Logitech Z 5500 tilkoblinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Logitech Z 5500 tilkoblinger

Heisann

Er på jakt etter en rimelig hjemmekinoløsning i en liten leilighet. Har ikke planer om å bygge ut senere så etter som jeg har forstått av tester/erfaringer her så gir Z5500 god nok lyd for mitt behov.

Det jeg lurer på før jeg kjøper det er å bekrefte at det fungerer slik jeg ønsker med tilkoblinger. Jeg har de tilkoblingene jeg trenger på tven (TOSHIBA 42XV550PG).

Jeg kommer til å koble xbox360, tvsignal og pc til tv via hdmi kabel (og en wii med composit). Vil z5500 da fungere dersom jeg kobler kun en optisk kabel ut fra tv inn i z5500? Vil da selfølgelig få lyd på z5500 via tv når jeg spiller f.eks xbox.

Har lest at den automatisk stiller seg inn på rett instilling om det skal være 5.1, stereo etc. Vil dette fungere slik som jeg har tenkt å ha tilkoblingene? Håper noen kan bekrefte dette, surt å kjøpe å oppdage etterpå at det ikke stemmer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme Logitech settet tilkoblet pc og i utgangspunktet skal det fungere slik du skriver med en optisk kabel fra tv, dersom du da har en tv med den muligheten(Akkurat dette er jeg mer spent på)

Anlegget bytter selv mellom stereo og Dolby Digital/DTS allt etter signal.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen som nytt medlem på AVforum.............
    Du må helt sikkert kople de ulike avspillere til Z5500 med Optisk/Coax om målet er både stereo , Dolby Digital 5.1 og DTS.

Skal du ha ekte surround (DD 5.1 / DTS ) må xbox 360 , pc
    (fremtidig DVD spiller , HD decoder til kabel/satelitt tv , Blu Ray spiller)

Alt må koples direkte fra avspiller å inn Z5500

Ikke via tv for da blir det ingen DD 5.1 / DTS lyd fra dine kilder

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingene,

hvor mange optiske innganger har anlegget? har sett på logitech.no og der står det bare 6 innganger for lyd, på komplett står det:

1 x SPDIF-inngang ( RCA phono )
    1 x SPDIF-inngang ( TOSLINK )
    1 x 5,1-kanals lydinngang ( stereo minijack 3,5 mm x 3 )
    1 x lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm )

Men dette sier ikke meg så mye.

Dersom jeg går via tven, vil jeg kun få stereo ut da med optisk kabel?

er også åpen for andre forslag til rimelige løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SPDIF er visst optisk inngang fant jeg ut ja. Så dersom jeg skal bruke dette anlegget så må jeg koble via tv for å få nok tilkoblinger.

Er det noen som har erfaringer med dette? vil jeg få mye dårligere lyd? kun stereo? når jeg sender 5.1 signal inn i tv, sender vel tv også ut 5.1 signal??

jeg er kanskje ikke den beste til å høre om det er bra eller dårlig lyd og er nok ikke så kresen. Men vil jo ha best mulig resultat selfølgelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette lurer jeg også på.
    Jeg har 360, PCH, og CD-Dekoder. Alle koblet til TV med HDMI, vil jeg da få 5.1 lyd ut på Z-5500 med SPDIF utgangen på min LG 42LY95?

Ser "hygen" ikke har noe tro på at dette vil fungere men kanskje andre som har testet selv?

Regner med at jeg vertfall vil få Stereo lyd, men vil jo ha 5.1

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    590
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorvidt TV'n sender gjennom digitallyd fra tilkoblede aparater er jeg usikker på, den optiske utgangen er vel egentlig der for å sende digitallyd fra den innebygde digitale tuneren. Det jeg er nesten sikker på at den ikke gjør er å konvertere analoge kilder til digitalt for så å sende dette gjennom, men bare besten sikker. Det du gjør med Z-5500 er å koble xbox til denne med optisk, PC med de analoge PC tilkoblingene rett i lydkortet og Wii analogt gjennom TV og TV analogt i Z-5500. Denne mener jeg skal ha Dolby Pro Logic II dekoder som lager et 5.1 spor av stereo kilder. Hvis du har koax utgang fra PCn kan dette selfølgelig brukes i stedet for PC kablene, men det er vel få lydkort som har koax ut.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •