Cerwin-Vega effektforsterker, med høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin-Vega effektforsterker, med høytalere

Hei sann..

Har 2stk Cerwin Vega CLS 15, og en Cerwin Vega 1.5Kw, under 1uke gammelt, ikke spilt høyt med eller noen verdens ting...

Har et lite spørsmål, idag så stoppet jeg musikken, (satt den både på pause og trykket stopp) og da hørte jeg skurring,
    eller sånn hakke skurring eller hva jeg skal kalle det. Hørte dette bare i høyre
    høytaler, ikke venstre... Merker det når lyden er GANSKE lav også, virker som
    lyden kommer ifra elementet i midten...
    Hva kan dette være?
    Var rett etter jeg hadde slått på anlegget...

Virker ikke som den skurrer når jeg hører på musikk, bare hvis jeg stopper
    musikken, skurrer litt innimellom.. Ikke konstant.. Kan ikke høre noe nå som anlegget har stått på i ca 20 min, hører ikke noe akkurat nå når jeg stopper musikken men...

Vanskelig å forklare, men håper folk her skjønner hva jeg mener... hehe

Intermediate dansken2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    700
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har cv 0,8 kw hadde samme problemer , jeg brukte et ikke jordet støpsel det hjalp. min cv forsterker er overfølsomme for støy, prøv oxo og ha høytaler kabler langt vekke fra signal kabelen . lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, mulig det kan være årsaken.. Høytaler kablene ligger rett ved signal og strøm kabler.. Bruker ikke jordet støpsel.
    Men det som er at begge høytaler ledningene ligger på samme sted.. Høytalerne står ved siden av hverandre se.. Så kablene ligger på samme sted, og skurringa er bare i høyra høytaler.. Og en annen ting, virker som den skurringa er bare i førsten.. Den er ikke der når jeg har spillet i 3-4min... da forsvinner den..

Er heller ikke kraftige skurringen.

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker du pc?

hvis du gjør det bør du ikke koble dem på samme jording, så hvis du har ujordet stikk, kan du koble en av delene til dette..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte en bærbar pc istad, men den var ikke tilkoblet strøm, da jeg brukte batteri... Har ikke et eneste jordet stikk på rommet hvor anlegget står.. Veldig irriterende at den høyre høytaler skal skurre slik.. er hver gang, i førsten når jeg slår på forsterkerne, men etter 3-4min så slutter det.. Ihvertfall det jeg merker

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer med en liten oppdatering, den skurringa var feil med utgangen til høyre høytaler på forforsterkerne.. Gikk ned på hi fi klubben i sarpsborg og nevnte hva som var feil, så de skulle bestille en ny til meg, som jeg får denne uka.. Så jeg skulle bare ta med den jeg har her ned, så bytter vi bare sa han =) Dette kaller jeg service!! Kunne også beholde den forforsterkern jeg har, til dem har mottatt den nye =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdatering igjen..

Effektforsterkeren jeg fikk nå var det en veldig høy og merkelig lyd i vifta i høyra kanal, og det var rust foran på effektforsterkerens fremside.. Er det en svakhet med disse forsterkerne eller er det bare jeg som er veldig uheldig???

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med HFK. De skal hjelpe deg i delle tilfellet.
    Når du drar på med disse forsterkerene så følger viftene, men de skal senke hastigheten etterhver de også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •