Overgang fra Surround til Stereo...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer zarchon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overgang fra Surround til Stereo...

Har vel mer eller mindre kommet frem til att min stue ikke er spesielt godt egnet for surroundoppsett. Som dere vil se av den enkle/kjappe skissen jeg lagde. Ett annet aspekt er att det er så utrolig skjeldent anlegget blir brukt, og blir det først brukt er det for å høre musikk eller se en musikk-dvd. Har derfor vurdert å gå over til stereo istedet. Om da ikke noen der ute ser muligheter i rommet som ikke jeg har sett

Av utstyr har jeg pr. idag en H/K avr635, selvbygd htpc, Pioneer DVD spiller, CD dekoder. Høytaler er i front Dynavoice M65, Center Dynavoice C5 og bakhøytalere Dynavoice S5. TV er Samsung 42".

Det jeg lurer litt på er om jeg skal se meg om etter helt nytt oppsett, både elektronikk og høytalere. Ser for meg at avr635 er noe overkill i stereo-oppsett, og jeg regner med jeg vil få bedre nytte av en ren stereoforsterker/receiver?

Er litt usikker på hva jeg evt. skal gå etter her, så alle forslag mottas med takk.

http://avforum.no/forum/attachment.p...1&d=1232903983

Høytalere slik de står idga er merket med rødt...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Stereo klinger bra i mine ører. Akkurat som deg, er det oftest musikk jeg hører på. En sjelden gang film/dvd.
    Har selv lyst på NAD M5 CD/SACD. Den er skikkelig bra. Forsterker i samme serien skal visstnok gi skikkelig lyd.
    Ellers er det mange muligheter; Lyngdorf, Marantz, Denon, Onkyo ..., og mange prisklasser

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vel si meg enig i att den Nad'en så rimelig heftig ut. Ligger nok en god del over min prisklasse tror jeg......
    Har en visjon om att jeg skal få skaffet meg en LP-spiller også. Har jo så mye god musikk på LP

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøver en bitteliten "bump"....

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpe deg en squeezebox, et par gode stativhøyttalere som disse og en god forsterker med RIAA som denne og til slutt en god rimelig platespiller som denne.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme att jeg har sett på den XTZ forsterkeren, og det virker som du får mye for pengene her...

Vet at XTZ 99.25 har fått mye skryt rundt om, men vil bassen bli litt for tam her? Hører mye på hard rock, så vil gjerne "kjenne" litt av musikken også

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •