Hjelp til kjøp av anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av anlegg

Hei

Har et litt gammelt anlegg Kenwood forsterker

Wharfedale Sapphire SP-87. 3-way, 2" + 6" + 6".

Har hatt dette anlegget i ganske mange år nå, kjøpte som konfirmant for mange år siden :P

Kjøpte for en liten stund siden en sub, XTZ 99 W10.16

Men nå har jeg lyst å skaffe meg noen bakhøytalere, problemet er jo at forsterkeren ikke støtter dette, kun 2x front.
    Et annet problem er at den ene fronthøytaleren min er sprengt(?), så når det kommer veldig nasal stemme så skurrer lyden, men kun da.

Spørsmålet er da, hva er det lurt å kjøpe først? er det ny forsterker, så bakhøytalere, så nye front eller motsatt?

Er student så har ikke ubegrenset på penger, men vil gjerne ha et anlegg som varer noen år

Takk på forhånd

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vis du er fornøyd med høyttalerene dine, og ønsker å beholder disse, så ville jeg tatt kontakt med butikken/forhandleren, eller evnt Whaferdale, og høre om kan skaffe nytt element. På denne måten bytter du ut det envt sprengte elementet med et nytt (4 skruer og 2 ledninger).

Så det du har lyst på en en Surround-Receiver. En fem til syv kanalers forsterker. Kan du si litt om prisklasse, så kan jeg se om jeg finner en til deg. Og evnt bakhøyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisklasse er jeg litt usikker på. Kan ikke så veldig mye om dette :P
    Så hva lønner det seg å kjøpe? trenger vell ikke bruke 10.000 på forsterker for å kjøre noen filmer på 5.1 / 7.1, trenger sikkert ikke 7.1 enda, da det blir noen år igjen enda til jeg flytter til en plass jeg har plass til dette.

Så kom gjerne med forslag du syns er et bra kjøp.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror kanskje du burde vurdere å kjøpe en hel pakke med høyttalere Og forsterker fra Surround.no el.
    Dette er jo så billig i våre dager så...
    Dynavoice pakke 3000kr uten forsterker
    Ser det ligger mange fine recievere på Avtorget nå.

Og hva peng angår så er jeg student jeg også og har lært at det meste handler om prioriteringer

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, prioritering er viktig. Har egentlig aldri problemer med penger Men så har jeg en samboer da... Da blir pengene fort prioritert annerledes :P haha

Så å kjøpe et sånt anlegg er lik så greit som å velge enkeltdeler? må uansett kjøpe forsterker før eller samtidig som pakken da

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hantimilon
    Jepp, prioritering er viktig. Har egentlig aldri problemer med penger Men så har jeg en samboer da... Da blir pengene fort prioritert annerledes :P haha

Så å kjøpe et sånt anlegg er lik så greit som å velge enkeltdeler? må uansett kjøpe forsterker før eller samtidig som pakken da
    Når du kjøper slike pakker, da dette er kvalitet og ekstremt masse utelse for pengene. Vis du har "kjerringa" med deg så kan du altids handle denne pakken.

Dette er en pakke som jeg absolutt har trua på. Den er ikke for stor og heller ikke for liten etter min mening.

Så kan du plusse på med en slik Og vips så mangler du bare dvd spiller, noen rimelige kabler så har du full surround hjemme hos deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Yamaha forsterkeren forhold til HK 255 og 355 da, (kjenner en som har dette, derfor jeg spør)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Yamaha forsterkeren forhold til HK 255 og 355 da, (kjenner en som har dette, derfor jeg spør)
    Begge to er mørke i lydsignaturen, og begge to leverer godt med krefter, men det er et spørsmål om hva du liker best. Prøv å få tak i demo av alle tre så velger den du liker best...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke en veldig god kjenner tror jeg ikke
    men om du anbefaler denne pakken + forsterker, mangler det nesten bare å spare av noen kroner å kjøpe da hehe

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke en veldig god kjenner tror jeg ikke
    men om du anbefaler denne pakken + forsterker, mangler det nesten bare å spare av noen kroner å kjøpe da hehe
    Dynavoice og H/K eller Yamaha er sikre valg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt å høre blir sikkert å bestille forsterkeren i første omgang no da, så vente på neste lønning :P hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om noen har noen andre anbefalinger de syns er gode, så er det bare å komme med de

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på denne er det lik så greit å gå for en sånnen pakke enn å kjøpe enkeltdeler??

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Finsni
    Slenger meg på denne er det lik så greit å gå for en sånnen pakke enn å kjøpe enkeltdeler??
    Det er like greit å kjøpe en pakke bestående av enkeltkomponenter som å kjøpe hver komponent separat.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tenkte vell heller på om det lønner seg å kjøpe en pakke som består av alle komponter med samme merke, eller om det er lurt å kjøpe litt på kryss.
    Vet ikke så mye jeg heller. Men tenkte kansje fikk mere for pengene om du valgte komponter fra forskjellige merker. At dynavoice var gode på center, mens de ikke var like gode på fronthøytalere.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Finsni
    tenkte vell heller på om det lønner seg å kjøpe en pakke som består av alle komponter med samme merke, eller om det er lurt å kjøpe litt på kryss.
    Vet ikke så mye jeg heller. Men tenkte kansje fikk mere for pengene om du valgte komponter fra forskjellige merker. At dynavoice var gode på center, mens de ikke var like gode på fronthøytalere.
    Det er som regel best å velge front og center fra samme merke/serie fordi lyden i disse høyttalerne bør være så lik som mulig lydmessig. Sub og surround kan være et helt annet merke og det er som regel lettere å finne en som passer til resten av høyttalerne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •