2-kanal med blu ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2-kanal med blu ray

Hei!
    Noen som kan fortelle meg hvilke "analog out" jeg bruker fra en blu ray-spiller, som som har flere "analog out" pga surround?
    Vil kople fra den til 2-kanal stereo forsterker (Onkyo A9755).

Vil dette fungere, eller må du bruke hele "surround" rekka med utganger, for at lyden skal bli bra?
    Da må det i tilfellet ny forsterker til. Og det vet jeg ikke riktig, jeg er egentlig "happy" med stereo. :-D

Ønsker å spille cd-plater på blu ray'en.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Blu Ray spiller har du?
    De fleste vil ha en sepparat Left + right utgang til dette

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har ingen ennå, men lurer på å bytte ut cd-spilleren.
    Hadde egentlig ikke tenkt å bytte ut forsterkeren.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem å benytte BD spiller som kombinert CD og filmavspiller. Mange filmer har egne stereo spor evt. mixer spilleren ned til stereo. Alle BD-spillere har vel rca ut i stereo, muligens med et lite forbehold for rene BD drivverk(som Denons).

Være dog obs på oppstarttid, varierer mye. Sony er relativt kjapp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil få lyd fra de fleste Blu Ray hvis du ønsker å benytte den også som CD spiller, men det er stor forskjell på hvor bra det låter.

Spørs hvor mye du ønsker å bruke på dette, men den rimligste jeg vet om som har en ok analog utgang er Denon DVD 1800 til 4998,-

Husk at du i hvertfall må teste de som cd spiller før du handler

Lykke til!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe problem og få hentet ut stereo fra Blu Ray

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok!
    Men hva med Pioneer Blu Ray LX91, som er en forholdsvis dyr spiller,
    litt under 20 lapper. Hvordan skal jeg kople fra den. Det virker som det er bare analoge utganger for "surround".

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lx91

Det er jo bare å koble via de to stereo analog utgangene hvis du vil spille av cd i 2 kanaler. D/A konverteringen skjer da i spilleren. Man kan også koble til via HDMI main, optisk eller coaxial utgangene på LX91 og få lyd i 2 kanaler ved cd avspilling. Men da skjer D/A konverteringen i receiveren eller forforsterkeren din. I tillegg må man stille inn spilleren til å sende ut via ønsket utgang.

Kan bare si at LX91 er en utrolig spiller både på Blu-ray, DVD og CD.

Sjekk tråden min:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-da-house.html

Hvis man ikke har en receiver eller forforsterker som kan dekode HD-lyd (til filmbruk), kobler man LX91 via de analoge utgangene på spilleren og inn i multi-inngangene på receiver/forforsterkeren (hvis man har det). LX91 omkoder da signalene til hver kanal.

Ellers må man koble LX91 til receiver/forforsterker via HDMI main hvis man har en receiver/forforsterker som kan dekode HD-formatene.

Skal man ha lydformatene Dolby Digital, DTS osv som finnes på DVD plater, er det bare å bruke HDMI main, coax, optisk eller analog etter ønske/behov.

Når det gjelder ditt tilfelle jansebjørn, så har du ikke akkurat mye valg. Skal du bruke din analoge integrerte stereo forsterker, så kobler du via left/right analog utgangen (stereo) på LX91 og inn i cd på Onkyo A9755.

Skal du gå til innkjøp av en såpass dyr spiller som LX91, så bør vel det være hvis du har et flerkanals oppsett etter min mening. Du bør også ha høytalere og elektronikk i topp->high-end klassen for å få utnyttet en slik spiller.
    Har du "bare" en stereoforsterker, får du ikke brukt den interne dekodingen av HD-lyd i mer enn 2 kanaler, du har ikke brukt for HDMI for annet enn bilde. Coax og optisk får du ikke brukt i det hele tatt.

Man kan kanskje kjøpe en LX51 i stedet og beholde dagens cd spiller (hvis den er tilfredstillende) ?

Men isolert sett: skal du ha en BD spiller som er meget bra på alt og er villig til å bruke så mye penger på en spiller, så er LX91 et meget godt valg !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bdp 51 Fd

Jeg har en Pioneer BDP 51 FD og den har en "stereo downmix"-funksjon som altså mikser multikanal-lyden ned til to spor. Det funker ypperlig på film i hvert fall.

-Ø.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

blu ray

Hei!
    Takk for info, Migen,det var veldig bra!
    Jeg har en CD-spiller, Marantz SA7001, og en DVD-spiller, SONY (m/80 gb harddisk). Husker ikke helt betegnelsen på denne, men den er vel 3-4 år gammel. Den spiller CD'er den også, men det er klar forskjell fra Marantzen. Det bør det vel også være.
    Med en blu-ray spiller, ser jeg for meg at jeg klarer meg med èn spiller. Pioneer-spilleren virker veldig bra. Er først og fremst ute etter god lyd. Ser på nettet at SONY kommer med en ny Blu Ray; SONY BDP S5000ES. Den ligger på AVshop. Har lest litt om den.
    Det er morsomt å sjekke litt. Tror Blu ray vil overta markedet, ihverfall på bilde, kanskje også på CD. Vet det er mye snakk om musikk via nettet, og trådløse muligheter, tror allikevel at Spilleren og CD'er vil overleve lenge enda, med blu ray formatet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •