Er ikke fornøyd nok med anlegget

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er ikke fornøyd nok med anlegget

Hei. Jeg har et anlegg som har stått stuet bort en stund grunnet klåfingrede unger. Nå har jeg tatt det frem igjen. Har akkurat kjøpt en Cambridge Dacmagic Dac for avspilling av FLAC via pc. Denne låter bra for det har jeg testet hos en kompis med forsterker til 70000. Selv har jeg et par selvbygde høyttalere som også skal være bra, det skal være kopi av høyttalere til 20000 kr med Seas elementer. Forsterkeren er en Electrocompaniet ECI-2. Alt i alt skulle dette være et godt anlegg. Jeg er superfornøyd når jeg spiller rolig, gjerne akustisk eller annen velprodusert musikk. F.eks Ane Brun låter fortreffelig med mitt anlegg. Imidlertid virker anlegget heller middelmådig når jeg spiller mer støyete Rock som f.eks Arcade Fire. Da virker det hele platt og dårlig. Orker ikke høre så lenge av gangen. Hva er det jeg må gjøre for også å høre på Rock med nytelse. Trenger jeg en ny forsterker. Det må gå an å finne et system som takler både akustisk musikk og rock!! Har dere noen tips.

Hilsen Magnus

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magkin
    Hei. Jeg har et anlegg som har stått stuet bort en stund grunnet klåfingrede unger. Nå har jeg tatt det frem igjen. Har akkurat kjøpt en Cambridge Dacmagic Dac for avspilling av FLAC via pc. Denne låter bra for det har jeg testet hos en kompis med forsterker til 70000. Selv har jeg et par selvbygde høyttalere som også skal være bra, det skal være kopi av høyttalere til 20000 kr med Seas elementer. Forsterkeren er en Electrocompaniet ECI-2. Alt i alt skulle dette være et godt anlegg. Jeg er superfornøyd når jeg spiller rolig, gjerne akustisk eller annen velprodusert musikk. F.eks Ane Brun låter fortreffelig med mitt anlegg. Imidlertid virker anlegget heller middelmådig når jeg spiller mer støyete Rock som f.eks Arcade Fire. Da virker det hele platt og dårlig. Orker ikke høre så lenge av gangen. Hva er det jeg må gjøre for også å høre på Rock med nytelse. Trenger jeg en ny forsterker. Det må gå an å finne et system som takler både akustisk musikk og rock!! Har dere noen tips.

Hilsen Magnus
    Hei. Er på jakt etter nøyaktig det samme selv. Vurderer en Nad til mine Dali jeg da. Blåser liv i rock og den slags musikk hvert fall.

Vet alt om hvordan det er å være misfornøyd, og det er noe herk.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad

Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hei. Er på jakt etter nøyaktig det samme selv. Vurderer en Nad til mine Dali jeg da. Blåser liv i rock og den slags musikk hvert fall.

Vet alt om hvordan det er å være misfornøyd, og det er noe herk.

Jeg har en Nad 1000 forforsterker og en Nad 2300 effektforsterker liggende også. Den kan spille høyt, men blir litt for skarp og hard.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at høyttalerne og hvordan disse fungerer med rommet ditt, samt plassering er det som er hovedproblemet her. Det er fullt mulig å få et anlegg som låter steintøft på rock og superrealistisk på akustisk musikk. Men siden det ikke fungerer på rock nå, så fungerer sannsynligvis ikke akustisk optimalt heller. Bare vent til alt sitter - DA blir det skikkelig bra!

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magkin
    Det må gå an å finne et system som takler både akustisk musikk og rock!! Har dere noen tips.

Hilsen Magnus
    Jeg har ved noen anledninger spurt om det samme. Jeg har kommet stykke på vei, men aldri fått noen gode svar her på disse spørsmålene. Jeg har kanskje like bred smak men et annet sted på skalaen. Både kropp til Eidsvag, attack til fuzz og skarp, detaljer og separasjon til DT eller Neal Morse, samtidig trøkk i Hellhammers maskingeværstortrommer tror jeg er faktisk er umulig. Hver gang jeg nevner Metal oppfattes det gjerne som AC/DC og slikt og det er jo enkelt med et par Proson.. ;-)

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Opprinnelig skrevet av magkin
    Det må gå an å finne et system som takler både akustisk musikk og rock!! Har dere noen tips."

Nå vet ikke jeg hva jeg har gjort "galt", men hos meg fungerer all den musikken jeg lytter til MEGET bra i min stuekino.
    Om jeg spiller CD i 2.1ch stereo eller en SA-CD i 5.1 surround, er lyden i mine ører vakker, detajert, fyldig, luftig, dynamisk - ja det meste.
    Og da snakker jeg alt fra Deep Purple og Boston til Fron Male Voice Choir og Rachmaninov - fra Judas Priest og Black Sabbath til Mozart og Schumann - fra Pat Metheny og Charlie Haden til The Knack og Status Quo.
    Og imellom her er det jo stort sett det meste bortsett fra rapm, trance og hip-pop.

Yamaha receivere sammen med Dali er nå ihvertfall en herlig kombinasjon hos meg

Newcomer Kingestad sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok bare for lite demping i rommet slik at lyden blir vond å hard å høre på. Møbler litt eller bestill noen rockwool dempeplater.

Slet akuratt med det samme selv, anlegget spilte helt forferdelig. Nå er det noe helt annet men jeg er langt fra ferdig

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    "Opprinnelig skrevet av magkin
    Det må gå an å finne et system som takler både akustisk musikk og rock!! Har dere noen tips."

Nå vet ikke jeg hva jeg har gjort "galt", men hos meg fungerer all den musikken jeg lytter til MEGET bra i min stuekino.
    Om jeg spiller CD i 2.1ch stereo eller en SA-CD i 5.1 surround, er lyden i mine ører vakker, detajert, fyldig, luftig, dynamisk - ja det meste.
    Og da snakker jeg alt fra Deep Purple og Boston til Fron Male Voice Choir og Rachmaninov - fra Judas Priest og Black Sabbath til Mozart og Schumann - fra Pat Metheny og Charlie Haden til The Knack og Status Quo.
    Og imellom her er det jo stort sett det meste bortsett fra rapm, trance og hip-pop.

Yamaha receivere sammen med Dali er nå ihvertfall en herlig kombinasjon hos meg
    Du er griseheldig;-) Med alt dette pluss prog metal, black og death (med de 2 første som den største utfordringen) hadde jeg vært helt i mål..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •