Komplett hjemmekino til stua

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Komplett hjemmekino til stua

Hallo kjære entusiaster!

Jeg er ny på dette forumet, og ser at det er tonnevis med kunnskap/kompetanse.

Trenger hjelp/råd til investering i komplett anlegg i stua.
    Har relativt stor stue ca. 60 m2, hvor jeg i ene enden har en ca. 5x5 m krok med 2x3 seter og 1x2seter sofa med stuebord.
    Har allerede snekra meg en stereobenk i heltre eik (2.4 x 0.5 m) - som rigger veldig bra, så nå er jeg i modus for å ta min del av ansvaret for å avskaffe finanskrisa, og få fart på Norge.

Har satt av 50 - 60 tusen for komplett anlegg, og trenger følgende:
    TV - 50"
    AV Receiver
    BD spiller
    5.1 Surround høyttalere
    Parabolanlegg - 2 rom (1 HD, 1 SD) - Canal Digital - Familiepakke.

Behov et er TV-titting, Spille DVD'er/Blue Ray/musikk. Må kunne spille god lyd på lavt nivå, kose seg med en god film, lytte til musikk og dra på litt i godt lag.

TV
    Hadde bestemt meg å gå for 50" Pioneer LX5090, KRP-500A eller KRP-500A, og ville ta en pruterunde før jeg bestemte meg.
    Dog kom nyttårssalget til Elkjøp, og jeg lot meg rive med, og kastet meg på bølgen, og bestilt LX5090H til 20.000,- uten feste. (Antar jeg klarer meg med et biltemafeste til 400 kroner...) Leveringstid - noe uklar ref. Elkjøp.

AV Receiver
    Har selv vurdert Pioneer SC-LX71, men er usikker på om det blir owerkill i forhold til vanlig TV titting, film og musikk.
    Kan dog tenke meg å dra på litt - når det måtte passe.

BD spiller
    Her er vel såpass rivende utvikling for tiden, at det du kjøper i dag, blir erstattet av noe mye bedre i morra. Har derfor vurdert Sony BDP550S til ca. 3.000,-

5.1 Surround høyttalere
    Veldig usikker!!
    Kjerringa krever noe som ikke er for stort/ruvende - og som ser OK ut.
    Må vel passe mot forsterkeren også...

Satelittpakke
    Ut fra vårt behov/ønske, går vi for Canal digital familiepakke - 2 rom (1 HD, 1 SD).
    Litt usikker på ov vi trenger PVR - Har lest at CD's tuner ikke er veldig stabil, så jeg vurderer å sette in Conax CAM i TV'en for å få inn CD. Ut fra andre tråder har jeg forstått at det fungerer, men da uten HD kanaler...
    Alternativet er som sagt separat tuner, men da annen boks, som har PVR.

Åpen for gode forslag/anbefalinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den receiveren trenger du strengt tatt ikke en så heftig BD spiller, hadde jeg vært deg ville jeg gått for BDP350, alt. samsung BD-P1500, så har du spart noen hundre lapper der...

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du har kommet frem til endel gode produkter her ja. Pioneer er altid et godt valg på tv fronten og receiverne er heller ikke dårlige. Ville kanskje byttet ut sony bluray til pioneer der også de har jo denne:BDP-51FD Pioneer Blu-Ray og DVD-spillere - Audio & video
    koster vel 4995 eller no.
    Høyttalere er vanskeligere å tipse om uten mer info. Vil/kan du ha gulvstående fronter eller er satelitter best?
    Hva vil det bli brukt mest til 50/50 musikk/film?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte dette med billig Sony spiller, men var litt usikker i forhold til de testene jeg leste.
    Har ellers lest at Pioneer spillerne er trege i oppstart, dog muligens ikke noe problem.

Vedr. høyttalere, kan jeg godt ha gulvstående fronter, men ønker ikke "beist" på størrelse med et garderobeskap..

Bruken blir nok mest i forhold til TV (titting aller mest, men også film).
    Dessuten er det jo veldig koselig med god musikk, sånn utpå kvelden...

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig fornøyd med min SC-LX71. Selv om du sikkert kunne greid deg med en litt billigere prisklasse så vet man jo aldri hva fremtiden bringer.

Kan også anbefale mine Tannoy Revolution Signature DC4T på 85 cm.

Høy WAF faktor på begge. Så blir nok fruen fornøyd og det er viktig fant jeg ut når man skal bruke 60-70000 på hobbyen.

Du kan jo sjekke hjemmekinoen min så får du et lite inntrykk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LessIsMore
    Vurderte dette med billig Sony spiller, men var litt usikker i forhold til de testene jeg leste.
    Har ellers lest at Pioneer spillerne er trege i oppstart, dog muligens ikke noe problem.

Vedr. høyttalere, kan jeg godt ha gulvstående fronter, men ønker ikke "beist" på størrelse med et garderobeskap..

Bruken blir nok mest i forhold til TV (titting aller mest, men også film).
    Dessuten er det jo veldig koselig med god musikk, sånn utpå kvelden...
    Med BDP550 betaler du mye for analoge multiutganger du ikke vil ha bruk for med denne receiveren, da du kan sende HD-lyden rett til receiver. Trur bdp350 e.l. vil være verdt besparelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en SC-LX71 med 5 stk Anthony Gallo A'Diva Ti og 2 stk. XTZ 99W10.16 sub. Spilleren er en Panasonic BD55, som er knall på både film og musikk, og så har jeg hektet på min gode gamle Rega 3 når vinylen skal fram. Hvis platespilleren er sentral i anlegget, så forvent ikke at phonoinngangen skal gi deg et voldsomt trøkk hvis du har MC pickup. (Det er jo likevel på langt nær alle receivere som har phonoinngang i det hele tatt, og det koster heller ikke all verden med en phonoforsterker om du bare må ha mer volum....)
    Jeg må si meg meget godt fornøyd med anlegget til det meste av både musikk og film. Byttet selvsagt alle komponentene i anlegget samtidig, så det er umulig å peke på hvilke element i kjeden som gjør at jeg nå plutselig har fått en ny CD (og plate) samling der intrumentene trer tydeligere fram og de enkeltes plassering i konsertlokalet er mulig å se tydelig for seg, kun ved å lukke øynene.
    Galloene spiller dynamisk og om nødvendig høyt, og dekker også et utrolig vidt frekvensspekter til å være så små, men det sier seg selv at en god sub må til for å få dypbassen som gir den feteste kinofølelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vel..., da har jeg gjort det stikk motsatte av din anbefaling...

Sitat Opprinnelig postet av raymagnu
    Med BDP550 betaler du mye for analoge multiutganger du ikke vil ha bruk for med denne receiveren, da du kan sende HD-lyden rett til receiver. Trur bdp350 e.l. vil være verdt besparelsen.
    Hoppa på Netshop.no sin kampanjepris på 2.995,- her om dagen. Kunne nok ha spart meg 700 kroner på BDP350.

Ser at det er massevis av nye BD spillere på vei inn fra de forskjellige produsentene. Disse kommer helt sikkert til å parkere det meste av det som er gangbar vare pr. i dag (iallefall oppstartstid og lignende), sikkert til en hyggelig pris også.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoppa på Netshop.no sin kampanjepris på 2.995,- her om dagen. Kunne nok ha spart meg 700 kroner på BDP350.

Ser at det er massevis av nye BD spillere på vei inn fra de forskjellige produsentene. Disse kommer helt sikkert til å parkere det meste av det som er gangbar vare pr. i dag (iallefall oppstartstid og lignende), sikkert til en hyggelig pris også.
    Du har uansett gjort et bra kjøp, du blir tvilsomt missfornøyd.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du har valgt deg ut noen fine komponenter, de er generelt godt likt! Som det allerede er nevnt, ville jeg valgt receiver og BD-spiller i samme merke. Og da er det ikke mindre dumt å velge Pioneer over hele linja da du allerede har valgt Kuro´en ;-) Det er jo kjekt med en fjerniss som styrer alt, og designet matcher godt.

På høyttalerfronten ville jeg tatt en lytt og titt på Dali Ikon 5 i hvit, de har relativt minimalistiske fysiske mål og spiller utrolig oppløst.
    Det finnes selvsagt senter- og bakhøyttalere i samme serie som matcher disse, og sub selvsagt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er høyttalerne bestillt. Valgte XTZ 99.36/25 pakke med en 99 W10.16 subwoofer - Alt i pianolakk.

Fikk akkurat beskjed om at LX5090H kommer ca. 25.02.
    Kan dessuten få SC-LX71 til en grei pris, så jeg lurer på om jeg skal slå til.
    Litt usikker på hvordan den fungerer mot høyttalerne, da jeg ikke har hørt de sammen.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er høyttalerne bestillt. Valgte XTZ 99.36/25 pakke med en 99 W10.16 subwoofer - Alt i pianolakk.

Fikk akkurat beskjed om at LX5090H kommer ca. 25.02.
    Kan dessuten få SC-LX71 til en grei pris, så jeg lurer på om jeg skal slå til.
    Litt usikker på hvordan den fungerer mot høyttalerne, da jeg ikke har hørt de sammen.
    kan aldri tenke meg di blir missfornøyd med det oppsettet der! Alle de komponentene kommer jo godt ut i tester!
    Kjør på
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •