God "lydtett" hodetelefon? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 50
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du ikke kjøpt ennå, så kan kanskje audio technica være noe.
    Dette er mine bærbare godlydsaker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Test AKG HD 272! Hadde beyer 880 og sennheiser hd 650 helt til fruen satte foten ned og gav meg lukkede akg i julegave. Jeg svarte med å kjøpe ny headamp og å spille høyere:twisted: De spiller selvsagt ikke like "luftig" som de andre modellene, men foretrekker akg på en god del innspillinger likevel. Samt de er på 55 ohm så de kan drives av bærbare enheter med moderat volum og demper lyden såpass at jeg knapt hører støvsugeren når dama driver med denslags like foran meg. Kan det være et hint tro...
    Er det denne du har?

AKG Personal Audio - K 272 HD

Noen som vet hva som er forskjellen mellom den over og denne?

K 271 MK II

Er det virkelig kurant å drive disse rett fra en iPod Touch?

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yupp! Jeg har HD 272. Krever en del innspillingstid(50-60t), men det gjør vel de fleste headset uansett. Blir bare mer og mer fornøyd med mine for hver dag som går Så nå er stativ til de på innkjøpslisten!

271 er vel mer studiorettet, mens 272 er mer hifi...?
    Hva det vil si i praksis...kan jeg nok ikke svare på. Fruen ble hvertfall anbef. 272 når hun skulle ha hodetelefoner til en "kresen hifi-tulling"(hennes ord)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Btw...272 er trolig langt mer behagelig å ha på seg siden de har klokker med fløyel, fremfor skinn i 271. Har kun testet 271 når jeg var innom soundgarden en liten tur da, så er sikkert smak og behag, men synes skinn blir litt vel varmt og klamt over tid

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du testet AKG 272 HD med iPod Touch eller andre portable spillere? Fungerer det greit? Er de lettdrevne nok?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet de med min Sandisk mp3spiller:
    Test av SanDisk Sansa e250 MP3-spiller - Tester - Lyd og Bilde

Som testen nevner er den i svakeste laget på forsterkersiden. Den driver 272 men må ha volumet på fullt hele tiden og får da ikke høyt volum, men et helt greit lyttenivå.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par AKG K271mkii, kjøpt nye fra statene for ca. 140 USD. På disse kan jeg bytte mellom skinn- og fløyelsklokker (begge fulgte med), samt at det følger med både rett og krøllete kabel. Såvidt jeg har lest meg frem til er K271 og K272 helt like, bortsett fra farge, og det faktum at 272 ikke kan bytte ledning (sånn helt uten videre). 271 har en mini-XLR tilkobling for ledningen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok 271 veien å gå om du importerer selv. Har skinn vs. fløyel noen betydning lydmessig? Og det samme med krøllet vs. rett kabel? Hvilken butikk brukte du Hellnoob?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen kabelmagiker, og siden det er samme kabel bare krøllete, skal det ihvertfall ikke gjøre noen forskjell lydmessig. Eneste forskjellen er at det er mer praktisk med en krøllete ledning enn en rett om du sitter nær forsterkeren :-)

Det er en del kabelfreaks rundt omkring (særlig på Head-Fi.org: Headphones, iPod earphones, portable audio, MP3 players, high-end audio) og dersom en ønsker å bytte kabel, er det lettere med 271 enn 272. Jeg kjøpte 271 primært fordi erfaringsmessig er det kabelen eller kabelfestet som ryker på et headset ved normal bruk, og ved å kunne bytte kabel varer headsetet lenger. Dessuten fikk jeg den vesentlig billigere enn 272...

Det er mulig det er lydmessige forskjeller mellom skinn og fløyel, men ikke som jeg kan merke. Fløyel er litt mer kos - blir ikke så klam under lange sesjoner.

Jeg kjøpte på eBay, selgeren heter musicians advocate eller noe slik. Tror ikke de har flere igjen til "min" pris.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser på at mine holder en god stund takket være det flotte stativet jeg kjøpte av deg

271 er m.a.o. bedre enn 272 i den forstand at man får dobbelt sett med puter og dobbelt sett med kabler. Letter å modifisere/reparere ved senere anledning.

På den annen side. Fløyel er mer behagelig. Trenger man krølleledning?
    Og prisdifferenansen på 300,- på f.eks. soundgarden tilsvarer jo et kablebytte/reperasjon på sikt DERSOM kabelen skulle gå i stykker på 272

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Har testet de med min Sandisk mp3spiller:
    Test av SanDisk Sansa e250 MP3-spiller - Tester - Lyd og Bilde

Som testen nevner er den i svakeste laget på forsterkersiden. Den driver 272 men må ha volumet på fullt hele tiden og får da ikke høyt volum, men et helt greit lyttenivå.
    Dette høres ikke bra ut! Noen andre som har testet med iPod Touch?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv DT 770 Pro (80) sammen med meier corda arietta. Demper lyd utenfra bra.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beyerd. dT 770 er vel 80 ohms? Så de er vel enda "tyngre" i drift enn akg 272?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke vurdert DT 770 Pro 80 ohm uten å kjøpe bærbar forsterker i samme slengen. (evnt en mp3 spiller som er testet til å greie å dra headsettet)

Syns 272 virket som et ikke altfor dumt valg.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt feil å se seg blind på ohm's fant jeg ut. Testet 272(55 Ω) på mp3 spilleren nå kontra koss portapro(60 Ω). Selv om det ikke er store forskjellen målt i Ω så spiller portapro MYE høyere på max volum, men lyden blir da ikke bra(oppleves som anstrengt og skjærende).

Men om man går til innkjøp av portabel forsterker så åpnes jo valgmulighetene betraktelig for headset. Mye moro å velge mellom på forsterkersiden også, har funnet en sak fra canada som ikke er stort større enn et kredittkort og drives av et 9v batteri:
    Practical Devices XM3 Headphone Amplifier - [English]
    Practical Devices Corporation

Tror jeg legger inn bestilling på en slik, kjekt å ha:-D

Kom også over denne:
    Cute ENCORE Headphone Amplifier - Firestone Audio World Class Miniature Audio - Headphone Amp - Headphone Amps - Headphone Amplifiers

Samme fabrikken som lager Aragon h1 til HFK tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer å kjøpe hodetelefoner i prisklasse 1500-2000 som vil bli brukt først og fremst med forsterkeren min til film, musikk og spill. Beyerdynamic DT770 pro virker som et bra valg, men jeg lurer litt på hvilken jeg skal kjøpe. Er det noen hørbar forskjell på 80 vs 32 ohm? Det er jo greit å ha noe som også kan drives av en mp3spiller, men det er ikke veldig høyt prioritert.

Nå har jeg forresten nettopp bestilt shure scl4 ørepropper som jeg skal bruke med sansa clip til 32gb versjonen av cowon s9 kommer ut, så de skal vel være gode nok til det bruket.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler fortsatt disse:
    AKG K272 HD Hodetelefon | Soundgarden

Kan drives av mp3 spiller til nøds. Men du skal vel bruke shure på mp3-spiller primært anyway...?

Er strålende på både musikk og spilling. Spiller nøytralt og følger lydsporet, så den kan gjerne oppfattes som litt kjedelige av enklete bass-fanatikkere. Men overdreven bass i hodetelefoner blir fort slitsomt.
    Eneste minus fra min side er at det blir litt varmt rundt ørene med de på i mange timer i strekk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Etter at det har gått så lang tid så kan vel jeg komme med en konklusjon: Det ble en Beyerdymamic DT 770 PRO til 1800 kroner. For å si det kort så er lyden best beskrevet som presis og klar. Man kan virkelig høre og kjenne at basstonene er skarpe og presise. jeg aner ikke hvordan, men de elementene i denne får frem absolutt alle tonene like bra, en hærlighet å lytte med...så lenge man får servert høyoppløst lyd da.

Har fått skikkelig nedtur etter å ha hørt hvor ræva lydfilene på iphonen var. Derimot drar iphonen hodetelefonene til bra nivå, men ikke lenger. Og det jeg mener med bra nivå er etter min mening høyt nok til å kose seg med musikken, men ikke til å gå amokk på lydnivået :smile: Lydtettingen gikk ikke helt opp etter mine forventninger. Derimot var håpet om absolutt stillhet litt for uvirkelig når det egetnlig ikke engang eksisterer normale støydempene øreklokker som kan gjøre slikt. Men den demper i det minste så bra at om en person snakker i normalt nivå ved deg klarer man så vidt å tolke ordene. Og mot sånne elektroniske støygreier så banker dt770 pro alle ned i støvlene! Jeg lyttet til beats by dr. dre og viftestøyen i rommet forsvant litt ja, men ellers så kunne jeg høre alle som pratet og gikk rundt i butikken like klart som om jeg ikke bar noen ting.
    Beats by dr. dre var også overaskene mye dårligere i lyden enn DT 770 pro enn jeg trode. Og til en pris til 3000 kroner ville aldri ha betalt mer enn 1000 kroner for den, bare pga design. Her hørte man mer skyhøye overskudd til Monster cables og Dr. dre enn godlyd. Ikke no å anbefale.

DT 770 Pro har etter min kunn to ulemper: 1. Den har irriterende lang kabel. 2. Den STOR og det var ikke så enkelt å legge ned rundt nakken når putene presser mot skinnene.
    Men DT 770 Pro er så god at da min lydlærer (tidligere lydtekniker i NRK P3) kom tilbake etter å ha testet ut greia, kom han sakte bort til meg med ansikted senket mot gulvet før han sa: "Jah...den var nok verd penga..." Aldri sett han så sjalu før

Konklusjon: Beyerdymaic DT 770 Pro er et knallkjøp som fungerer til alt, men kanskje ikke like portabel :wink:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DT 770 Pro - men 32, 80 eller 250 Ohm? Hvor kjøpte du den?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •