problemer med å spille av sinus filer på ps3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problemer med å spille av sinus filer på ps3

Jeg har nå lastet ned sinus-filer far kringlyd.no for å kalibrere subben min, har åpnet dem og brent ut som audio cd. den fungerer i dvd spillern min men ps3 vil ikke ta den....

noen som vet hvorfor?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feilbrenning?
    Kanskje du skulle prøve en gang til, og kanskje med et annet medium? Enkelte spillere kan være litt sære mht RW+ RW-.
    Vanligvis skal jo en PS3 spille .wav-filer helt greit.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du PC? Og kabel som tar 3.5 mm ut og RCA inn, altså så du kan spille lyd i stereo av fra PC via receiver?

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er igang med cd nr 3 nå, så får jeg prøve igjen. frustrerende når slike ting skal ødelegge, hva mener du med annet medium?

Takk for rask hjelp

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har du PC? Og kabel som tar 3.5 mm ut og RCA inn, altså så du kan spille lyd i stereo av fra PC via receiver?
    nei sitter med kun stasjoner pc 2 etasjer over desverre:???:

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man authorisere CD'en som en audio-CD ("red book") eller klarer PS3 CD'en når den er brent som data-CD (CD-ROM/"Yellow book")?

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Må man authorisere CD'en som en audio-CD ("red book") eller klarer PS3 CD'en når den er brent som data-CD (CD-ROM/"Yellow book")?
    lastet ned filene på nytt, åpnet dem og brente dem ut som data disk og vips så tok ps3 dem :-D

Takk for hjelpen, når jeg først har startet en tråd spør jeg om en ting til. Når jeg nå skal stille inn alle høytalerene til å spille 85db ved 50hz før jeg starter med min ny innkjøpte svs Kan jeg like så godt bruke testsignalet på nad en min som referanse? (da den tar en høytaler av gangen)

Hvis ikke og jeg spiller av 50hz via ps3 må jeg da ha kun en og en høytaler innkoblet i reciver for å få de til?

Er ivrig men veldig i opplæringsfasen

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ideelt sett bør du koble ut alle høyttalere når du skal kalibrere en sub for første gang.
    Og det er lyden / lydtrykket fra den du innledningsvis bør forholde deg til.
    Er du så heldig at du kan skalte og valte med plasseringen av den, så let etter stedet hvor den gir best resultat, målemessig.
    Siden kan du koble inn resten av høyttalerne, og gjøre eventuelle finjusteringer for best mulig integrasjon.

Som sagt; vær tålmodig! Det finnes mange veier til Rom, som ei heller ble bygget på en dag. ;-)

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så jeg starter altså med subben(SVS PC-Plus 20-39) , -20db på reciver, 50hz lydspor med 85db i sweetspot. deretter konsentrere meg om å få en fin kurve. Når jeg kommer i mål eller gir opp og takker meg til det beste resultatet jeg er kommet opp med.
    Fortsatt -20db på reciver og justerer høytalerene etter test signalet på reciveren til ca 85db

Jeg har fått låne db måleren til helgen også så da blir det mange interesante timer i hula med justering.

Har i utgangspunktet bestemt meg for å ha subben bak i høyre hjørne der den står nå men jeg får se når jeg får fram noen grafer så spør jeg dere om flere råd og komentarer...

takker for all hjelp,

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, flotters at du har fått det til nå! Men jeg skulle bare si at det aller enkleste du gjør er å laste ned tversity for å spille av musikk og videofiler fra pc via ps3'en!

Har spart meg mange brentplater der!

Edit: hvis man plages med å spille av FLAC via tversity kan man dekode det om til pcm med dette programmet...

Active ktm525 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    376
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Hei, flotters at du har fått det til nå! Men jeg skulle bare si at det aller enkleste du gjør er å laste ned tversity for å spille av musikk og videofiler fra pc via ps3'en!

Har spart meg mange brentplater der!

Edit: hvis man plages med å spille av FLAC via tversity kan man dekode det om til pcm med dette programmet...
    takk for tipset:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •