flere lydkilder via samme optiske kabel?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

flere lydkilder via samme optiske kabel?

Startet en post tidligere ang. logitech z5500 men føler dette er et mer generellt spm.

Hvordan vil lydkvaliteten bli påvirket dersom jeg kobler 360, tvtuner og pc til tv via hdmi. Og tar lyden ut videre fra tv via digital optisk til f.eks logitech z5500?

Dersom lydsignalet inn i tven er 5.1 vil vel også lydsignalet ut bli 5.1, og samme om det er stereo? Vil det bli et mye forskjell i forhold til å gå direkte i reciever. Z5500 har kun en optisk inngang så det passer meg perfekt om dette skulle fungere. Men dersom jeg ikke får utnyttet høytalerene på denne måten så er det ikke vits i å kjøpe nye heller.

Vil en reciever kunne skille mellom ulike lydkvaliteter (5.1,stereo etc) når alle går gjennom samme optiske kabel? Er Optisk switch et brukende alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvilken tv du har, men kan vel si at den neppe støtter 5.1 ut, selv om den har optisk.
    Kommer vel ann på recieveren også, men de aller fleste greier vel å skille automatisk om det er steroe eller flerkanalssignal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen,

Har en TOSHIBA 42XV550PG

Toshiba: 42" Regza LCD-fjernsyn - XV

Så jeg vil ikke kunne utnytte et hjemmekinoanlegg dersom jeg kobler på denne måten. Det finnes ingen optisk switch der jeg kan endre kilde fjernstyrt?

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Underling
    Takk for tilbakemeldingen,

Har en TOSHIBA 42XV550PG

Toshiba: 42" Regza LCD-fjernsyn - XV

Så jeg vil ikke kunne utnytte et hjemmekinoanlegg dersom jeg kobler på denne måten. Det finnes ingen optisk switch der jeg kan endre kilde fjernstyrt?
    Det er nok sant som han over her skriver. Tror ikke jeg har hørt om et tv som gir noe annet en stereo fra den optiske utgangen.. skulle ønske jeg tok feil.

Det du trenger da er en optisk switch. Du har noen alternatvier i denne tråden her. Minst en av de har fjernkontroll mener jeg.
    http://avforum.no/forum/generelt-aud...sk-switch.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •