beat på lyd OG lydisolasjon?

Ellers utrolig gode forslag!

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beats by Dr.Dre har jeg hørt på 2-3 ganger nå, og de er bra til trance, rnb, rap, rytmisk musikk etc, men til prisen er jeg ikke spesielt imponert. De er rett og slett for dyre IMO.

Beyer Dynamic er nevnt - de flere bra modeller i den prisklassen og er veldig komfortable å ha på seg. Bose er nevnt, og de er dyre først og fremst på grunn av noise cancelling funksjonen (som også Dre har).

På Amazon er de fleste modellene til salgs, og det er masse bruker-reviews. Ville ha lest litt der.

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beats vil nok passe til ditt bruk, dog som sagt er de dyre og jeg mener at NC funksjonen så si er fraværende i forhold til bose quiet comfort. Hvis du også har tenkt å bruke dem mye ute blant folk kommer mange til å takke deg hvis du velger bort beats da disse lekker lyd til omgivelsene så det holder. Mitt helt klare tips er da quiet comfort som demper lyden fra omgivelsene og har svært god lyd.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Creative Aurvana X-Fi med aktiv støyreduksjon er kanskje et bra alternativ til ca. NOK 1500. Har ikke hørt de så langt, men har tenkt å sjekke de ut med det første. Jeg har Beyerdynamic 770 Pro, men de er for svære til å drasse med seg ut, bruker derfor PortaPro til dette, men de lekker lyd som en sil og har ikke aktiv støyreduksjon, så er derfor på jakt etter noe bedre. Noen som har erfaring med X-Fi?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dr.Dre Beats isolerer ganske godt, men er ikke verdt penga i det hele tatt. Har hørt bedre lyd i hodetelefoner til under 500,-.
    Masse bass, men den er treig og svulstig.

Bose er som vanlig veldig overpriset. Du får bedre greier til lavere priser hos andre.

Aktiv støyreduksjon har noen ulemper man burde være klar over:
    - Fungerer ikke så godt mot variabel støy spesielt i høyere frekvensområder (barnegråt, stemmer etc.).
    - Du er alltid avhengig av batterier, ofte også for å få lyd i selve hodetelefonen, selv om du ikke bruker støyreduksjonen.
    - Støyreduksjonskretsene introduserer ofte sin egen støy/susing.
    - Mange liker ikke den innestengte lydkarakteren.
    - Ofte brukes en egen plasskrevende boks til batterier/kretser

Men overfor jevn, lavfrekvent støy, f.eks. på fly, fungerer aktiv støyreduksjon godt.

Beyerdynamic DT770 er en meget god hodetelefon, og i 80 ohms utgaven fungerer den helt greit med MP3-spillere. Litt stor er den, dog.
    DT770 M er ment for de som trenger ekstrem isolasjon, f.eks. trommeslagere.
    Den er helt rå på det området, men er tung å drive og låter ikke like bra som en vanlig DT770-80 Pro.
    Putene ligger ikke mot ørene, så DT770 er svært behagelig.

Sennheiser HD25-1 (ikke SP) er mindre enn DT770, og isolerer godt.
    Ment til proffbruk, men også perfekt til bærbart bruk for oss vanlige folk.
    Putene vil ligge mot ørene, så den kan være litt slitsom over lengre tids bruk.
    Et meget godt valg, selv om den er litt kostbar (over 1.600,-).

Hva med isolerende øreplugger?
    F.eks. Shure SE420 og Ultimate Ears Triple.fi10 Pro.
    Disse isolerer utrolig bra, og låter omtrent like bra som store klokker.

Spesielt Shure er meget behagelige å bruke, også over lengre perioder.
    Du får ikke noe mer praktisk til bærbart bruk.

Disse har en fin webshop som gir en bra oversikt over vettuge alternativer:
    HeadRoom - Right Between Your Ears

Disse har spesialisert seg på øreplugger:
    Earphone Solutions - Ultimate Ears Earphones, Shure Headphones and Westone Earphones - The Best Earphones for iPod Comparisons and Reviews

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott innlegg Flens! Men jeg må si jeg prøver å holde meg unna all form for "in ear" utstyr da dette ødelegger hørselen. Har blitt mer og mer fristet til å rett og slett gå for Beyerdynamic DT770 pro dersom den har såppas god lyd til trance som folk vil ha det til. Utseende er ikke så viktig så lenge folk kjønner at det er skikkelig hodetelefoner man har på seg og ikke hørselvern :-D Men er lydtettheten såppass at en kan f.eks sitte på et fly og høre "null"? Skal bruke den på The gathering, så håper på noe som jeg kan ha på meg for å få litt fred, selv uten musikk

Ellers utrolig raske svar her på forumet! Wow!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audun91
    Men jeg må si jeg prøver å holde meg unna all form for "in ear" utstyr da dette ødelegger hørselen.
    Hvor har du det i fra? Det stemmer ikke i det hele tatt. Det som ødelegger hørselen er høy lyd over lang tid, gjerne fra billige og dårlige øreplugger. Det har svært lite å si om lyden kommer 5 mm eller 30 mm fra trommehinnen, eller om det er helt lukket i ørekanalen.
    Til og med ekspertene sier at man burde kjøpe isolerende plugger istedetfor åpne.

Jeg bruker Shure SE530 og selv på flyet eller toget kan jeg spille på normale nivåer uten å bli plaget av støy rundt meg. Med åpne øreplugger må du spille altfor høyt for å overdøve ting rundt deg.
    Har blitt mer og mer fristet til å rett og slett gå for Beyerdynamic DT770 pro dersom den har såppas god lyd til trance som folk vil ha det til. Utseende er ikke så viktig så lenge folk kjønner at det er skikkelig hodetelefoner man har på seg og ikke hørselvern :-D Men er lydtettheten såppass at en kan f.eks sitte på et fly og høre "null"? Skal bruke den på The gathering, så håper på noe som jeg kan ha på meg for å få litt fred, selv uten musikk
    DT770 er så uendelig mye tøffere enn f.eks. Skullcandy, Koss eller Bose. Mye mer ekte kred. ;-)

En DT770 Pro demper omtrent 14-16 decibel, og det er nok til å dempe mye støy rundt deg. Kan ikke si at jeg har så mye erfaring med å bruke DT770 utendørs, men tror den burde funke bra nok. Men du vil stadig høre ting rundt deg om du ikke har på noe musikk i det hele tatt. Det er ikke rene hørselsvern heller. :-)
    Shure sier at deres plugger kan dempe opptil 90% av støy utenfra, noe jeg tror tilsvarer ca. 24-30 decibel. Vanskelig å si, det varierer med hvilke gummipropper du bruker med pluggene.
    Etymotic, en annen øreplugg-produsent, mener de kan dempe hele 35-42 dB med en konstruksjon som ligner mye på Shures.

Øreplugger isolerer ihvertfall bedre enn DT770 Pro, og det meste av andre store hodetelefoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flens
    Hvor har du det i fra? Det stemmer ikke i det hele tatt. Det som ødelegger hørselen er høy lyd over lang tid, gjerne fra billige og dårlige øreplugger. Det har svært lite å si om lyden kommer 5 mm eller 30 mm fra trommehinnen, eller om det er helt lukket i ørekanalen.
    Jeg har ingen personlige erfaringer, men har blitt frarådet det av min erfarne lydlærer. Han henviste til telefondamene som før brukte "in ear" utstyr før det ble mer "utenpå". Hadde noe med å gi tromhinnen pusterom fordi den skal kun registrere vibrasjonene og ikke bli helt styrt fram og tilbake av høytaleren i vakum. En annen grunn er at jeg må ha spesialdesignede propper i såfall, for ingen propper eller "in ear" greier har klart å sitte godt i mine ører:neutral:

Tror jeg går for en Beyerdynamic DT 770 Pro
    Stikker å tar en lyttetest og kanskje går for et innkjøp nær tid

Tusen takk for hjelpen alle sammen :wink:
    (Ta gjerne en titt på hjemmekinoen min )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå har jeg vært innmom en musikksbutikk i Fredrikstad og prøvelyttet på en Beyerdynamic DT 770 Pro. Første jeg gjorde var å se hvor lydtett den var. Butikkmannen og en annen kunde sto å pratet normalt noen meter unna, jeg kunne fint høre at de pratet. Hva de sa klarte jeg ikke å tolke, men min venn rett vedsiden klarte jeg å fint høre hva sa. Når noe så lavt som stemmer lekker gjennom blir det skuffende. Lyden derimot er i toppklasse! God buggekvalitet, men skikkelig surr med justeringen av bøyølen.
    Hva må gjøres for å få en enda "stillere" opplevelse?:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå har jeg vært innmom en musikksbutikk i Fredrikstad og prøvelyttet på en Beyerdynamic DT 770 Pro. Første jeg gjorde var å se hvor lydtett den var. Butikkmannen og en annen kunde sto å pratet normalt noen meter unna, jeg kunne fint høre at de pratet. Hva de sa klarte jeg ikke å tolke, men min venn rett vedsiden klarte jeg å fint høre hva sa. Når noe så lavt som stemmer lekker gjennom blir det skuffende. Lyden derimot er i toppklasse! God buggekvalitet, men skikkelig surr med justeringen av bøyølen.
    Hva må gjøres for å få en enda "stillere" opplevelse?:-?
    Da kan du se nærmere på disse:

- Sennheiser HD 280 Pro. Hardware.no - Prisguide - Sennheiser HD 280 Pro
    Denne demper opptil 32 dB, mot 14-16 dB i en DT770.
    Dempingen burde absolutt være tilstrekkelig, den er lett å drive og prisen er ikke så ille.
    Ulempen er at den er ikke spesielt solid i forhold til Beyerdynamic, og lyden er ikke like bra heller. Den er mer analytisk, og jeg vil kalle den litt kjedelig.
    Men siden dempingen er såpass viktig for deg, burde du vurdere den.

- Beyerdynamic DT770 M. Hardware.no - Prisguide - Beyerdynamic DT 770 M
    Denne utgaven demper opptil hele 35 dB. Det begynner å nærme seg hørselsvern-klassen. Hvis dette ikke er nok demping, er det ikke håp. :-)
    En ulempe er at den klemmer relativt hardt mot skallen, noe som er nødvendig for å oppnå den ekstreme dempingen. I tillegg er ikke lyden like bra som i den vanlige DT770'en. En del mindre bass er hovedforskjellen. Dette fordi M-utgaven ikke har bassporter, igjen for dempingens skyld.
    Ganske dyr er den jo også. :-)
    Den er relativt lettdrevet, og tåler masse juling.

Hvis ikke disse funker, er det bare plugger igjen.
    Synes det er merkelig at du ikke får noen til å passe utenom spesialstøpte. Har du prøvd de med gummidingser som ser ut som juletrær?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Synd det i så fall må gå utover lyden. Jeg får leve med litt bråk, det er i det minste bedre enn koss som jeg har nå

Sitat Opprinnelig postet av Flens
    Hvis ikke disse funker, er det bare plugger igjen.
    Synes det er merkelig at du ikke får noen til å passe utenom spesialstøpte. Har du prøvd de med gummidingser som ser ut som juletrær?
    Det har jeg aldri sett før. Men har ikke så stor interesse av å bruke plugger av nevnte grunner

Takker igjen for hjelpen!

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale Beats by dr. dre da jeg har disse selv. De er skikkelig gode å ha på mange timer sammenhengende, og ja, desverre lekker de ut lyd rundt deg, men syntes ikke er det veldig mye ifht åpne konstruksjoner. (greit, den slipper ut litt for mye lyd ifht at det er en lukket konstruksjon).

Til musikk generelt syntes jeg de kan være ganske avslørende på kvalitet osv.

lydmessig har de en ganske nøytral lyd. Jeg hørte på AKG K 450, og syntes mellomtone/diskant var mye dårligere ifht beats. (men det er jo min oppfatning, kan jo være at du liker lyden i 450'ene bedre)

Med beats vil du kunne høre stemmer når de bare står på uten musikk, men med musikk er det minimalt du hører om du reiser kollektivt (igjen min oppfatning).

eneste jeg setter fingeren på er egentlig litt lite bass (kommer såklart an på sangen osv.)

Sitat Opprinnelig postet av Protet

Beats by dr dre har fått knallkritikker

Bærbare modeller | Hodetelefoner | Soundgarden

samme gjelder quiet comfort 3 av bose

Test av Bose Bose Quiet Comfort 3 Hodetelefoner - Tester - Lyd og Bilde

usikker på hvem som forhandler disse i norge

..men disse er kanskje utenfor prisen du hadde sett for deg?
    Jeg vet i alle fall at oslo hificenter fører begge merkene.

Active
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til Audun91 - stikk innom Eplehuset på Stortorvet i Fredrikstad. Der har de Beats by Dr. Dre på utstilling med mulighet for å prøve opp mot en hel del AKG, Skullcandy og WESC telefoner. Var innom der i går og ble imponert over Beats-telefonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stevens
    Tips til Audun91 - stikk innom Eplehuset på Stortorvet i Fredrikstad. Der har de Beats by Dr. Dre på utstilling.
    Virkelig?! Dette er en god nyhet! Nå slipper jeg å dra til oslo for å prøve de
    Takk for tipset! Så snart jeg får min iphone tilbake så blir det fullfart i Fredrikstad, også får jeg avgjøre valget basert på hva som passer best etter min mening:-D

Jeg får legge inn en omtale når det er blitt et innkjøp.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Test AKG HD 272! Hadde beyer 880 og sennheiser hd 650 helt til fruen satte foten ned og gav meg lukkede akg i julegave. Jeg svarte med å kjøpe ny headamp og å spille høyere:twisted: De spiller selvsagt ikke like "luftig" som de andre modellene, men foretrekker akg på en god del innspillinger likevel. Samt de er på 55 ohm så de kan drives av bærbare enheter med moderat volum og demper lyden såpass at jeg knapt hører støvsugeren når dama driver med denslags like foran meg. Kan det være et hint tro...

Newcomer kraft sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil anbefale deg å gå innom en butikk som selger musikk instrumenter, de har noen billige studio klokker som funker veldig bra. har drevet en del me hjemmestudio, men har også brukt mine til silent cinema. vil anbefale behringer vis du er ute etter no billig og bra.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AKG og Sennheiser er merker du bør titte nærmere på :wink: